Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 160

Onderwerp: Het Grote A7 Topic!

  1. #1
    MichaelC165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    32
    Posts
    163
    Kudos
    1
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Het Grote A7 Topic!

    Er zijn ondertussen, zo heb ik gemerkt, al enkele A7 eigenaren op dit forum
    Helaas zijn er niet zoveel topics over de auto zelf, dus stel ik voor hier een pagina te creëren waar ieder over zijn en elkaars A7 kan praten?
    We kunnen misschien beginnen met de specificaties en wat foto's te plaatsen? (Ik post de onze wel wanneer de auto binnen een tweetal weken bij ons is).

    Audi A7 3.0 TDI Quattro S-tronic
    - 204 pk, 450 Nm (voorlopig althans )
    - Havannazwart metaalkleur
    - Zwarte bekleding, geborsteld aluminium trim, zilveren hemel
    - Alu velgen 5-spakig Y-Design 19" (255 breed)

    Optielijst:
    - Pack "Lounge"
    - Pack "Dynamic Plus"
    - Pack "Sport Design"

    - Valconaleder comfortzetels (geperforeerd)
    - Zetels verwarmbaar + ventilatiefunctie
    - Automatische klimaatregeling 4 zones
    - Elektrisch verstel-, verwarm- en inklapbare buitenspiegels met geheugen
    - Antidiefstalbouten
    - Volumetrisch en perimetrisch alarm met wegsleepdetectie
    - Cruise control
    - Acoustic Parking System Advanced vooraan/achteraan met camera
    - Boordcomputer met kleurenscherm
    - GPS met harde schijf (MMI+ met Touch)
    - Advanced Key (Comfortsleutel met sensorgestuurde achterklepontgrendeling)
    - Achterbank met 3 zitplaatsen en hoofdsteun voor alle plaatsen
    - Universele afstandsbediening Home-Link
    - Multifunctiesportstuur met leder bekleed
    - Opbergmodule
    - Verlichtingsmodule (led Ambient Lighting)
    - Reservewiel met beperkte afmetingen en krik

    En voor de toekomst:
    - Chippen naar zo'n 280-290 pk en 600 Nm
    (Dit is een gedown-tunede versie van de 245 pk/500 Nm motor, dus de uiteindelijke piek ligt héél wat hoger dan als hij werkelijk maar 204 pk had)
    - Eventueel (als het even meezit) : MTM Exhaust System (zie foto)
    mtm-audi-a7-2.jpg

    (*) Waarom er een Herfst pack op zit voor een wagen die eind februari is besteld:
    Dit zal onze tweede A7 zijn, maar met de eerste hebben we helaas geen meter gereden . Op een onfortuinlijke nacht in februari is er namelijk een pyromaan binnengeslopen op de parkeerterreinen van onze Audi garage, waar A7 1.0 stond te wachten om twee weken later ingeschreven te worden, en die heeft daar 12 auto's volledig laten uitbranden. De wrakken waren zo goed als allemaal A1's, maar er was ook één enkele A7 bij, de onze dus... Er zat dus niets anders op dan de bestelling opnieuw te plaatsen, en binnen een tweetal weken zou dat wachten erop moeten zitten. Ondertussen hebben we een A6 (C7) 3.0 TDI Quattro (245pk/500Nm) en een A6 (C6) 2.7 Multitronic als vervangwagens gehad. Geen slechte vervanging, maar we verlangen toch enorm naar de komst van de A7 .

    Edit: De Herfst Comfort Pack hebben we laten wegvallen (enkel het HUD, de Comfortsleutel is gebleven) en we hebben in de plaats de Sport Design Pack genomen
    Laatst gewijzigd door MichaelC165; 30-05-12 om 19:15.
    Audi TT 2.0 TFSI, Phantomblack, bruin interieur, xenon, led en alulook interieur
    etc.

  2. #2
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Het Grote A7 Forum!

    Maak er dan alleen even Topic van ipv Forum in je titel.

    Merci.

    Verder hele mooi bak, absoluut.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  3. #3
    MichaelC165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    32
    Posts
    163
    Kudos
    1
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Het Grote A7 Forum!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje Bekijk Berichten
    Maak er dan alleen even Topic van ipv Forum in je titel.

    Merci.

    Verder hele mooi bak, absoluut.
    Done, mijn excuses, dit is het eerste forum waar ik op zit en ik ben nog niet zo gewend aan de precieze termen
    Bedankt!
    Audi TT 2.0 TFSI, Phantomblack, bruin interieur, xenon, led en alulook interieur
    etc.

  4. #4
    JM A7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    2.488
    Kudos
    620
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Het Grote A7 Forum!

    +1: laat die andere A7-bezitters dan maar komen. Voor verdere specificaties en bijzonderheden van mijn A7: http://www.audiforum.nl/forum/showro...tml?highlight=
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!


  5. #5
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Het Grote A7 Forum!

    Dit gaat een wonderschoon topic worden


    Blijf die mooie bakken maar flink posten, dan weet ik over twee jaar welke ik moet kiezen
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -


  6. #6
    MichaelC165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    32
    Posts
    163
    Kudos
    1
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Het Grote A7 Forum!

    Nu wachten op Cooldragon's foto's van zijn A7 die hij morgen in ontvangst mag gaan nemen
    Ben héél benieuwd!
    @Cooldragon: heeft jouw exemplaar het Leder Plus pakket?
    Audi TT 2.0 TFSI, Phantomblack, bruin interieur, xenon, led en alulook interieur
    etc.

  7. #7

    Standaard

    nog 1 nachtje slapen! en nee helaas geen leder plus pakket, dat kon alleen icm milano leder of Audi exclusive leder..,...

  8. Ad
  9. #8
    MichaelC165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    32
    Posts
    163
    Kudos
    1
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Het Grote A7 Topic!

    Wij zijn hier bijna ontploft van frustratie... Onze tweede A7 is toegekomen bij de dealer, blijken ze een fout gemaakt te hebben! Ipv een Quattro hebben ze een FWD gemaakt met multitronic... Dat wordt weer 6 weken wachten op een nieuwe (de derde!!!). Verschrikkelijk... Hopen op gepast compensatie (wordt morgen besproken...)
    Audi TT 2.0 TFSI, Phantomblack, bruin interieur, xenon, led en alulook interieur
    etc.

  10. #9
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Nou ja zeg, hoeveel pech kun je hebben?
    Ik vind 6 weken nog lang. Ze kunnen deze toch met spoed voorrang op de band geven?
    Je geduld wordt behoorlijk op de proef gesteld iig!
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  11. #10
    JM A7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    2.488
    Kudos
    620
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Het Grote A7 Topic!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichaelC165 Bekijk Berichten
    Wij zijn hier bijna ontploft van frustratie... Onze tweede A7 is toegekomen bij de dealer, blijken ze een fout gemaakt te hebben! Ipv een Quattro hebben ze een FWD gemaakt met multitronic... Dat wordt weer 6 weken wachten op een nieuwe (de derde!!!). Verschrikkelijk... Hopen op gepast compensatie (wordt morgen besproken...)
    Ongelofelijk; wie heeft hier liggen te slapen ten tijde van de bestelling? Ik kan me er geen voorstelling van maken dat ze dus de zwakke versie van de 3.0 hebben besteld zonder quattro en S-tronic. Dit had dan toch ook moeten blijken uit het te betalen bedrag? Hier kan ik met mijn verstand niet bij.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!


  12. #11
    MichaelC165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    32
    Posts
    163
    Kudos
    1
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Het Grote A7 Topic!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quest Bekijk Berichten
    Nou ja zeg, hoeveel pech kun je hebben?
    Ik vind 6 weken nog lang. Ze kunnen deze toch met spoed voorrang op de band geven?
    Je geduld wordt behoorlijk op de proef gesteld iig!
    Ze hebben de tweede zogezegd met spoed besteld en voorrang gegeven: 8 weken levertijd...
    Echt behoorlijk vervelend...
    Audi TT 2.0 TFSI, Phantomblack, bruin interieur, xenon, led en alulook interieur
    etc.

  13. #12
    MichaelC165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    32
    Posts
    163
    Kudos
    1
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Het Grote A7 Topic!

    De verkoper heeft de verkeerde code ingegeven, terwijl het dus een identieke herbestelling was van de eerste. Inderdaad behoorlijk onbegrijpelijk...
    Audi TT 2.0 TFSI, Phantomblack, bruin interieur, xenon, led en alulook interieur
    etc.

  14. #13
    MichaelC165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    32
    Posts
    163
    Kudos
    1
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Het Grote A7 Topic!

    Hopelijk horen we snel iets i.v.m. een eventuele compensatie... Een S Line Exterieur pakket lijkt me wel gepast, heh...
    Btw, Cooldragon, morgen wat foto's voor ons? (enkele tientallen ofzo? )
    Laatst gewijzigd door MichaelC165; 20-04-12 om 22:21.
    Audi TT 2.0 TFSI, Phantomblack, bruin interieur, xenon, led en alulook interieur
    etc.

  15. #14

    Standaard

    hey Michael wat vervelend om te horen van jullie auto! kan me ergens niet voorstellen dat ze zo'n grove fout hebben gemaakt,flinke blunder van de dealer.wellicht kun je(als je echt niet kan wachten) de dealer laten kijken of er ergens in west Europa een auto staat met vrijwel dezelfde specs als jullie gewenste auto.wellicht zijn er kleine dingen betr interieur,s-line exterieur oid anders,je kan dan evt onderhandelen over een flinke korting als tegemoetkoming of het in de werkplaats laten vervangen van dingen als
    bv de inleg strips,dat soort dingen.als
    je dat niet wil zit er helaas niks anders op dan te wachten.misschien als tegemoetkoming als voorloopauto een A8 meevragen?;-)

    zal straks even wat foto's proberen te schieten.heb de auto gisteren wel opgehaald maar heb er niet veel van kunnen genieten.heb 40 graden koorts en bronchitis,net als
    m'n twee dochtertjes waarvan er een erbovenop nog een oorontsteking heeft en eergisteren tot onze schrik een koortsstuip aanval heeft gehad.

    de auto is super,maar is,als het om je gezondheid en die van je kinderen gaat,toch maar 'een auto' :-)

  16. #15

    Standaard Re: Het Grote A7 Topic!

    Hoeveel pech kun je hebben. Kan me voorstellen dat het enorm frustrerend is. Je kijkt er naar uit en als het eindelijk zo ver is......
    Btw...Sterkte cooldragon!

  17. #16
    MichaelC165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    32
    Posts
    163
    Kudos
    1
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Het Grote A7 Topic!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cooldragon Bekijk Berichten
    hey Michael wat vervelend om te horen van jullie auto! kan me ergens niet voorstellen dat ze zo'n grove fout hebben gemaakt,flinke blunder van de dealer.wellicht kun je(als je echt niet kan wachten) de dealer laten kijken of er ergens in west Europa een auto staat met vrijwel dezelfde specs als jullie gewenste auto.wellicht zijn er kleine dingen betr interieur,s-line exterieur oid anders,je kan dan evt onderhandelen over een flinke korting als tegemoetkoming of het in de werkplaats laten vervangen van dingen als
    bv de inleg strips,dat soort dingen.als
    je dat niet wil zit er helaas niks anders op dan te wachten.misschien als tegemoetkoming als voorloopauto een A8 meevragen?;-)

    zal straks even wat foto's proberen te schieten.heb de auto gisteren wel opgehaald maar heb er niet veel van kunnen genieten.heb 40 graden koorts en bronchitis,net als
    m'n twee dochtertjes waarvan er een erbovenop nog een oorontsteking heeft en eergisteren tot onze schrik een koortsstuip aanval heeft gehad.

    de auto is super,maar is,als het om je gezondheid en die van je kinderen gaat,toch maar 'een auto' :-)
    We zullen wel weer wachten, maar gelukkig zijn we er niet mee... Een A8 lijkt me ook n beetje optimistisch... Aanvankelijk gevraagd voor een A7 als vervangwagen (bv. de foutief geleverde, uiterlijk is hij wel identiek natuurlijk), maar dat wordt dus wss een A6 (C7) Avant, binnen twee weken pas! Je zou voor minder bittere gevoelens gaan dragen...

    Wat vervelend om thuis allemaal zo ziek te zitten, hopelijk is alles ondertussen wat beter?
    De foto's kunnen uiteraard wachten tot zowel jij als je kinderen weer volledig genezen zijn hé
    Veel beterschap!
    Audi TT 2.0 TFSI, Phantomblack, bruin interieur, xenon, led en alulook interieur
    etc.

  18. #17

    Standaard Re: Het Grote A7 Topic!

    jullie zullen het toch weer even met iphone fotootjes moeten doen.........maar dan krijg je een indruk hoe ie er bijstaat nu......
    verslag van de eerste paar dagen volgt nog en betere (interieur) pics

    A7parkeer2.jpg

    A7 parkeergarage.jpg

    A7 parkeer 3.jpg


    oh ja en op verzoek nog een plaatje van de platte keverCarr parkeer.jpg


    de kids en ik nog niet helemaal hersteld, al zijn we gelukkig wel van de hoge koorts af, rest nu nog de AB kuur afmaken, en af komen van het snotteren en hoesten. Bedankt vd beterschapswensen allemaal!

  19. #18
    MichaelC165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    32
    Posts
    163
    Kudos
    1
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Het Grote A7 Topic!

    Prachtig exemplaar! Daarnet al wandelend door Leuven nog een geparkeerde A7 gezien, en wat is hij toch mooi Eigenlijk is de auto niet echt fotogeniek, want in real life is hij 1000x mooier dan op gelijk welke foto Ik vraag me af of het visueel erg opvalt of hij al dan niet verlaagd is (2cm)... Hoe is het comfort met de 20 inchers en het S Line onderstel?
    Audi TT 2.0 TFSI, Phantomblack, bruin interieur, xenon, led en alulook interieur
    etc.

  20. #19

    Standaard

    dank je.je hebt helemaal gelijk.van de plaatjes is het niet speciaal een mooie verschijning.ik vond hem van de persfoto's ook nooit een mooie auto,ook niet in alle kleuren,maar toen ik m in het echt zag...was het een heel ander verhaal.

    comfort is nog ruim
    aanwezig vanwege de luchtvering.maakt m ook iets minder strak dan met een conventioneel s line onderstel in dynamic(vgl met de demo vd dealer). zelfde met onze Q7, die staat in de zomer ook op 21 inch Porsche cayenne GTS wielen en die bieden ook nog ontzettend veel
    comfort

    aan de andere kant,mijn definitie van strak en comfortabel is natuurlijk relatief gezien de auto die ik ook als daily gebruik.

  21. #20
    MichaelC165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    32
    Posts
    163
    Kudos
    1
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Het Grote A7 Topic!

    Hmm, dat luchtvering onderstel, als de auto geparkeerd staat (bv. zoals op de foto's), is hij dan ook verlaagd? Of gebeurt dat enkel als je de vering in Dynamic zet?
    Audi TT 2.0 TFSI, Phantomblack, bruin interieur, xenon, led en alulook interieur
    etc.

Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •