Pagina 4 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 160

Onderwerp: Het Grote A7 Topic!

  1. #61

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Het Grote A7 Topic!

    Eigenlijk mis ik die sensoren niet. Bij mijn BMW 5 betrap ik me er nog steeds op dat ik zodanig erop vertrouw...nu moet ik wel uit mn doppen kijken.
    De ambient lighting heb ik niet.
    Het interieur is echt schitterend, ik waan me telkens op een luxejacht als ik in de cockpit kruip.
    De Audi music interface is inderdaad niet echt nodig, ik heb er nu ook al een sd kaartje ingestoken.
    De 245pk is voldoende, maar ik zal hem toch laten tunen naar 300 pk, denk ik.
    Meer foto's volgen...

    De kleur is ook prachtig, in het zonlicht parelachtig donkerbruin en verandert telkens van kleur naar gelang de lichtinval.
    Laatst gewijzigd door stevieB; 28-05-12 om 19:12.

  2. #62
    MichaelC165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    32
    Posts
    163
    Kudos
    1
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Het Grote A7 Topic!

    Waar ga je hem laten tunen? De onze is de 204pk TDI Quattro variant, maar fysisch is dat identiek aan de 245pk, enkel gedowntuned. JDengineering lijkt mij het beste, maar dat is natuurlijk een hele trip naar de Noorderburen... Nog n dikke twee weken, eindelijk...
    Audi TT 2.0 TFSI, Phantomblack, bruin interieur, xenon, led en alulook interieur
    etc.

  3. #63

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

  4. #64
    MichaelC165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    32
    Posts
    163
    Kudos
    1
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Het Grote A7 Topic!

    Ik heb ontdekt op de site van Audi (en de configurator) dat het S Line buitenpakket nu een chromen strip heeft in de vinnen van de luchtroosters. Hopelijk wordt dit al toegepast op de modellen die vanaf nu gemaakt worden (de onze zou ongeveer binnen 1 a 2 weken gemaakt moeten worden). Wel een mooi detail!
    Als het niet teveel moeite zou zijn Stevie, kan je eens een foto nemen van de aluminium instaplijst van de deur (voor en achter)? Volgens de site en brochure zou daar ook een S Line logo moeten staan, maar dat heb ik nog nooit gezien.
    Audi TT 2.0 TFSI, Phantomblack, bruin interieur, xenon, led en alulook interieur
    etc.

  5. #65

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Het Grote A7 Topic!

    Even terugkerend op foto's versus A7 in real life, kan ik het alleen maar roerend met jullie eens zijn. Ik had thuis voor de aflevering al een paar foto's laten zien, maar toen ik er eenmaal mee kwam aanrijden vielen de monden toch wel even open. Met zijn 5 meter en prachtige vormgeving is het ook een imposante verschijning. Grappige is ook dat ik nog nooit zoveel spontane reacties heb gekregen van mensen die even komen zeggen hoe mooi ze hem vinden :-). Zie showroom voor een paar foto's. Ik heb de S-Edition 2.8 in Daytona grijs en alhoewel er altijd een overtreffende trap bestaat, ben ik meer dan tevreden met wat hier allemaal opzit (zie voor specs A7 S Edition topic).


  6. #66
    MichaelC165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    32
    Posts
    163
    Kudos
    1
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Het Grote A7 Topic!

    Prachtige A7 Kwootje Ja hé, het is echt vreemd hoe zo'n prachtige en indrukwekkende wagen zo niet-fotogeniek kan zijn... Maarja, beter zo dan omgekeerd, niet? Jij hebt in elk geval ook een prachtexemplaar! Vooral die kleur is schitterend! Die velgen, die nu de standaardvelgen van de nieuwe S7 zijn geworden, lijken me nog wel wat voor wintervelgen Ik vind de 20" RS6 velgen nog net iets mooier, maar het lijkt me een beetje absurd om grotere wintervelgen te hebben dan zomervelgen... Ik ben in elk geval blij dat we een nieuw persoon hebben in dit topic
    Audi TT 2.0 TFSI, Phantomblack, bruin interieur, xenon, led en alulook interieur
    etc.

  7. #67

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    51
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Het Grote A7 Topic!

    Ik ben op zoek naar een foto van een audi A7 in de kleur diepgroen (tiefgrun). Deze komt in juli 2012 voor het eerst uit. Wie kan me helpen met deze foto's? PON kan me niet helpen...

  8. Ad
  9. #68
    MichaelC165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    32
    Posts
    163
    Kudos
    1
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Het Grote A7 Topic!

    Ik vrees dat je die ook niet zal vinden voor juli :/ Enkel in de configurator, maar die is niet echt representatief, en al zeker niet op gebied van kleuren. Even geduld nog. Denk dat het te vergelijken valt met een kleur uit het pallet van Jaguar. Daar kon je voor die XF ook een soort donkergroen nemen dat ergens tussen British Racing Green en zwart lag.
    Audi TT 2.0 TFSI, Phantomblack, bruin interieur, xenon, led en alulook interieur
    etc.

  10. #69

    Standaard Re: Het Grote A7 Topic!

    Zeer fraaie uitvoering Stevie!

    de auto staat inderdaad wel een stuk hoger op de poten dan met de adaptive air suspension, helemaal in de dynamic stand, maar met deze PRC velgen valt dat niet zo heel erg op. veel rijplezier!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichaelC165 Bekijk Berichten
    Kan je eventueel ook nog eens foto's maken van de DLR alleen overdag/'s nachts? En van de sierlijst van de deurpanelen? (Ik zou graag weten waar het S Line logo daar staat). Heb je het LED Ambient Lighting pakket?

  11. #70
    MichaelC165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    32
    Posts
    163
    Kudos
    1
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Het Grote A7 Topic!

    Deze week is hij er eindelijk!
    Kan iemand me eens wat meer info geven over de geheugenfunctie met de comfortsleutel? Zowel ik als mijn pa gaan ermee rijden, dus krijgt elk een sleutel, maar hoe zit dat nu precies? In de Jag was dat gewoon: stoel instellen zoals je wou > SET > [nummertje kiezen], done. Maar bij Audi slaat de comfortsleutel de instellingen ook op, zo lees ik toch? Is het bijgevolg voldoende om de auto te sluiten met de desbetreffende sleutel om de informatie daarmee op de sleutel op te slaan, zodat hij zich automatisch terugzet naar die instellingen wanneer geopend met die sleutel? Of moet de instellingen ook met de cijfers en de SET knop ingesteld worden? En daaruit volgt de vraag: heeft elke sleutel dan twee SET functies (1 en 2) of zijn die cijfers gelinkt aan de sleutel: 1 voor positie van sleutel 1 in te stellen, 2 voor positie van sleutel 2 in te stellen?
    En mss nog een vraagje: hoe lang moet volgens jullie een nieuwe motor ingereden worden (niet boven de 3000tpm)? Zodat we het beestje tenminste kunnen verzorgen hé ;-)
    Audi TT 2.0 TFSI, Phantomblack, bruin interieur, xenon, led en alulook interieur
    etc.

  12. #71
    JM A7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    2.488
    Kudos
    620
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Het Grote A7 Topic!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichaelC165 Bekijk Berichten
    Deze week is hij er eindelijk!
    En mss nog een vraagje: hoe lang moet volgens jullie een nieuwe motor ingereden worden (niet boven de 3000tpm)? Zodat we het beestje tenminste kunnen verzorgen hé ;-)
    Voor zover ik me kan herinneren betreft het de eerste 2000 km; verder geldt in alle gevallen dat verder doortrekken in de toeren pas raadzaam is indien de motorolie op temperatuur is. Normaliter betekent dit na ca. 20 minuten.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!


  13. #72
    MichaelC165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    32
    Posts
    163
    Kudos
    1
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Het Grote A7 Topic!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jurgenmommers Bekijk Berichten
    Voor zover ik me kan herinneren betreft het de eerste 2000 km; verder geldt in alle gevallen dat verder doortrekken in de toeren pas raadzaam is indien de motorolie op temperatuur is. Normaliter betekent dit na ca. 20 minuten.
    Bedankt Jurgen! Ik twijfelde nog tussen 2000 of 3000 km inrijden. Je hebt gelijk, met zwaar optrekken wacht ik altijd tot de olietemperatuur op 90° staat, dan pas zet ik hem eventueel in S stand, ervoor blijf ik rustig in D. Dat duurt inderdaad een kwartier à twintig minuten. Ik meen me te herinneren dat jij de enige bestuurder bent van jouw A7, dus je kan me waarschijnlijk niet helpen met mijn vraag naar de geheugeninstellingen?
    Audi TT 2.0 TFSI, Phantomblack, bruin interieur, xenon, led en alulook interieur
    etc.

  14. #73
    JM A7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    2.488
    Kudos
    620
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Het Grote A7 Topic!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichaelC165 Bekijk Berichten
    Bedankt Jurgen! Ik twijfelde nog tussen 2000 of 3000 km inrijden. Je hebt gelijk, met zwaar optrekken wacht ik altijd tot de olietemperatuur op 90° staat, dan pas zet ik hem eventueel in S stand, ervoor blijf ik rustig in D. Dat duurt inderdaad een kwartier à twintig minuten. Ik meen me te herinneren dat jij de enige bestuurder bent van jouw A7, dus je kan me waarschijnlijk niet helpen met mijn vraag naar de geheugeninstellingen?
    Ik heb geen 'comfortsleutel'; daarom kan ik ook geen zinnig woord vertellen omtrent geheugeninstellingen van de voorstoelen i.c.m. je comfortsleutel.
    Bovendien heb je geen olie- maar motortemperatuurmeter; wanneer deze eerst 90 graden aangeeft, is de olie nog niet op temperatuur. Vandaar dat ik een tijdspanne aangeef van ca. 20 minuten.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!


  15. #74
    MichaelC165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    32
    Posts
    163
    Kudos
    1
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Het Grote A7 Topic!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jurgenmommers Bekijk Berichten
    Bovendien heb je geen olie- maar motortemperatuurmeter; wanneer deze eerst 90 graden aangeeft, is de olie nog niet op temperatuur. Vandaar dat ik een tijdspanne aangeef van ca. 20 minuten.
    Ahzo! Foutje van mij dan, bedankt voor de info!
    Audi TT 2.0 TFSI, Phantomblack, bruin interieur, xenon, led en alulook interieur
    etc.

  16. #75

    Standaard

    wat Jürgen zegt is erg belangrijk.de temperatuur die op je dashboard wordt aangegeven is die van je bedrijfstemp.in de 911 heb ik wel nog een aparte oliethermometer en dat duurt idd een flink stuk langer dan de thermometer vd bedrijfstemp.op zich mag je tijdens het inrijden best even naar het rode gebied gaan maar niet langdurig.teveel
    de auto ontZien door te lage toeren te draaien kan ervoor zorgen dat je auto lui wordt en evt een hoog olieverbruik later gaat ontwikkelen.gewoon normaal rijden maar niet de hele tijd lopen planken heeft bij mij heel gunstig op benzine en olieverbruik en de prestaties van de auto op lange termijn gewerkt.

    betreft de comfortsleutel,je moet de instellingen gewoon invoeren met de gewenste sleutel en het systeem herkent dat dan wanneer de auto wordt geopend met de desbetreffende sleutel in de buurt.je hoeft er verder weinig aan te doen.stuur,stoel en spiegels worden dan ook automatisch ingesteld.heb je per ongelukje verkeerde sleutel in je zak kan je ook nog gewoon op knop 1 of 2 drukken in de deur

  17. #76
    MichaelC165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    32
    Posts
    163
    Kudos
    1
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Het Grote A7 Topic!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cooldragon Bekijk Berichten
    wat Jürgen zegt is erg belangrijk.de temperatuur die op je dashboard wordt aangegeven is die van je bedrijfstemp.in de 911 heb ik wel nog een aparte oliethermometer en dat duurt idd een flink stuk langer dan de thermometer vd bedrijfstemp.op zich mag je tijdens het inrijden best even naar het rode gebied gaan maar niet langdurig.teveel
    de auto ontZien door te lage toeren te draaien kan ervoor zorgen dat je auto lui wordt en evt een hoog olieverbruik later gaat ontwikkelen.gewoon normaal rijden maar niet de hele tijd lopen planken heeft bij mij heel gunstig op benzine en olieverbruik en de prestaties van de auto op lange termijn gewerkt.

    betreft de comfortsleutel,je moet de instellingen gewoon invoeren met de gewenste sleutel en het systeem herkent dat dan wanneer de auto wordt geopend met de desbetreffende sleutel in de buurt.je hoeft er verder weinig aan te doen.stuur,stoel en spiegels worden dan ook automatisch ingesteld.heb je per ongelukje verkeerde sleutel in je zak kan je ook nog gewoon op knop 1 of 2 drukken in de deur
    Bedankt voor de informatie cooldragon! Wanneer de twee sleutels worden voorzien van eigen geheugeninstellingen door twee keer de auto te sluiten, worden die dan respectievelijk 1 en 2 op de knopjes, of moet je dat apart gaan instellen in het CAR menu? De gebruikershandleiding is hier echt niet duidelijk over...
    Audi TT 2.0 TFSI, Phantomblack, bruin interieur, xenon, led en alulook interieur
    etc.

  18. #77

    Standaard

    voor zover ik weet worden ze gekoppeld zodra je een van de zenders in de auto hebt en je memory 1 op knop 1 zet,tenminste dat is mijn ervaring in de A7,Q7 en 911.de 911 heeft sowieso geen car menu instelling dus ik ga daar maar vanuit.kan ook zijn dat de dealer het al zo voor me heeft ingeprogrammeerd maar ik ga uit van het eerste

  19. #78
    besired's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Leeftijd
    47
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Het Grote A7 Topic!

    leuk om mee te volgen hier ... dit was mijn intiële keuze maar toch gegaan voor een bmw 5 serie.
    Na 6 maanden staat deze 5-reeks te koop omwille van deze schoonheid. Vanaf de BMW weg is, komt er een A7 in de plaats .

    Ik twijfel er aan dat er hier iemand wil wisselen met mij (kan maar proberen), of misschien kan er mij iemand helpen (kennis, familie) die opzoek is naar een jong BWM 5 serie

    info: http://www.autoforum.be/showthread.p...-KOOP-21-000km

    please help
    Laatst gewijzigd door besired; 20-06-12 om 15:36.

  20. #79

    Standaard Re: Het Grote A7 Topic!

    @Besired! een prachtige uitvoering! En ik ben ook jaloers op het verbruik van je auto;-)
    De A7 is eigenlijk meer een concurrent voor de Grand Coupe, wat een mooie auto is dat, er stond er laatst een geparkeerd in de garage van de bijenkorf met duits kenteken. Als ik de keus had kunnen uitstellen zou het nog weleens moeilijk geweest om de knoop door te hakken.

    Helaas ben ik niet geinteresseerd in ruilen, maar zo'n mooie 5 serie zal vast wel snel een nieuwe eigenaar vinden ;-)
    Heb je al geprobeerd hem te koop te zetten op het www.driving-fun.nl forum? erg BMW minded daar, audi en porsche rijders zijn er op het forum maar een handvol van. wellicht daar een geinteresseerde voor je auto. Veel succes!

  21. #80
    MichaelC165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    32
    Posts
    163
    Kudos
    1
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Het Grote A7 Topic!

    Mooi zo! Wordt fijn voor je om niet in een auto te rijden die je in elke straat gemiddeld 3x tegenkomt!
    Hah, Bavaria Motors, dat is op een kwartiertje van mij thuis! Fijne showroom hebben ze daar, en dé plaats als je voor een prijsje een mooie Duitse/Britse/Italiaanse kar wil kopen. Je zal je in elk geval je keuze niet beklagen, de A7 is een absolute schoonheid! Weetje al of je hem nieuw gaat kopen of tweedehands?
    Audi TT 2.0 TFSI, Phantomblack, bruin interieur, xenon, led en alulook interieur
    etc.

Pagina 4 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •