Resultaten 1 tot 19 van de 19

Onderwerp: Dashboard en tellers knipperen na lege accu

  1. #1

    Standaard Dashboard en tellers knipperen na lege accu

    Beste forumleden.

    Sinds 3 weken heb ik een Audi A7 3.0 tfsi uit 2011 ingevoerd uit Duitsland met weinig km op de teller. Nu heb ik de auto nadat ik ben terug gereden vanuit Frankfurt 3 weken in de garage laten staan omdat ik de Nederlandse kentekenplaten nog niet had gekregen. Nadat ik 48 uur een ozon behandeling had uitgevoerd in de auto vanwege een sterke sigaretten geur wilde de auto de volgende dag niet meer starten. Toen de jumstarter gepakt en de auto gestart. Maar de tellers gaan alle kanten op en alle lampjes knipperen op het dashboard en ook de radio hapert mee. Flink stuk gereden (auto rijdt verder prima) met groene platen maar ook tijdens het rijden en erna blijft het probleem aanwezig. Dacht aan een accu die zijn beste tijd had gehad of een dynamo maar auto staat nu bij de garage en accu en dynamo zijn in orde 🤔. Wat zou dit kunnen zijn? Kan helaas geen video plaatsen van het hele gebeuren.
    Laatst gewijzigd door Charif 1979; 03-04-21 om 09:32.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Dashboard en tellers knipperen na lege accu

    Meet je accu eens door.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard re: Dashboard en tellers knipperen na lege accu

    Accu en dynamo zijn nagemeten en de waardes zijn prima. Ging er wel vanuit dat een van deze 2 het probleem zouden zijn. Maar dit is nu dus niet het geval.

  4. #4
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashboard en tellers knipperen na lege accu

    Als de accu leeg is geweest, zal er diverse storingen in komen.
    Deze uitlezen en resetten met vcds, misschien moet er nog wat opnieuw in geleerd worden (stuurhoek).


    Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  5. #5

    Standaard Re: Dashboard en tellers knipperen na lege accu

    Ben net gebeld door de garage, schijnt de navigatie of media unit te zijn of het instrument paneel zelf die de storing veroorzaakt. Wordt vervolgd, zodra ik meer weet dan zal ik met een update komen.


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashboard en tellers knipperen na lege accu

    Verkeerd aangesloten bij het overstarten, niet op de startpunten gezet of de polariteit omgedraaid? Of sluiting veroorzaakt met het plaatsen van de klemmen?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Standaard Re: Dashboard en tellers knipperen na lege accu

    Net bij de garage geweest. De tellerpaneel heeft het begeven. Nu even kijken of deze paneel met onderdeelnummer 4G8920930R te repareren is. Mochten er mensen zijn die weten waar dit mogelijk is dan hoor ik dat graag. Wordt in ieder geval vervolgd.

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashboard en tellers knipperen na lege accu

    ACtronics, Verotronic, CASU.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9

    Standaard Re: Dashboard en tellers knipperen na lege accu

    Bedankt voor de tips 👍🏽.

  11. #10

    Standaard Re: Dashboard en tellers knipperen na lege accu

    Update:

    Helaas kon geen van de bedrijven in Nederland deze teller unit reviseren. Bij Wittebrug in Den Haag kost de unit nieuw 1400 euro. Op Ebay heb ik er uiteindelijk een gevonden vanuit Litouwen voor 320 euro. Over ongeveer 8 dagen is deze binnen.

  12. #11
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Dashboard en tellers knipperen na lege accu

    En dan nog een rondje dealer om in te leren, o.a je sleutels en immobiliser , plus alsnog een keer naar casu voor een kilometer correctie.
    Tellers vind ik wel een dingetje om even in het buitenland te kopen.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  13. #12
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashboard en tellers knipperen na lege accu

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    En dan nog een rondje dealer om in te leren, o.a je sleutels en immobiliser , plus alsnog een keer naar casu voor een kilometer correctie.
    Tellers vind ik wel een dingetje om even in het buitenland te kopen.
    correct brrr en je weet wat de dealer gaat zeggen (Kan niet Mag niet met een gebruikte tacho)

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  14. #13
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashboard en tellers knipperen na lege accu

    Dealer kan zo zien of hij mogelijk uit een gestolen wagen komt. Als je hem via eBay oid koopt. Altijd de factuur meenemen. Bij het inleren wordt er gecheckt met Duitsland of het een eerlijke is. Heb het met mijn vorige auto’s (A4 B6 en A6 4F) ook gedaan.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  15. #14
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashboard en tellers knipperen na lege accu

    En al neem je de 'factuur' mee naar de dealer en hij komt uit een gestolen auto dan is er grote kans dat ze het in beslag nemen.

    Ik zou een nieuwe tacho doen.
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem

  16. #15

    Standaard Re: Dashboard en tellers knipperen na lege accu

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yuxel Bekijk Berichten
    En al neem je de 'factuur' mee naar de dealer en hij komt uit een gestolen auto dan is er grote kans dat ze het in beslag nemen.

    Ik zou een nieuwe tacho doen.
    Ze mogen niet zomaar iets in beslag nemen, en ook al is die gestolen als jij kan aantonen dat je hem via ebay hebt gekocht wordt het een moeilijk verhaal om te zeggen dat de koper het gestolen heeft, enige wat ze kunnen doen is weigeren om in te bouwen.

    Ik denk dat ze het sowieso niet doen want het is niet alleen de teller die aangepast moet worden, heel veel modules in de auto noteren ook de km stand.

  17. #16

    Standaard Re: Dashboard en tellers knipperen na lege accu

    Klopt inderdaad als de unit binnen is dan inderdaad sleutels etc. laten inleren en km stand aanpassen. Heb de teller via Ebay kunnen aanschaffen bij een bedrijf die goede recensies had (heb het op Google gecheckt, zegt natuurlijk nog niet veel). Aankoopfactuur heb ik via de mail gekregen. Of de onderdelen niet van diefstal afkomstig zijn was voor mij inderdaad ook een dingetje maar zeker weten weet niemand dat. Feit is dat veel gestolen onderdelen die kant op gaan. Maar dat heb je met meer producten die je tegen komt op marktplaats en ebay. Zekerheid heb je nooit. Hopelijk werkt straks alles weer zoals het deed. Ik geef een update als het binnen en gemonteerd is.

  18. #17

    Standaard Re: Dashboard en tellers knipperen na lege accu

    Teller unit is geplaatst en alles in ingeleerd en gecodeerd. Werkt weer als vanouds.

  19. #18
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Dashboard en tellers knipperen na lege accu

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Charif 1979 Bekijk Berichten
    Teller unit is geplaatst en alles in ingeleerd en gecodeerd. Werkt weer als vanouds.
    Heeft even geduurd maar toch gelukt, bij de dealer in geleerd of ergens anders?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  20. #19

    Standaard Re: Dashboard en tellers knipperen na lege accu

    Ja is via de dealer gegaan. Een familielid werkt toevallig als monteur bij Audi dus die kon dat in zijn eigen tijd doen. Duurde wel wat langer inderdaad maar scheelt een hoop centen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •