Resultaten 1 tot 2 van de 2
    1. #1
      Dutchlimits's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      01 2016
      Posts
      588
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A7

      Standaard 2.8 FSI foutcodes: Intake tuning valve stuck open en Supply Voltage Terminal 30 for Coolant Pump

      Beste forummers,

      Bij het uitlezen van mijn auto komen onderstaande foutcodes naar boven. Auto rijdt verder prima, brandt ook geen lampje. Echter vind je alleen maar dingen over de 3.2 FSI als je gaat zoeken, opbouw van de vaccuumleidingen verschillen toch behoorlijk. Iemand ervaring met de 2.8 FSI waar te zoeken?

      Code:
      1 Fault Found:6569 - Intake Manifold Tuning Valve (Bank 1) 
                P2070 00 [104] - Stuck Open
                Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
                   Freeze Frame:
                          Fault Status: 00000001
                          Fault Priority: 2
                          Fault Frequency: 5
                          Mileage: 219065 km
                          Date: 2020.09.17
                          Time: 08:08:59
      
      
                          Engine speed: 715.00 /min
                          Normed load value: 24.3 %
                          Vehicle speed: 0 km/h
                          Coolant temperature: 29 °C
                          Intake air temperature: 18 °C
                          Ambient air pressure: 1010 mbar
                          Voltage terminal 30: 14.015 V
                          Unlearning counter according OBD: 40
                          Engine speed: actual: 704 /min
                          MAF_ENVD: 163.41176 mg/stroke
                          Coolant temperature (unfiltered): 45.00 °C
                          Engine: operating status: IS
                          MAP_ENVD: 371.4648 hPa
                          Vehicle speed: actual: 0 km/h

      Ook wordt de volgende code gevonden. Ook hier merk ik niets van in de auto. Wat moet ik me voorstellen bij deze foutcode?
      Code:
      Address 08: Auto HVAC (J255)       Labels:| 4G0-820-043-4Z.clb   Part No SW: 4G0 820 043 AE    HW: 4G0 820 043 AE
         Component: KLIMA 4 ZONEN H13 0070  
         Serial number: 22061200040212
         Coding: 4603007801
         Shop #: WSC 02391 785 00200
         ASAM Dataset: EV_AirCondiComfoUDS 002036
         ROD: EV_AirCondiComfoUDS_002.rod
         VCID: 62CB1F8F754FB89665-8037
      
      
      1 Fault Found:
      0379 - Supply Voltage Terminal 30 for Coolant Pump 
                B11D5 01 [009] - Electrical Failure
                Confirmed - Tested Since Memory Clear
                   Freeze Frame:
                          Fault Status: 00000001
                          Fault Priority: 3
                          Fault Frequency: 4
                          Reset counter: 42
                          Mileage: 219067 km
                          Date: 2020.09.17
                          Time: 08:22:29
      
      
                          Voltage terminal 30: 14.09 V
                          Outside air temperature: 13.5 °C
                          Interior temperature: 19.09 °C
      Zou mooi zijn als iemand het hier weet, dank alvast!

    2. #2

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2019
      Leeftijd
      39
      Posts
      31
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A5 SB

      Standaard Re: 2.8 FSI foutcodes: Intake tuning valve stuck open en Supply Voltage Terminal 30 for Coolant Pump

      Ik heb afgelopen vrijdag een A7 gekocht en toen even een scan gedaan met mijn OBDeleven. Daaruit kwam dezelfde fout naar voren. Dit ook aangekaart bij de verkopende garage en ze gaan hiermee aan de slag.

      Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat dit nu precies inhoudt inderdaad.

      Mijn melding:

      01 Engine

      Systeem omschrijving: 2.8l V6 FSI��
      Software nummer: 4G0907552D
      Software versie: 0004
      Hardware nummer: 4G0907552D
      Hardware versie: H06
      ODX naam: EV_ECM28FSI0214G0907552D
      ODX versie: 001006
      Lange codering: 1A250034043601020800

      Fout codes:
      P207000 - Intake Manifold Tuning (IMT) Valve Stuck Open
      Intermittent
      Date: 2020-07-23 14:43:42
      Mileage: 124236 km
      Priority: 2
      Malfunction frequency counter: 29
      Unlearning counter: 255
      Engine speed: 677.00 1/min
      Normed load value: 43.1 %
      Vehicle speed: 0 km/h
      Coolant temperature: 71 °C
      Intake air temperature: 63 °C
      Ambient air pressure: 880 mbar
      Voltage terminal 30: 12.999 V
      Dynamic environmental data: 20961D117D1511DC1E11D199110E0212054715D200


      Daarover vind ik het volgende online:

      https://www.obd-codes.com/p2070

      Nog wat meer informatie over deze melding met Nederlandse beschrijving:
      https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-18502.html

      En volgens deze YouTube video met dezelfde melding maar dan voor een Q5, zit de oorzaak heel ergens anders:
      https://www.youtube.com/watch?v=7xK-...eSepulvedaCruz


      Ik ben benieuwd of hier iemand op het forum zit die hier al eens mee te maken heeft gehad en wellicht het e.e.a. kan toelichten?

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •