Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: 2.5 TDI 1998 lekkende tank?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard 2.5 TDI 1998 lekkende tank?

    Hoi,

    Vorige week had ik ineens de politie voor de deur staan. Mijn Audi A8 2.5 TDI uit 1998 lekte diesel op straat. Ik had net getankt en aangezien ik dit een keer eerder na een tankstop had gehad, dit keer niet tot de nok toe vol gedaan.

    Tussen deze tankbeurt en genoemde vorige had ik telkens na het tanken ongeveer 100 km gereden en heb toen geen last gehad. Dit maal dus niet als gevolg een dieselvlek op straat en de politie aan de deur.

    De onderkant van de auto is op gevoel geheel droog. Mijn achie is verlaagt en ik kom er niet verder onder...
    Ik vond ook een slangetje waarvan ik denk dat deze van de vulmond van de tank komt en deze is kurkdroog.

    In de auto ruik ik geen diesel.

    Iemand enig idee waar dit vandaan kan komen?
    lekt dus alleen na vol getankt te hebben, onder de kofferbak, gooit er wat uit en stopt vervolgens met lekken ...

    Hoor graag tips.
    Tnx
    Jacco

  2. #2

    Standaard Re: 2.5 TDI 1998 lekkende tank?

    Best kans dat-ie te vol raakt. Ik herken het op de B6 Avant - als ik net getankt heb loopt er in de eerste bochten wel eens wat uit; zie de smerige vlek achter.


    Ontluchting en afsluiting is allemaal goed? Geen diesel langs 't plaatwerk?
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.5 TDI 1998 lekkende tank?

    Ja die lijkt goed. Heb hem vanochtend volgetankt, tot het gegorgel uit de pijp klonk, en onderweg naar mijn werk zitten een paar stevige bochten. Aan de buitenkant is niets zichtbaar van een lekkage, het komt van onder de kofferbak lijkt het.

    Heb vervolgens 45km naar mijn werk gereden en niets aan de hand. Geen vlek niets op de parkeerplaats...

    Gemiddeld loopt de auto 1:14. Ik heb geen idee hoeveel diesel in de pijp kan. Vanochtend na tanken zag ik in de pijp geen diesel, normaal zie ik dat wel omdat ik dan tank tot de hendel afslaat. Het lijkt er dus op dat ik met 45 km rijden onder het niveau gekomen ben van de lek plek..

  4. #4
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: 2.5 TDI 1998 lekkende tank?

    Kofferbak bekleding er uit, daar onder zitten 2 deksels, en daar onder de brandstofpompen, mss iets niet helemaal goed met de ring met afdichting daar.
    Is de pomp mss in het verleden kapot geweest? denk dan aan de ring,rubber niet goed of niet goed vast gedraaid.
    Wat ook kan zijn is de beluchting/ontluchting aan/naast de vulpijp die niet meer helemaal lekker werkt.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.5 TDI 1998 lekkende tank?

    Idd er ligt een beetje diesel op de pomp...fijn dat je het in de auto niet ruikt iig.

    Weet jij of de pomp eruit moet om die ring te vervangen of is het een kwestie van alle loshalen wat op de pomp zit, ring eraf en nieuw rubber ertussen?


  6. #6
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: 2.5 TDI 1998 lekkende tank?

    Ik denk dat het zo wel moet lukken, maar zeker weten doe ik t niet, heb het zelf nog niet aan de hand gehad.
    Zoek ff op Google op diesel tank A8 D2, dan kom je genoeg foto's en tekeningen tegen over hoe en wat.

  7. #7
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: 2.5 TDI 1998 lekkende tank?

    Lees ook dit ff door, er wordt niet een echte oplossing geboden, maar wel een bekend probleem schijnbaar.

    http://www.audiforum.nl/forum/model-...kt-diesel.html

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •