Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: 3-zits achterbank voor een S7/RS7

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard 3-zits achterbank voor een S7/RS7

    Hoi,
    Bij het uitkomen van de standaard A7 was er in eerste instantie alleen een 2-zits achterbank. Dealer gaf destijds ook aan dat dit nu éénmaal zo was met een vier persoons coupe. (duhhh). Een jaar later ofzo bleek het toch mogelijk als optie en in Duitsland waren er al een paar te koop met drie gordels achterin. Prima, we zijn geholpen.

    Onlangs was ik weer bij de dealer en vroeg hem of de S7 of RS7 ook deze 'optie' had. Antwoord was nagenoeg gelijk als een paar jaar geleden, maar hij wist niet zeker of dit in de toekomst wel zou komen.

    Waar ik benieuwd naar ben:
    - Waarom zetten ze niet direct een 3-zits achterbank erin? (eventueel als optie) Heeft dit te maken met commercie of is het technisch niet mogelijk?
    - Is er een kans dat het nog gaat komen zoals bij de eerste A7's het geval was?

    Googlen levert mij tot nu toe niks op, en wellicht zit er iemand hier op het forum dichterbij het vuur ;-)

    thnxs

    Marco

  2. #2
    hansderk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    477
    Kudos
    6
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: 3-zits achterbank voor een S7/RS7

    Al in de Duitse prijslijst gekeken? In Nederland heb ik vaak het gevoel dat pon een ongewenste filtering toepast. Wellicht heeft het te maken met de sportstoelen voor of willen ze achter ook sportstoelen bieden?
    Audi TT roadster 3.2 V6 DSG Quattro, 18", Gletscherblau, alcantara/leder, S-Line
    Audi A3 1.6 TDI Ultra Phantomschwarz, zwart leder, full options Led koplampen
    Mini F55 5 deurs, zwart metallic

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: 3-zits achterbank voor een S7/RS7

    Hoi Hans,
    Heb dat even bekeken, maar ik kon het niet vinden op de duitse Audi website. Heb nog wel even een online chat gehad met een medewerker via audi.de
    Hij gaf aan dat de S7 en RS7 alleen in 4-persoons configuratie beschikbaar zijn. Maar.... ook hij kon niet aangeven waarom dit zo is en of dit in de toekomst nog gaat wijzigen.
    Dus of dat met de sportstoelen te maken heeft weet ik niet. Ik zie de logica iig niet, die zag ik bij de standaard uitvoering ook niet, maar daar was het later tenminste een optie.

    thnxs

  4. #4
    Nick77's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    30
    Posts
    67
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 3-zits achterbank voor een S7/RS7

    Het is mij wel opgevallen in de configurator bij de "normale" modellen dat de 3-zits achterbank komt te vervallen als je de supersportstoelen (de standaard stoelen voor de S- en RS7) selecteert. Misschien dat het iets te maken heeft met de vorm van die stoelen, of misschien vindt Audi dat bij de stoelen ook een "sportieve" achterbank hoort.

    Ik heb (helaas ) geen informatie over Audi hun plannen, maar omdat je op de gewone versies ook geen 3-zits achterbank kunt bestellen in combinatie met die stoelen, denk ik dat de kans vrij klein is dat het een optie op de S- en RS7 wordt.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •