Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: 2.8 slaat af bij afremmen en lage toeren

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    53
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard 2.8 slaat af bij afremmen en lage toeren

    Hi A8ers,

    Ik heb een Audi A8 2.8 V6 uit 1998, werkelijk een heerlijke bak!
    Een paar maanden geleden begon hij plots bij afremmen en indraaien bocht (scherpe) af te slaan, ineens. BAM, alles weg. Toen werd dat veel minder en heb ik afgelopen zomer weer dik 2500 km gereden zonder problemen.
    Vervolgens gingen we nar Vlieland. Bij ophalen auto van parkeerplaats was accu helemaal leeg (kinderen hadden lampje achterin aan gelaten, pfff...). Met een acculader gestart en startte meteen. ALEEN: het eerdere probleem was terug, en erger! hij sloeg nu echt vaak af. Iemand vertelde me dat doordat accu helemaal leeg was hij weer alles moet inleren...?.... De meningen uit mijn kennissenkring vermoeden iets met gasklep (meuk ertussen, dus te weinig luchtaanvoer?). Wat denken jullie????
    Nieuwe gasklep? wat kost zoiets?
    Gasklep zelf schoonmaken? is dat makkelijk te bereiken??
    Uitgelezen met universeel uitleesapparaat, geen foutcodes...
    Ik ben niet handig met auto's, ahum...

    Wil m liever niet naar een audi dealer brengen want die kleedt me uit denk ik.

    Super bedankt voor jullie reacties.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    326
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: 2.8 slaat af bij afremmen en lage toeren

    Ik zou de accu even volledig laden en dan terug plaatsen lage accuspanning kan allerlei vreemde storingen opleveren.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    53
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: 2.8 slaat af bij afremmen en lage toeren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cjibclient Bekijk Berichten
    Ik zou de accu even volledig laden en dan terug plaatsen lage accuspanning kan allerlei vreemde storingen opleveren.

    Dank voor je reactie Cjibcliewnt. Maarde auto begon deze kuren al te tonen voordat accu leeg raakte. Weliswaar minder frequent, maar ik denk dat het ergens anders aan moet liggen.

  4. #4
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: 2.8 slaat af bij afremmen en lage toeren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Huibertsandberg Bekijk Berichten
    Dank voor je reactie Cjibcliewnt. Maarde auto begon deze kuren al te tonen voordat accu leeg raakte. Weliswaar minder frequent, maar ik denk dat het ergens anders aan moet liggen.
    Ik zou de massa (-) kabel en de + kabel aan de dynamo en alles verder daarna eens na (laten) kijken, je A8 heeft immers wel altijd stroom nodig, mss verrotte contakten!!
    Ik denk dat je in deze richting moet gaan zoeken, je zegt dat ALLES uit valt, ook evt de accu klemmen en de polen op de accu ff ligt opschuren.
    Zekeringen en evt relais al nagekeken?

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    326
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: 2.8 slaat af bij afremmen en lage toeren

    Slecht laden, lage accuspanning, spanningsdipjes..... Het zijn allemaal erg gevoelige computers in auto's tegenwoordig. Wat Franky zegt. Hele circuit nazoeken. Ik ben toevallig met mijn Jeep Cherokee een zelfde soort probleem aan het opsporen. nergens aan te merken dat de accu minder is maar vreemde storingen in het elektronica circuit. Als ik de accu volledig oplaad is er niks aan de hand maar wordt het iets minder beginnen de storingen.


  6. #6
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: 2.8 slaat af bij afremmen en lage toeren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cjibclient Bekijk Berichten
    Slecht laden, lage accuspanning, spanningsdipjes..... Het zijn allemaal erg gevoelige computers in auto's tegenwoordig. Wat Franky zegt. Hele circuit nazoeken. Ik ben toevallig met mijn Jeep Cherokee een zelfde soort probleem aan het opsporen. nergens aan te merken dat de accu minder is maar vreemde storingen in het elektronica circuit. Als ik de accu volledig oplaad is er niks aan de hand maar wordt het iets minder beginnen de storingen.
    Voltage zal goed blijven, alleen de Apere's worden minder door slechte bedrading/contakten.
    Probeer een A8 3.0 diesel te starten met gewone startkabels, bijv Lidl/Aldi shit!! kan je lachen, smelten weg bij t starten, gloeien gewoon op!!
    Eigen ervaring, heb sinds aanschaf van de 8 een originele Audi Varta accu in de 8 zitten, bij de dealer en Hartog werd ik erop gewezen dat de accu slecht was, starte wat moeilijker, deed er langer over om aan te slaan.
    Kheb de accu klemmen licht opgeschuurd met waterproof schuur papier, samen met de polen op de accu, zie daar, de startmotor draait bijna 2x zo hard rond, dit door alleen slechte contacten!!
    Laatst gewijzigd door Franky D; 14-08-15 om 11:40.

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.8 slaat af bij afremmen en lage toeren

    En probeer 'm eens behoorlijk uit te lezen, die universele apparaten halen niet alles eruit.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •