Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: 2.8 quattro terugkomende foutjes in de ecu

  1. #1

    Standaard 2.8 quattro terugkomende foutjes in de ecu

    Hallo

    Sind dit weekend eigenaar van een a8 (zie showroom even voorstellen. )

    Kheb de ecu even uitgelezen was wel nieuwesgierig

    Nou heb ik een 1995 2.8 12v quattro
    Zijn ze allemaal uitgevoerd met startonderbreker en alarm?
    En sleutel met afstandbediening?
    Ik heb namelijk alleen 2 normale sleutels zonder afstandbediening

    De auto rijd goed allen als hij van de 3 naar de 4 schakeld springt het toertal een beetje 200 rpm onhoog
    Het lijkt alsof hij wat stroef in die versnellignschakeld. Je voelt er wienig van maar toch
    Nou beweerd de vorige eigenaar dat de bak gespoelt is ongeveer 25dkm terug. Kan ik niet natrekken
    Iemand een idee?

    Ik heb ook een alarm van de immobilizer. Kheb er geen last van tijdens starten en rijden staat in de ecu opgeslagen
    Waar zit de immobilizer? Ecu zit bij de passagiers voeteind toch?

    Vandaag reed ik in de file en liep mijn koelwater temp tot net onder de 100 graden daarna naar 70 en toen weer 90
    Is dit een kwaaltje had dit ook met mijn audi s2 vroeger . Komt het bekent voor kga deze loep ook maar is controleren?

    Mijn cruise control werkt ook niet is op vacuum nog. Misschien lekje ergens. Heb wel een alarm in de ecu van brake light malfuction
    Maar heb wel remlicht en hoor de switch schakelen onder het middenconsole als ik de rem aanraak.
    Komt dit bekent voor misschien kan iemand me een richting opsturen




    Oja dit is hem


  2. #2
    hansdevogel89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    571
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard re: 2.8 quattro terugkomende foutjes in de ecu

    - tav het toerentalverspringen bij opschakelen: waarschijnlijk de koppelomvormer, bak wordt helaas vaak niet zonder reden gespoeld. Dure klus
    -ze hebben allemaal immobilizer (generatie 1). Een wit los kastjes ter grootte van een flink pakje sigaretten rechts boven de pedalen, naast de teller.
    die werkt samen met een leesring. Zon eenmalige foutcode heeft iedere auto wel, niets aan doen zolang hij goed start.
    -tav de koelwatertemperatuur: mogelijk de thermostaat dicht of een gare temperatuursensor. beide kosten weinig
    lost dat het niet op dan een deels verstopte radiateur of slecht werkende thermoschakelaar voor de fans
    -tav de cruise control: wel die remlichtschakelaar vervangen, waarschijnlijk doet hij het daarom niet. Ook al hoor je hem schakelen: het is een 4 polig,
    1x signaal voor cruisecontrol en 1x voor remlichten. Vaak gaat 1 van beide kapot en werkt het ander nog wel..
    Laatst gewijzigd door hansdevogel89; 14-10-15 om 09:47.
    '00 Audi TT 225 quattro APX, ibiswit
    Teller/IMMO/ECU/Sleutel/ABS/Airbag aanpassingen (VCDS 16.7, smok magic dash can, FVDI v21, KESS/KTAG, Vag dash can 5.29, Carprog v7.28)

  3. #3

    Standaard Re: 2.8 quattro terugkomende foutjes in de ecu

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hansdevogel89 Bekijk Berichten
    - tav het toerentalverspringen bij opschakelen: waarschijnlijk de koppelomvormer, bak wordt helaas vaak niet zonder reden gespoeld. Dure klus
    -ze hebben allemaal immobilizer (generatie 1). Een wit los kastjes ter grootte van een flink pakje sigaretten rechts boven de pedalen, naast de teller.
    die werkt samen met een leesring. Zon eenmalige foutcode heeft iedere auto wel, niets aan doen zolang hij goed start.
    -tav de koelwatertemperatuur: mogelijk de thermostaat dicht of een gare temperatuursensor. beide kosten weinig
    lost dat het niet op dan een deels verstopte radiateur of slecht werkende thermoschakelaar voor de fans
    -tav de cruise control: wel die remlichtschakelaar vervangen, waarschijnlijk doet hij het daarom niet. Ook al hoor je hem schakelen: het is een 4 polig,
    1x signaal voor cruisecontrol en 1x voor remlichten. Vaak gaat 1 van beide kapot en werkt het ander nog wel..
    Koppel omvormer Zou het dan niet in alle versnellings te voelen zijn. Hij schakelt verder heel soepel al 3 naar 4 wat minder
    Zou dit niet gespoelt zijn
    Of zou het dan slijtage zijn van de koppel omvormer

    Ik zal het is in de gaten houden met de immobilizer

    Morgen ga ik de distributie vervangen en ook de thermostaat en de waterpomp
    Kijken of het helpt

    De remlicht schakelaar zit lijkt me achter het rempedaal ? Zal die dan ook maar is vervangen
    Ik had trouwens wel dat ik de eerst aantal keer de auto kon starten zonder het rempedaal te bekrachtigen
    En later na het schonen van de ecu fouten start hij niet zonder het bekrachtigen van het rempedaal

  4. #4

    Standaard Re: 2.8 quattro terugkomende foutjes in de ecu

    Ik dacht nog
    Is de 3e naar 4e trap. Lockup in de torque converter?

  5. #5

    Standaard Re: 2.8 quattro terugkomende foutjes in de ecu

    Kan lockup koppeling zijn; die is actief in 3/4/5 uit m'n hoofd. Maar, gaat niet vaak stuk. Koppelomvormer is logischer. De bak zelf kan natuurlijk ook, 3e en 4e zijn veelgebruikte versnellingen.

    Remlichtschakelaar: het zijn er meerdere. Eentje voor de sensoren, en eentje voor de lichten (volgens mij). Kan dus zeer zeker zo'n foutmelding geven waarbij je remlichten wel werken. In elk geval zal de cruise control niet werken met die melding erin..! Als het aan het vacuümsysteem zou liggen, dan moet de cruise control wel werken (maar simpelweg geen of weinig effect hebben). De lampjes moeten dan wel werken. Als-ie meteen uitschakelt of helemaal niet inschakelt, dan is het die foutmelding.

    ECU zit in de motorruimte, meestal bestuurderskant onder de parafaan/regenkap. Bij de passagiersruimte zit doorgaans de comfortmodule (control unit voor ramen/deuren etc.).
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option


  6. #6

    Standaard Re: 2.8 quattro terugkomende foutjes in de ecu

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Kan lockup koppeling zijn; die is actief in 3/4/5 uit m'n hoofd. Maar, gaat niet vaak stuk. Koppelomvormer is logischer. De bak zelf kan natuurlijk ook, 3e en 4e zijn veelgebruikte versnellingen.

    Remlichtschakelaar: het zijn er meerdere. Eentje voor de sensoren, en eentje voor de lichten (volgens mij). Kan dus zeer zeker zo'n foutmelding geven waarbij je remlichten wel werken. In elk geval zal de cruise control niet werken met die melding erin..! Als het aan het vacuümsysteem zou liggen, dan moet de cruise control wel werken (maar simpelweg geen of weinig effect hebben). De lampjes moeten dan wel werken. Als-ie meteen uitschakelt of helemaal niet inschakelt, dan is het die foutmelding.

    ECU zit in de motorruimte, meestal bestuurderskant onder de parafaan/regenkap. Bij de passagiersruimte zit doorgaans de comfortmodule (control unit voor ramen/deuren etc.).
    Lampjes cruise control?
    Als ik hem aan zet in de middenstand krijg ik nergens een signaal
    Als ik hem wil activeren gebeurt er ook niks
    Wat voor indicatie moet je normaal krijgen bij activatie?

    Kheb de distributie er af nu
    Deze is echt. Nig nooit gewisseld datums op de spanrol geleiderol en water pomp hebben allemaal een datum van begin 1995
    Dus had niet langer moeten wachten denk ik
    Moet nu wachen op het nieuwe thermostaat die heb ik nog niet binnen

  7. #7

    Standaard Re: 2.8 quattro terugkomende foutjes in de ecu

    Het ligt een beetje aan welke versie en manier er in jouw auto zit. Van de A4 B5 en B6, A6 C5 en A3 8L ben ik gewend dat er niks brandt, ook niet als het systeem aan staat en stand-by is (de Golf 5 brandt dan wél). Zodra de cruise control actief is brandt er een groen lampje in de vorm van de kilometerteller (boogje) met een pijltje op ca 10/11 uur.

    Als dat lampje niet aan gaat betekent dit dat het systeem niet geactiveerd wordt. Dat komt vrijwel zeker door die foutmelding.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •