Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Dynamo kapot

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Leeftijd
    36
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard Dynamo kapot

    Hallo mensen. De dynamo van mijn auto is kapot. Het betreft een audi a7 50 tdi 2018. Kmstand 105000.
    Vandaag gevraagd naar een valeo dynamo koat 2300 euro. Maandag krijg ik prijs te horen van de dealer. Mijn vraag nu is: kan foch niet zo zijn dat ik een auto koop voor 112.000 euro 2 jaar terug en dat me dynamo nu al kapot is? Wie weet wat me rechten hierin zijn. Altijd delaer onderhouden. Moet ik gewoon zelf voor de kosten opdraaien of is er wat te regelen?

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Dynamo kapot

    2300 € voor een dynamo? Ik vind voor de A7 3.0 TDI geen duurdere dan max 1000€ incl BTW, bij de Audi dealer. Idd Valeo.
    Als je je motorcode (4 letters) even doorgeeft kan ik het juiste nummer checken, er zijn zeer veel versies.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    972
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Dynamo kapot

    Meestal houdt garantie na een aantal jaren of km's op .. ik denk dat je domme pech hebt en er net buiten valt. Je kunt altijd beroep op coulance doen, want het is inderdaad niet normaal dat het zo snel gaat. Het is een behoorlijke klus om uit- en in te bouwen, dus niet goedkoop!

    Heb het een paar jaar geleden laten doen bij een vakgarage voor een A5 3.0Tdi en er staat ca 6u voor, een revisie dynamo was toen 200,-
    Laatst gewijzigd door robby70; 21-02-21 om 08:37.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Leeftijd
    36
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Dynamo kapot

    Bedankt voor jullie reacties. Je moet naar de dynamo kijken voor de nieuwste model audi a7. Mild hybride. Heb begrepen dat deze ook niet te reviseren Zijn. Ben niet zo slim met autos maar iemand vertelde me dat de startmotor en de dynamo 1 zijn bij deze auto.

  5. #5
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Dynamo kapot

    Aha, een starterdynamo dus, A7 vanaf modeljaar 2019. Ond.nr. 4N0 903 028 x, waarbij er voor x 9 verschillende letters kunnen staan, dit onderdeel is diverse malen gewijzigd (lees: verbeterd). Prijs van het onderdeel is +/- 1650 € incl btw maar excl montage, dus dat komt al in de buurt....
    Het lijkt me dat je een goede kans maakt op een flinke coulance, zo niet 100%. Benieuwd wat er maandag uit de bus komt.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001


  6. #6
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    240
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Dynamo kapot

    Geen verlengde garantie op deze wagen ?; Dat zou veel zaken, voor destijds een klein bedrag, gemakkelijker maken.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Leeftijd
    36
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Dynamo kapot

    Nogmaals bedankt allemaal voor jullie reacties. De auto staat nu bij broekhuis in haarlem. Met hun heb ik nog geen contact gehad, echter wel de onderdelenlijn gebeld van audi voor een prijs van de dynamo. 2260 euro in de btw. Ik heb een verlengde garantie van de audi en ook altijd dealer onderhouden. 5 jaar garantie heb ik er op, echter tot 100.000 km max. Nu zit ik op 106 geloof ik uit me hoofd. Ik vind dit sowieso niet kunnen dat de dynamo van zo een auto zo snel kapot gaat. Hopelijk komen ze met een goede coulance.

  8. Ad
  9. #8
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Dynamo kapot

    Zo, wat een prijs voor deze starterdynamo!
    Zie deze link, origineel Audi, nieuw, voor US$ 963....
    https://parts.audimentor.com/oem-par...tor-4n0903028n
    Goed, dan komt er nog eea bij om hem hier te krijgen, maar zo’n prijsverschil is toch wel absurd.
    Op MP staat overigens een gebruikte, voor 200 €.

    Maar ik heb wel vertrouwen in een goede afloop. 😊
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Leeftijd
    36
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Dynamo kapot

    Beste mensen. Ben net pas gebeld door de dealer. Het blijkt toch dat de 48 v accu kapot is. Niet me dynamo dus. Heb begrepen dat alles vergoedt wordt door de fabrikant. Dus ik blij. Bedankt voor jullie reacties groetjess.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2022
    Leeftijd
    48
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Dynamo kapot

    Wat goed dit allemaal te lezen. Ik heb dezelfde auto en sinds afgelopen weekend ook hetzelfde gekke probleem. De kosten zijn mega hoog en coulance werd niet geaccepteerd door Audi. Verschil is wel dat ik de km stand op 58000 km heb staan en zelf 10.000 daarvan gereden heb.
    Ik ga toch even voorleggen of het niet de 48v accu is zoals omschreven hier.

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kurry1987 Bekijk Berichten
    Beste mensen. Ben net pas gebeld door de dealer. Het blijkt toch dat de 48 v accu kapot is. Niet me dynamo dus. Heb begrepen dat alles vergoedt wordt door de fabrikant. Dus ik blij. Bedankt voor jullie reacties groetjess.
    Viel de auto ook bij jouw uit? Dat die de accu niet meer bij laad. Ik heb namelijk een audi a8 55tfsi dashboard geeft aan electrische storing

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stefsegers Bekijk Berichten
    Wat goed dit allemaal te lezen. Ik heb dezelfde auto en sinds afgelopen weekend ook hetzelfde gekke probleem. De kosten zijn mega hoog en coulance werd niet geaccepteerd door Audi. Verschil is wel dat ik de km stand op 58000 km heb staan en zelf 10.000 daarvan gereden heb.
    Ik ga toch even voorleggen of het niet de 48v accu is zoals omschreven hier.
    Heb je inmiddels het probleem al opgelost?
    Laatst gewijzigd door tom; 11-06-22 om 09:40.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2022
    Leeftijd
    48
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Dynamo kapot

    Het is inderdaad opgelost, maar kostte me €3000,- ... ik heb ook gebeld met Audi Duitsland hoe het zat, maar die gaven aan dat dit probleem niet vaak genoeg voorkomt om coulance te geven. Ik heb aangegeven dat ik het vreemd vind voor een auto van dit kaliber, maar daar had hij geen boodschap aan helaas.
    Bovendien was de boodschap, U heeft de auto zakelijk gekocht dus vervallen alle garanties!

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •