Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 61

Onderwerp: De A7 50 TDI

  1. #41

    Standaard Re: De A7 50 TDI

    @Audifin Heb je je al gemeld bij de Duitse dealer waar je 'm vandaan hebt met daarin het hele verhaal? Ik zou 'm daar parkeren en hard wegrennen..

  2. #42
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: De A7 50 TDI

    Het lijkt wel een slechte B-film..
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  3. #43

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2018
    Leeftijd
    43
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: De A7 50 TDI

    Het is een echte B-film, jammer genoeg geen kortfilm

    Ik stond op het punt hem terug naar de dealer in Duitslands te brengen. Maar dan ontdekten we de scheur in de trillingsdemper, dus het zou onverantwoord zijn zo naar nog eens 400km te rijden.

    Morgen is de voorbumper gemonteerd en mag ik hem ophalen, dus ik zal Audi assistance ter plaatse opbellen en hem laten takelen naar de Belgische dealer. Eens zijn de trillingsdemper vervangen hebben ga ik er mee naar Dekra.

    Eens ik het rapport heb rij ik er mee naar Duitsland en laat ik hem daar staan. Ik ga ook bekijken hoe ik hen in gebreke kan stellen.

    Wordt vervolgd!

  4. #44
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: De A7 50 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audifin Bekijk Berichten
    Heren,


    Het word nog zotter.

    Er heeft mij iemand aangereden vooraan en ik stond geparkeerd. niets ernstig, wel moet de voorbumper vernieuwd worden. Toen de carrosserie de voorbouw demonteerde ontdekte hij een scheur van 30cm rond de trillingsdemper. Dit na dat Audi technical center (D'ieteren ) 770km met mijn wagen heeft gereden "om een defect uit te lokken" om dan schriftelijk te bevestigen dat ze de wagen 100% ok bevinden. Check de foto onderaan en beslis zelf. waarom zou Audi Belgie mijn remmen; koppeling, en of injectoren herstellen als je ziet dat zichtbare defecte stukken zelfs niet herstelt worden.

    De remmen die knarsen en hebben dubbel zo veel afstand nodig om te remmen en de injectoren die ratelen als een fruitmixer met metalen onderdelen in.

    En om de kers op de taart te zetten.

    Tijden het accelereren schakelt de wagen 2 x terug in 2de versnelling, en ook in derde versnelling. Dus ipv van naar de volgend trap te schakelen, schakelt hij terug in de zelfde versnelling. tot wanneer ik in hoge toeren en snelheid alles stevig losrij, dan doet hij +- normaal met natuurlijk geratel van de injectoren.


    Dus tijdens het vertrekken geratel en geklop en absurd schakel gedrag. en tijden het stoppen geknars en verlengde rem afstand.

    In theorie gewoon niet te geloven, de praktijk bewijst natuurlijk anders


    Bijlage 253150

    Bijlage 253151
    Ik neem aan dat dit defecte onderdeel reeds vervangen is? Is de klacht/klachten die je hebt hier niet deels of wellicht helemaal mee opgelost?
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  5. #45

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2018
    Leeftijd
    43
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: De A7 50 TDI

    Beste,

    Dit zou je inderdaad verwachten van Audi. Maar helaas staat de wagen ondertussen terug 2 weken bij de dealer. Ze wachten nog op de trillingsdemper en naar verluid ook gereedschap om de trillingsdemper te plaatsen. Dit zegt genoeg denk ik!

    Ik krijg zelfs geen vervangwagen... stel u voor!


    het lijkt mij sterk dat door de trillingsdemper te vervangen de koppeling en de remmen plots zullen werken naar behoren. De trillingsdemper is gescheurd doordat het volgens mij de trillingen niet kon opvangen die de injectoren generen, enzoverder enzovoort.. domino effect van kwaad naar erger!!

    Eens we de wagen terug in ons bezit krijgen zal Dekra Belgie een expertise uitvoeren om vervolgens de wagen naar Dekra Duitsland te brengen voor een tweede expertise. Eens het rapport van de expertise binnen is zal mijn rechtsbijstand de verkoper in Duitsland in gebreke stellen.


    Ik begrijp nu volkomen waarom ze de zaakvoerder van Audi Duitsland in 2018 in de gevangenis hebben gestoken.


    Audi is al lang niet meer wat het ooit geweest is.


  6. #46

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2018
    Leeftijd
    43
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: De A7 50 TDI

    DRINGEND!!

    Op zoek naar een jurist/advocaat die sterk is in contractuele geschillen en vertrouwd is met Duits recht, en in de mogelijkheid is met een Duitse partij
    te onderhandelen.

    Asap,

  7. #47
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: De A7 50 TDI

    @Schiphol Jij als Nederduitser misschien suggestie?
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  8. Ad
  9. #48

    Standaard Re: De A7 50 TDI

    Www.rechtsanwalt-Ecke.de

    Heb ik goede ervaringen mee. Verzekerings, verkeer en schaderecht is zijn vakgebied.

    De beste man is niet bijzonder vriendelijk, houd daar rekening mee als je hem belt. Hij is echter wel goed, duidelijk en recht door zee.

    Succes.
    Porsche 911 (997] Turbo Cabrio - 2008 zwart / Alfa Romeo Stelvio - 2019

  10. #49

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2018
    Leeftijd
    43
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: De A7 50 TDI

    Thanks, doe ik!

  11. #50

    Standaard Re: De A7 50 TDI

    @Audifin Ik heb het volgens mij al een paar keer gevraagd, maar wat zegt de Duitse verkoper op heel dit verhaal? Als zij van niets weten van je Belgische drama vang je allicht bot als je de aanval op hen opent. Voor zover ik weet is dit typisch Europees geregeld recht. Ik kan mij inmiddels voorstellen dat je deze auto graag retour doet. Als je inderdaad niet normaal uit dit conflict komt met de DUITSE dealer waar je de auto hebt gekocht, is er volgens mij ook nog een mogelijkheid om de ECC in jouw land te raadplegen. Dat is European Consumer Centre die gratis advies kan geven in dit soort gevallen omdat het Europees recht betreft. In Nederland doen zij in ieder geval ook bemiddeling bij conflicten, wat zij in België doen weet ik niet. Misschien is het een belletje waard.

  12. #51

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2018
    Leeftijd
    43
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: De A7 50 TDI

    Beste Razor,

    De dealer in Duitsland. Audi Leverkusen heb ik vanzelfsprekend als eerst gecontacteerd, via ettelijk emails heeft deze mij beloofd een oplossing aan te bieden, hij bevestigde zelf na het zien van filmpjes dat de wagen niet naar Duitsland mocht gereden worden, gezien zij vermoeden dat de motor nog meer schade zou kunnen oplopen.

    Na enkele dagen en vele mails en schriftelijke beloftes wist de dealer mij te zeggen dat ik zelf de takeldienst zou moeten betalen. Waarop ik Audi AG schriftelijk contacteerde, zij wisten mij te vertellen dat ik de wagen niet naar Duitsland maar in Belgie bij een dealer moest binnen brengen, gezien zijn een wereldwijd netwerk zouden hebben ter ondersteuning en service van hun Audi's.

    Ondertussen reageerde de verkoper in Duitsland al niet meer. en wist ik als laatste te mailen dat ik hem in gebreke zou stellen via de voorziene europese wetgeving. Ik kreeg hier letterlijk nooit een reply op.

    En vanaf dan belande mijn wagen bij verscheidene Belgische dealers en meerdere maal bij Audi technical center Belgie (deze zagen de wagen iet graag komen, gezien zij hem niet invoerden) Ondertussen had schriftelijk bevestiging kunnen bemachtigen van een medewerken in de Audi fabriek Hongarije waar toevallig mijn motor werd gemaakt. Die persoon wist mij zelf met 80% zekerheid te vertellen wat de kapotte onderdelen zouden kunnen zijn. geen enkele van deze onderdelen werd vervangen door de Belgische dealers.


    Ik ga Audi full forward aanklagen, en ik denk volgende maand een Porsche 911/992 S4 Cabrio te kopen. Weliswaar terug de Volkswagen groep (heb een dubbel gevoel)

    De enigste wagen waar ik nooit problemen mee heb ervaren is mijn Mercedes S klasse AMG, maar die was iets te lomp

  13. #52

    Standaard Re: De A7 50 TDI

    Duidelijk, succes en laat nog eens horen hoe het afloopt!

  14. #53

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Posts
    174
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: De A7 50 TDI

    Hmz zo zeg wat een klote verhaal.
    Bedenk mezelf ook wel twee keer voordat ik een nieuwe auto via parallel import aanschaf zeg.
    Kastje muur verhaal wordt hier wel erg duidelijk en aangezien de schadepost voor iemand heel groot wordt, is dat afschuiven redelijk goed gaande. Succes met de verdere afhandeling!

  15. #54
    C Fromm's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Leeftijd
    42
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: De A7 50 TDI

    @Audifin nog vorderingen of is het huilen met de verdere afhandelingen?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  16. #55

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2018
    Leeftijd
    43
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: De A7 50 TDI

    Heb mijn wagen naar Duitsland gebracht. En heb sinds die dag nog steeds geen vervangwagen en de dealer LEVERKUSSEN reageert zelfs niet op mijn mails. als ik hen bel om informatie te vragen dan smijten ze gewoon de telefoon dicht.

    Heb ondertussen bewijzen dat hun database mijn problemen herkennen. TPI

    Ze zijn perfect op de hoogte van het probleem maar ze weigeren te herstellen of hebben er nog geen oplossing voor binnen hun budget!

    Ik ga die smeerlappen aanklagen tot ze het daglicht niet meer zien!


    Audi heeft 5jaar geleden beslist om de concurrentie te verwijderen binnen hun dealer aanbod. waardoor de huidige mega dealers geen nood meer hebben aan gelukkige klanten. want hoe dan ook moet je bij die zelfde dealer met met je Auto. of je kiest ervoor om naar een ander provencie of stad te gaan met je wagen.

    Audi heeft zijn beste dagen gekend. Zou het volledig begrijpen mochten ze de zaakvoerder van Audi terug in de gevangenis steken. Het zijn een bende dieven en crapuul!

  17. #56

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: De A7 50 TDI

    Is de situatie intussen veranderd?

  18. #57
    narcotic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    37
    Posts
    394
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: De A7 50 TDI

    Zeer benieuwd naar hoe dit (hopelijk positief) is afgelopen. @Audifin
    Audi A6 Avant 4G 2.0 TDI Ultra S-Line 220pk
    Audi A3 SB 8P 2.0 TDI Ambition 140PK

  19. #58

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    161
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: De A7 50 TDI

    Net even heel het topic doorgenomen:

    Audifin, je koopt de wagen via Audi Leverkusen en kiest zo voor parallelimport. Dit uit financiële overwegingen wat te begrijpen is. €9.000 uitsparen is immers niet niks. Al kan je je de vraag stellen of die €9.000 opweegt tegen al de miserie die je kan hebben als het mis gaat. Het risico van parallelimport is algemeen gekend. Lees: Heb je echte problemen met de wagen, dan zal je probleem groter zijn dan als je de wagen naast de deur koopt bij je vertrouwde dealer. Jouw dealer zit immers op 400km, enkele rit, van je deur en daar rijd je niet zo makkelijk naar toe als er een probleem(pje) is.

    Ook heb je het probleem dat geen enkele lokale dealer jouw probleem als prioriteit zal behandelen. Je koos immers voor de dealer in Duitsland en gunde de verkoop niet aan de lokale dealer. Dezelfde redenatie is er bij D'Ieteren. Zij zijn officiële invoerder van Audi. Door zelf de wagen in te voeren passeerde je de officiële invoerder en die vindt dat helemaal niet leuk. Het is dan zeer verstaanbaar dat je ook bij D'Ieteren op een muur botst. Waarom zouden ze tijd en moeite steken in "een concurrent" die zijn eigen miserie niet kan oplossen?


    Waarom heb je in eerste instantie het advies van de Audi Dealer in Leverkusen in de wind hebt geslaan? Deze raadde je aan om de wagen tot bij hem te brengen. Uiteindelijk heb je je wagen er toch langs gebracht als ik het goed versta en nu hoor je die dealer niet meer. Het feit dat hij de telefoon gewoon dicht smijt voorspelt ook niet veel goeds. Van een goede relatie tussen de dealer in Leverkusen en jezelf kan je niet echt spreken. Was er überhaupt een relatie met de dealer?

    Een lang verhaal kort: Je hebt een beperkt risico genomen door de wagen zelf in te voeren en helaas kwam dat risico aan de oppervlakte. Je zag de meerwaarde van D'Ieteren noch de lokale dealer niet in bij de aankoop van je wagen. Misschien zie je die na heel deze historie wel. Het is een beetje zoals een verzekering. Velen willen het niet tot ze eens een deftig probleem voorhebben.

    Ik vind het k*t wat je meemaakte met je A7, maar je hebt zelf ook boter op het hoofd. Hopelijk heb je alles opgelost gekregen.

  20. #59

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2018
    Leeftijd
    43
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: De A7 50 TDI

    Hey Kraaknagel,

    Dus lang verhaal kort. Audi is niet in staat zijn dealers in bedwang te houden en kan daardoor zijn Europese garantie niet verzekeren. D'ieteren heeft macht en weet deze lekker te misbruiken om parallelverkoop te saboteren. Voor alle duidelijkheid parallelverkoop is niet iligaal, de dealers vinden dat gewoon niet leuk. De klant is immers vrij te shoppen waar hij wil. En Audi is niet in staat zijn belofte na te komen. Zo simpel is dat ;-)

    Valse reclame noem ik dat....


    Ps. uw argumenten sieren of plezieren Audi niet. In tegendeel je geeft onrechtstreeks toe dat er bij Audi malafide praktijken gebeuren. Ze zijn er immers bekent voor en meerdere maal voor veroordeelt in de rechtbank. Als ik mij niet vergis zat de zaakvoerder van Audi in 2019 zelf in de gevangenis ook. Dus we moeten het hier niet onder stoelen of banken schuiven.

    Nu rij ik met een Mercedes en de service is een wereld van verschil.


    Alvast bedankt voor je feedback .
    Laatst gewijzigd door Audifin; 14-03-23 om 02:26.

  21. #60
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    972
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: De A7 50 TDI

    Enfin, we hebben allemaal wel eens een slechte dag, daar heeft elk merk last van mensen! Alleen wel lullig als je daar zelf slachtoffer van bent.

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •