Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: A7 met 19" velg of 20"

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    45
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard A7 met 19" velg of 20"

    Beste,

    Heb begin augustus een Audi A7 besteld met de 20" velgen zoals hij gepresenteerd wordt (aluvelgen 10 spaken Parallel-Design, antracietafwerking, gedeeltelijk gepolijst 9 x 20, 265/35 R20). 20inch.JPG

    Heb hier en daar toch gelezen dat er nogal redelijk wat 'afrol-geluid' zou zijn, je moet oppassen voor borduren aangezien de velg toch wat buiten de band komt, en ten laatste comfort tgo 19".

    Wat denken jullie hierover? Zouden jullie kiezen voor een 19" hieruit of bestelling laten zoals hij is?

    19inch.JPG

  2. #2

    Standaard Re: A7 met 19" velg of 20"

    Ik zou zeker voor de 20 duims velgen gaan, maar dan de RS4's.

  3. #3

    Standaard Re: A7 met 19" velg of 20"

    20" nemen, het verlies van comfort ga je echt niet merken met zo'n zware auto.
    TTS (8S) Roadster + S5 Sportback (B9) + S3 Sportback (8Y) + VAG-COM v16.8.0 + OBDEleven Ultimate

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: A7 met 19" velg of 20"

    Heb zelf proefgereden met 20 inch en op de S-Edition die ik heb besteld zitten standaard de 19 inch velgen. Heb dat lekker zo gelaten. Rijdt subliem en ik vind persoonlijk dat de carrosserie dan ook mooier tot zijn recht komt. Ik denk overigens dat bandenkeuze en onderstel belangrijker is dan 19 of 20 inch.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    45
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: A7 met 19" velg of 20"

    Er kan niets meer gewijzigd worden blijkbaar aan de bestelling. Ging het eigenlijk toch zo laten en misschien 19 duims velgen kopen als winterband set.


  6. #6
    JM A7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    2.488
    Kudos
    620
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A7 met 19" velg of 20"

    P1020565.jpg P1030573.jpgIk heb er 19-inch zomer- en winterbanden onder liggen en bevallen prima. Heb veel gehoord over oncomfortabel weggedrag bij 20-inch, vandaar dat ik 20-inch ueberhaupt niet heb overwogen.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!


  7. #7

    Standaard Re: A7 met 19" velg of 20"

    Wat anderen zeggen zou mij niet zo interesseren, ik zou het gewoon zelf ervaren.

    Maar dit alles is mosterd na de maaltijd.

  8. Ad
  9. #8
    Gluibert's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    52
    Posts
    556
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A7 met 19" velg of 20"

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jurgenmommers Bekijk Berichten
    P1020565.jpg P1030573.jpgIk heb er 19-inch zomer- en winterbanden onder liggen en bevallen prima. Heb veel gehoord over oncomfortabel weggedrag bij 20-inch, vandaar dat ik 20-inch ueberhaupt niet heb overwogen.
    Je mag je daarbij wel afvragen of 19" winterbanden niet een beetje "het doel voorbij" zijn. Een winterband ontleend zijn betere grip aan een betere penetratie van de sneeuw of door het beter afvoeren van water. Door hiervoor een smallere en hogere band te kiezen versterk je die eigenschap. Los van het feit dat er geen sneeuwkettingen te krijgen zijn voor deze maten, alleen (veel duurdere) matten.

    No offence Jürgen, super sets bij jouw auto maar winter kan best een maatje minder...
    Huibert

    '03 A4 Avant 1.8T
    '05 A3 Sportback Tdi

  10. #9

    Standaard Re: A7 met 19" velg of 20"

    Heerlijk toch, 19 duims in de winter! Ik geef Jurgen groot gelijk.

  11. #10
    JM A7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    2.488
    Kudos
    620
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A7 met 19" velg of 20"

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gluibert Bekijk Berichten
    Je mag je daarbij wel afvragen of 19" winterbanden niet een beetje "het doel voorbij" zijn. Een winterband ontleend zijn betere grip aan een betere penetratie van de sneeuw of door het beter afvoeren van water. Door hiervoor een smallere en hogere band te kiezen versterk je die eigenschap. Los van het feit dat er geen sneeuwkettingen te krijgen zijn voor deze maten, alleen (veel duurdere) matten.

    No offence Jürgen, super sets bij jouw auto maar winter kan best een maatje minder...
    G`morgen Huibert,
    enerzijds klopt je theorie betreffende het winterrubber, anderzijds heeft Audi winterrubber geleverd op mijn 19" 10-spaaks velgen waar ik het zomerrubber op heb laten leggen. Nu ik afgelopen krokusvakantie uiteraard met winterrubber naar de wintersport ben gegaan en op besneeuwde wegen zeer goede grip heb ervaren (zonder kettingen, die trouwens wel degelijk verkrijgbaar zijn), is bij mij nog geen moment het idee opgekomen om 18" te monteren. Bovendien wil het oog ook wat.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!


  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: A7 met 19" velg of 20"

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik 18 inch echt te klein vind voor een A7. Dan zijn de wielkasten veel te leeg. 100% eens met Jurgen; 19 inch combineert het beste van 2 werelden en aangezien winterbanden prima te verkrijgen zijn is dit ook mijn oplossing.

  13. #12
    Gluibert's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    52
    Posts
    556
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A7 met 19" velg of 20"

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kwootje Bekijk Berichten
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik 18 inch echt te klein vind voor een A7. Dan zijn de wielkasten veel te leeg. 100% eens met Jurgen; 19 inch combineert het beste van 2 werelden en aangezien winterbanden prima te verkrijgen zijn is dit ook mijn oplossing.
    daarom moet je zo'n ding ook verlagen ;-) ROFL
    Huibert

    '03 A4 Avant 1.8T
    '05 A3 Sportback Tdi

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: A7 met 19" velg of 20"

    Is een S-Edition ook, want daar zit naar keuze Sport- of S-line onderstel onder :-)

  15. #14

    Standaard Re: A7 met 19" velg of 20"

    Luchtvering gewoon in dynamic en psssssssjjjjttttt weer een paar cm lager ;-)

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: A7 met 19" velg of 20"

    Kijk, da's natuurlijk de beste variant. Maar wel met minimaal 19 inch :-)

  17. #16

    Standaard Re: A7 met 19" velg of 20"

    Heb er nu 20 inch (gesmeed PRC) onder en qua comfort niks te klagen, zelfs niet in de dynamic(laagste)stand. Wel aardig wat afrolgeluid met Michelin Pilot supersport
    Laatst gewijzigd door cooldragon; 16-09-12 om 23:03.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •