Resultaten 1 tot 7 van de 7
    1. #1
      Dutchlimits's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      01 2016
      Posts
      620
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A7

      Standaard 2.8 FSI foutcodes: Intake tuning valve stuck open en Supply Voltage Terminal 30 for Coolant Pump

      Beste forummers,

      Bij het uitlezen van mijn auto komen onderstaande foutcodes naar boven. Auto rijdt verder prima, brandt ook geen lampje. Echter vind je alleen maar dingen over de 3.2 FSI als je gaat zoeken, opbouw van de vaccuumleidingen verschillen toch behoorlijk. Iemand ervaring met de 2.8 FSI waar te zoeken?

      Code:
      1 Fault Found:6569 - Intake Manifold Tuning Valve (Bank 1) 
                P2070 00 [104] - Stuck Open
                Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
                   Freeze Frame:
                          Fault Status: 00000001
                          Fault Priority: 2
                          Fault Frequency: 5
                          Mileage: 219065 km
                          Date: 2020.09.17
                          Time: 08:08:59
      
      
                          Engine speed: 715.00 /min
                          Normed load value: 24.3 %
                          Vehicle speed: 0 km/h
                          Coolant temperature: 29 °C
                          Intake air temperature: 18 °C
                          Ambient air pressure: 1010 mbar
                          Voltage terminal 30: 14.015 V
                          Unlearning counter according OBD: 40
                          Engine speed: actual: 704 /min
                          MAF_ENVD: 163.41176 mg/stroke
                          Coolant temperature (unfiltered): 45.00 °C
                          Engine: operating status: IS
                          MAP_ENVD: 371.4648 hPa
                          Vehicle speed: actual: 0 km/h

      Ook wordt de volgende code gevonden. Ook hier merk ik niets van in de auto. Wat moet ik me voorstellen bij deze foutcode?
      Code:
      Address 08: Auto HVAC (J255)       Labels:| 4G0-820-043-4Z.clb   Part No SW: 4G0 820 043 AE    HW: 4G0 820 043 AE
         Component: KLIMA 4 ZONEN H13 0070  
         Serial number: 22061200040212
         Coding: 4603007801
         Shop #: WSC 02391 785 00200
         ASAM Dataset: EV_AirCondiComfoUDS 002036
         ROD: EV_AirCondiComfoUDS_002.rod
         VCID: 62CB1F8F754FB89665-8037
      
      
      1 Fault Found:
      0379 - Supply Voltage Terminal 30 for Coolant Pump 
                B11D5 01 [009] - Electrical Failure
                Confirmed - Tested Since Memory Clear
                   Freeze Frame:
                          Fault Status: 00000001
                          Fault Priority: 3
                          Fault Frequency: 4
                          Reset counter: 42
                          Mileage: 219067 km
                          Date: 2020.09.17
                          Time: 08:22:29
      
      
                          Voltage terminal 30: 14.09 V
                          Outside air temperature: 13.5 °C
                          Interior temperature: 19.09 °C
      Zou mooi zijn als iemand het hier weet, dank alvast!

    2. #2

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2019
      Leeftijd
      39
      Posts
      33
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A5 SB

      Standaard Re: 2.8 FSI foutcodes: Intake tuning valve stuck open en Supply Voltage Terminal 30 for Coolant Pump

      Ik heb afgelopen vrijdag een A7 gekocht en toen even een scan gedaan met mijn OBDeleven. Daaruit kwam dezelfde fout naar voren. Dit ook aangekaart bij de verkopende garage en ze gaan hiermee aan de slag.

      Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat dit nu precies inhoudt inderdaad.

      Mijn melding:

      01 Engine

      Systeem omschrijving: 2.8l V6 FSI��
      Software nummer: 4G0907552D
      Software versie: 0004
      Hardware nummer: 4G0907552D
      Hardware versie: H06
      ODX naam: EV_ECM28FSI0214G0907552D
      ODX versie: 001006
      Lange codering: 1A250034043601020800

      Fout codes:
      P207000 - Intake Manifold Tuning (IMT) Valve Stuck Open
      Intermittent
      Date: 2020-07-23 14:43:42
      Mileage: 124236 km
      Priority: 2
      Malfunction frequency counter: 29
      Unlearning counter: 255
      Engine speed: 677.00 1/min
      Normed load value: 43.1 %
      Vehicle speed: 0 km/h
      Coolant temperature: 71 °C
      Intake air temperature: 63 °C
      Ambient air pressure: 880 mbar
      Voltage terminal 30: 12.999 V
      Dynamic environmental data: 20961D117D1511DC1E11D199110E0212054715D200


      Daarover vind ik het volgende online:

      https://www.obd-codes.com/p2070

      Nog wat meer informatie over deze melding met Nederlandse beschrijving:
      https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-18502.html

      En volgens deze YouTube video met dezelfde melding maar dan voor een Q5, zit de oorzaak heel ergens anders:
      https://www.youtube.com/watch?v=7xK-...eSepulvedaCruz


      Ik ben benieuwd of hier iemand op het forum zit die hier al eens mee te maken heeft gehad en wellicht het e.e.a. kan toelichten?

    3. #3
      Dutchlimits's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      01 2016
      Posts
      620
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A7

      Standaard Re: 2.8 FSI foutcodes: Intake tuning valve stuck open en Supply Voltage Terminal 30 for Coolant Pump

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrFreeze Bekijk Berichten
      Ik heb afgelopen vrijdag een A7 gekocht en toen even een scan gedaan met mijn OBDeleven. Daaruit kwam dezelfde fout naar voren. Dit ook aangekaart bij de verkopende garage en ze gaan hiermee aan de slag.
      @MrFreeze,

      Ik heb dat onderdeel inderdaad ook na zoeken voorbij zien komen, wel zie ik het palletje gewoon bewegen bij het starten van de auto. Heeft jouw garage het in de tussentijd kunnen oplossen? Ben benieuwd wat dan de oorzaak bij jou was. Mijn auto rijdt verder gewoon perfect.

    4. #4

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2019
      Leeftijd
      39
      Posts
      33
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A5 SB

      Standaard Re: 2.8 FSI foutcodes: Intake tuning valve stuck open en Supply Voltage Terminal 30 for Coolant Pump

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutchlimits Bekijk Berichten
      @MrFreeze,

      Ik heb dat onderdeel inderdaad ook na zoeken voorbij zien komen, wel zie ik het palletje gewoon bewegen bij het starten van de auto. Heeft jouw garage het in de tussentijd kunnen oplossen? Ben benieuwd wat dan de oorzaak bij jou was. Mijn auto rijdt verder gewoon perfect.
      Nou, als het goed is wel. Ik heb de uitdraai van de scan naar ze gemaild en ze zouden dit bij de grote beurt meenemen. Echter omdat Vaartland (ik zou er nooit weer een auto kopen vanwege alle addertjes) totaal niet transparant is, is dit niet duidelijk naar voren gekomen. Ze hebben wel een hele lijst aangeleverd met standaard checks en zaken die ze uitvoeren bij een beurt maar niets specifieks voor dit probleem. Ze voeren de onderhoud en reparaties overigens niet zelf uit maar besteden dat uit via Car Trust (of Trust Car, soort aankoop verzekering die je dan naar aangesloten garages stuurt).

      Ik heb de melding verwijderd en hij is niet meer terug gekomen in ieder geval. Maar het blijft dus een beetje een mysterie en ik hou daar zelf niet zo van. Dan blijft er zo'n stemmetje in mijn achterhoofd zitten die bang is dat probleem terug gaat komen.... we gaan het zien. De auto rijdt verder goed.

      Aangezien jij ook een 2.8 FSI hebt, ik vind alleen een koude start soms wat lang duren? Alsof hij soms even moeite heeft om hem aan te slingeren. Verkoper zei dat dit normaal is bij een 2.8 FSI... ik trek echter elke statement die zij maken nu in twijfel vanwege de slechte transparantie.

      En ik vind hem vlot tot 60km/u maar dan tot +/- 120 km/u normaal. Vanaf 120km/u en hoger pakt hij het wel weer vlot op. Wellicht komt het door de 19" velgen. Dan is de auto wat langzamer onderin en sneller op top?

    5. #5
      Dutchlimits's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      01 2016
      Posts
      620
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A7

      Standaard Re: 2.8 FSI foutcodes: Intake tuning valve stuck open en Supply Voltage Terminal 30 for Coolant Pump

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrFreeze Bekijk Berichten
      Nou, als het goed is wel. Ik heb de uitdraai van de scan naar ze gemaild en ze zouden dit bij de grote beurt meenemen. Echter omdat Vaartland (ik zou er nooit weer een auto kopen vanwege alle addertjes) totaal niet transparant is, is dit niet duidelijk naar voren gekomen. Ze hebben wel een hele lijst aangeleverd met standaard checks en zaken die ze uitvoeren bij een beurt maar niets specifieks voor dit probleem. Ze voeren de onderhoud en reparaties overigens niet zelf uit maar besteden dat uit via Car Trust (of Trust Car, soort aankoop verzekering die je dan naar aangesloten garages stuurt).

      Ik heb de melding verwijderd en hij is niet meer terug gekomen in ieder geval. Maar het blijft dus een beetje een mysterie en ik hou daar zelf niet zo van. Dan blijft er zo'n stemmetje in mijn achterhoofd zitten die bang is dat probleem terug gaat komen.... we gaan het zien. De auto rijdt verder goed.

      Aangezien jij ook een 2.8 FSI hebt, ik vind alleen een koude start soms wat lang duren? Alsof hij soms even moeite heeft om hem aan te slingeren. Verkoper zei dat dit normaal is bij een 2.8 FSI... ik trek echter elke statement die zij maken nu in twijfel vanwege de slechte transparantie.

      En ik vind hem vlot tot 60km/u maar dan tot +/- 120 km/u normaal. Vanaf 120km/u en hoger pakt hij het wel weer vlot op. Wellicht komt het door de 19" velgen. Dan is de auto wat langzamer onderin en sneller op top?
      Mijn audi start met koude motor gewoon zoals ik zou verwachten, natuurlijk langer dan met warme motor maar echt wel binnen 1-2 seconden. Ik heb mijn storing ook gewist en is nu ook nog niet weer teruggekomen. Wel een raadsel inderdaad, ik ga het in ieder geval wel in de gaten houden. Ook vind ik de 2.8 best rap voor wat het is, heb veel auto's gehad maar dit voelt veel sneller aan dan de 300C met 250PK die ik voorheen had. Bij alle snelheden is de auto naar mijn beleving snel genoeg. Inhalen is ook een makkie.

      Mijn wagen heeft 220.000km op de klok trouwens. Rijdt als nieuw, geen olieverbruik of andere gekke dingen. (goed onderhouden en snelwegcruiser geweest)

      Mijn auto rolt op 20 inch 265 breed rondom. Geen issues en doe gemiddeld 1 op 10 met koude stukjes erbij afgelopen 10.000km. 1 op 15 op 80 wegen met cruise.

      Heb ook een video gemaakt een keer https://youtu.be/LW3RpRNPVsQ
      Laatst gewijzigd door Dutchlimits; 25-11-20 om 15:57.


    6. #6

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2019
      Leeftijd
      39
      Posts
      33
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A5 SB

      Standaard Re: 2.8 FSI foutcodes: Intake tuning valve stuck open en Supply Voltage Terminal 30 for Coolant Pump

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutchlimits Bekijk Berichten
      Mijn audi start met koude motor gewoon zoals ik zou verwachten, natuurlijk langer dan met warme motor maar echt wel binnen 1-2 seconden. Ik heb mijn storing ook gewist en is nu ook nog niet weer teruggekomen. Wel een raadsel inderdaad, ik ga het in ieder geval wel in de gaten houden. Ook vind ik de 2.8 best rap voor wat het is, heb veel auto's gehad maar dit voelt veel sneller aan dan de 300C met 250PK die ik voorheen had. Bij alle snelheden is de auto naar mijn beleving snel genoeg. Inhalen is ook een makkie.

      Mijn wagen heeft 220.000km op de klok trouwens. Rijdt als nieuw, geen olieverbruik of andere gekke dingen. (goed onderhouden en snelwegcruiser geweest)

      Mijn auto rolt op 20 inch 265 breed rondom. Geen issues en doe gemiddeld 1 op 10 met koude stukjes erbij afgelopen 10.000km. 1 op 15 op 80 wegen met cruise.

      Heb ook een video gemaakt een keer https://youtu.be/LW3RpRNPVsQ
      Okay, nou die van mijn slingert soms echt wel 4 seconden in het rond voordat hij aan gaat. Nu wilde ik vandaag een koude start video maken, 10.5c en nog niet gereden vandaag, en ja hoor, start natuurlijk binnen 2 seconden haha! Ik zal de komende tijd wat koude start video's proberen te maken en hem vast te leggen.

      De 2.8 is idd best rap maar je voelt wel dat je veel gewicht mee sleurt 1700kg is ook niet niets natuurlijk. In je video accelereert hij prima, terwijl je hem nog niet eens in de sport stand (dynamic, de S ontbreekt op je dashboard) had staan zie ik. Aardige km-stand inderdaad, zolang hij maar goed is onderhouden moet dat geen probleem zijn. De mijne heeft 132dkm gelopen.

      Jij hebt zelfs grotere velgen haha! hoe gaat dat met inparkeren en stoepjes? daar moet ik wel erg aan wennen hoor, en de draai cirkel is groter (ik kom vanaf een A5 SB en daarvoor een Volvo V40).
      Je verbruik is beetje net zoals die van mij. Ik zat nog te kijken naar chiptuning bij Pro Car tuning in Aalsmeer. Levert maar 16pk+ op maar hij gaat er ook zuiniger op lopen en de DSG kunnen ze tunen. We'll see.

      Als ik de start video gereed heb, post ik hem hier wel ff.

      Thx!

    7. #7
      Dutchlimits's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      01 2016
      Posts
      620
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A7

      Standaard Re: 2.8 FSI foutcodes: Intake tuning valve stuck open en Supply Voltage Terminal 30 for Coolant Pump

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrFreeze Bekijk Berichten
      Okay, nou die van mijn slingert soms echt wel 4 seconden in het rond voordat hij aan gaat. Nu wilde ik vandaag een koude start video maken, 10.5c en nog niet gereden vandaag, en ja hoor, start natuurlijk binnen 2 seconden haha! Ik zal de komende tijd wat koude start video's proberen te maken en hem vast te leggen.

      De 2.8 is idd best rap maar je voelt wel dat je veel gewicht mee sleurt 1700kg is ook niet niets natuurlijk. In je video accelereert hij prima, terwijl je hem nog niet eens in de sport stand (dynamic, de S ontbreekt op je dashboard) had staan zie ik. Aardige km-stand inderdaad, zolang hij maar goed is onderhouden moet dat geen probleem zijn. De mijne heeft 132dkm gelopen.

      Jij hebt zelfs grotere velgen haha! hoe gaat dat met inparkeren en stoepjes? daar moet ik wel erg aan wennen hoor, en de draai cirkel is groter (ik kom vanaf een A5 SB en daarvoor een Volvo V40).
      Je verbruik is beetje net zoals die van mij. Ik zat nog te kijken naar chiptuning bij Pro Car tuning in Aalsmeer. Levert maar 16pk+ op maar hij gaat er ook zuiniger op lopen en de DSG kunnen ze tunen. We'll see.

      Als ik de start video gereed heb, post ik hem hier wel ff.

      Thx!
      Laat het nu net zo zijn dat ik de A7 heb ingeruild op een A6 met 3.0TFSI, niet omdat de auto slecht was maar meer omdat het een goede deal was. Maar was verder echt een prima motor hoor, ik vond 'm rap zat. Ook maakte de km stand niets uit, reed echt als nieuw. Stoepjes = altijd spiegel omlaag en goed kijken of je niet met de velg tegen de stoep aankomt. 220.000km, zelf 10.000 in gestuurd, nooit olie hoeven bijvullen of wat dan ook, 0 problemen verder behalve de foutcodes (waar je niks van merkte onder het rijden). Ben alsnog benieuwd naar de video, was bij mij nooit 4 seconden, max 2! Elke dag weer.

    8. Ad

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •