Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Alarm gaat soms af en startonderbreker wil niet uitschakelen

  1. #1

    Standaard Alarm gaat soms af en startonderbreker wil niet uitschakelen

    Sinds kort heb ik rare storingen bij mijn S8 uit '99. Het alarmsysteem lijkt willekeurig af te gaan en sinds afgelopen weekend lijkt het alsof de startonderbreker niet meer gedeactiveerd kan worden. Hij slaat heel even aan en valt dan meteen weer uit. Daarna lukt starten niet meer.

    Dit is allemaal gestart na een heel hevige regenbui een poosje geleden. Toen ging het alarm ineens af en gingen in het interieur de ventilator en de radio spontaan aan, terwijl de auto geparkeerd en op slot stond. Met de afstandsbediening lukt het toen niet om de auto te ontgrendelen. Vermoedelijk dus ergens kortsluiting. Nadat ik de accu los had gehaald en de auto een tijdje heb laten staan, functioneerde hij weer normaal. Tot afgelopen week.

    Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen waar ik moet beginnen te zoeken. Ik weet ook de locatie van het alarmkastje ook niet, dus dat maakt het lastig om te testen. (Het is een af-fabriek alarmsysteem.)

  2. #2
    Franky D
    Guest

    Standaard

    @Christopher

    Dan ga maar eens snel kijken onder je bodem bekleding, voor onder de voeten links en recht, mss staat t daar vol met water aangezien je aangeeft dat het na een regenbui is begonnen.
    zijn je afwateringsgaten van het schutbord nog open?
    Heb je een schuifdak? zijn die afwateringskanalen nog open?
    Niet te lang wachten met zoeken, je maakt het probleem alleen maar erger.

    Hier een niet al te geweldig filmpje over hoe en wat

    https://youtu.be/l-KoodOlImo

    Suc6
    Laatst gewijzigd door tom; 13-07-15 om 18:35.

  3. #3
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Alarm gaat soms af en startonderbreker wil niet uitschakelen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franky D Bekijk Berichten
    Hier een niet al te geweldig filmpje over hoe en wat

    https://youtu.be/l-KoodOlImo

    Suc6
    Weet jij ook waar de afwatering van de 4E kan vinden?
    Deze zouden volgens mij ergens bij het interieur filter moeten zitten, maar kan ze niet vinden.
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Alarm gaat soms af en startonderbreker wil niet uitschakelen

    Zitten in de waterbak onder het interieurfilter, even goed bijschijnen met een zaklamp o.i.d. Normaliter zijn dat 2 rubbers, deze moet je er zien uit te halen, (met een buigzaam iets, koper o.i.d.) de rubbers gewoon naar beneden duwen. Je loopt het risico dat hier vuil op blijft hangen waardoor het water niet wegloopt en vervolgens de auto binnenkomt.
    Laatst gewijzigd door tom; 14-07-15 om 10:13. Reden: Volledige quote van het bericht erboven is zinloos
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  5. #5
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: Alarm gaat soms af en startonderbreker wil niet uitschakelen

    Jip!! dat is m, bij mijn weten maar 1, heb m er uit geduwd en later gevonden op de bodem beschermplaat bij een olie wissel.
    Snap niet waarom het zo'n raar rubber moet zijn die van onder zo goed als dicht is, dat is gewoon vragen om problemen.
    Laatst gewijzigd door tom; 14-07-15 om 10:14. Reden: Volledige quote van het bericht erboven is zinloos


  6. #6
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Bedankt mannen voor de info, ga van de week is even goed op zoek..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franky D Bekijk Berichten
    Snap niet waarom het zo'n raar rubber moet zijn die van onder zo goed als dicht is, dat is gewoon vragen om problemen.
    Helemaal waar, al die afvoer rubbers zijn zo goed als dicht aan de uitloopzijde, ook die van de dakafvoer (grrrrr) en luchtfilterhuis ect. Wanneer die wat ouder worden gaan de "flapjes" aan elkaar zitten en/of raken verstopt. Mag dan een kwestie van goed onderhoud zijn maar het is inderdaad vragen om problemen!

    IMAG0334.jpg
    Laatst gewijzigd door tom; 14-07-15 om 10:15.
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  7. #7

    Standaard Re: Alarm gaat soms af en startonderbreker wil niet uitschakelen

    Bedankt voor de informatie! Ik ga er snel mee aan de slag!

  8. Ad
  9. #8
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: Alarm gaat soms af en startonderbreker wil niet uitschakelen

    IMAG0334.jpg[/QUOTE]

    Deze zit onder aan je luchtfilterhuis, maar tis dezelfde ellende

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Alarm gaat soms af en startonderbreker wil niet uitschakelen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franky D Bekijk Berichten
    Deze zit onder aan je luchtfilterhuis, maar tis dezelfde ellende [/QUOTE]

    Vandaag deze ook weer even schoongemaakt bij mijn jaarlijkse oliewissel!
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  11. #10
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: Alarm gaat soms af en startonderbreker wil niet uitschakelen

    Die tuit er af knippen lijkt mij een goede optie

  12. #11

    Standaard Re: Alarm gaat soms af en startonderbreker wil niet uitschakelen

    Ik heb de rubbers in de wielkasten verwijderd en schoongemaakt, zodat het water vanuit de parafaan daar weer goed weg kan stromen. Ook heb ik de twee afwaterkanalen die je vanuit het interieur bij de middenconsole kan bereiken goed doorgeblazen met de compressor (zoals ook in het filmpje eerder geplaatst).

    Zijn er nog andere afwaterkanalen die verstopt kunnen raken waar ik naar zou moeten kijken?

    De startonderbreker herkent nog steeds de sleutel niet. Maar ik heb gezien dat dat een veel voorkomend probleem kan zijn bij de A8 (of vroegere Audi's uberhaupt...). Daar ga ik nu eerst eens naar kijken.

  13. #12
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Alarm gaat soms af en startonderbreker wil niet uitschakelen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franky D Bekijk Berichten
    Die tuit er af knippen lijkt mij een goede optie
    Als je dat doet, en de opening te groot maakt, krijg je iig bij de schuifdakslangen een hoop herrie in het interieur. Hier wordt onder het rijden een onderdruk gecreëerd dan, waardoor je boven je hoofd een hoop herrie hoort :-)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •