Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: Schema en andere info Bose gezocht

  1. #1
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Schema en andere info Bose gezocht

    heeft er iemand een schema en andere technische info van het Bose systeem in een A8 (D2). Ik wil de audio wat gaan upgraden maar zo min mogelijk verbouwen en in elk geval de ori radio blijven gebruiken


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2015
    Leeftijd
    62
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Schema en andere info Bose gezocht

    Je kunt in de cassette speler en adapter cassette plaatsen dan kan je met je mini oor stekker in smartphone muziek afspelen.

  3. #3

    Standaard Re: Schema en andere info Bose gezocht

    Maar daarmee zal je nog geen audio upgrade krijgen .

    Henkjan, wat zoek je voor info? Pinbezetting? Speaker eigenschappen? Vaak is 't 2 ohm, maar meer weet ik zo snel effe niet. Zelf een subje maken zal wel meer 'body' geven, en je kan de originele radio gewoon gebruiken. Ik dacht in elk geval dat Bose setups voor de versterking een built-in amp hebben, en niet vanaf de headunit gaan. Je pakt dan line links en rechts direct vanaf de mini ISO achterop de radio.. Maar daar moet ook een sticker op zitten met de pinbezetting .

    Eventueel kan je dan simpelweg de hele Bose zooi eruit halen, en zelf vanaf het lijn niveau aan de gang (zelf een goede set speakers kopen, sub kistje, en 4 tot 6 kanaals versterker inbouwen).
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  4. #4
    skippie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.715
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Schema en andere info Bose gezocht

    ik weet niet wat je budget is, Match heeft een mooie versterker voor OEM systemen.
    de PP62DSP of de PP82DSP sluit je aan op de originele stekkers. Verder hoef je vrij weinig aan te passen. Je kan
    evnt. nog een extra sub plaatsen in de kofferbak of op de plaats van het reservewiel.
    Audi S3 1999. JD tuned! 270PK 400NM

    Why worry about tomorrow? It will be gone the day after.

  5. #5
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Schema en andere info Bose gezocht

    om te beginnen zoek ik hoe e.e.a. zit aangesloten. wat gaat er van de radio naar de bose dsp, naar de versterker(s) en hoe gaat t naar de speakers, en hebben deze nog een passief filter tussen mid en hoog?. dit ivm het niet willen vervangen van kabels. en waar alles zit... speakers opmeten kan ik dan zelf wel.

    sub ik koffer is leuk voor de buren, ga je binnen in de auto weinig van horen. laag is er al te veel en te slecht (basdrum klinkt als kartonnen doos) mod en hoog zijn acceptabel, staging is vrij goed zij het wat laag door de plaatsing van de mid en tweeter in de deur

    voor streamen vanaf de foon koop ik wel een yatour oid, ik ga toch niet met een sullig snoertje uit een reutelende cassette adapter zitten prutsen, dat was toen de auto nieuw was al achterhaald


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5


  6. #6
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Schema en andere info Bose gezocht

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skippie Bekijk Berichten
    ik weet niet wat je budget is, Match heeft een mooie versterker voor OEM systemen.
    de PP62DSP of de PP82DSP sluit je aan op de originele stekkers. Verder hoef je vrij weinig aan te passen.
    mooie oplossing, en voor een 8 kanaals versterker met dsp niet eens erg duur. maar of dit zo kan valt of staat ook met hoe die bose dsp/versterkers aangesloten zitten.


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  7. #7

    Standaard Re: Schema en andere info Bose gezocht

    Voor zover ik weet pakt Bose gewoon de line signalen uit de radio, en doet er z'n ding mee. Of je de Bose DSP settings fijn vindt is smaak, maar verwacht in elk geval geen high-fidelity laag uit de stock audio. Custom sub is natuurlijk niet meteen boom-boom voor de buren; je kan prima setups maken voor in een A8 die gewoonweg goed klinken. Dat snap je zelf ook wel . Het kan niet zo zijn dat de doorgang via de hoedenplank meer dempt dan de gehele weg naar buiten door het plaatwerk.

    In de meeste Audi sedans met Bose of upgrade sound systems zit er een sub tegen die hoedenplank geschroefd; wellicht kan je zelf een betere plaatsen. Alternatief is wellicht zelfs de ski-luik sub:

    http://forum.a8parts.co.uk/showthread.php?t=2316

    Qua filtering zit er meestal niet meer dan een in-lijn condensatortje in, en ik heb bij de B5 volgens mij zelfs Bose systemen gezien met gewoon Nokia tweets (dezelfde als non-bose).
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  8. Ad
  9. #8
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Schema en andere info Bose gezocht

    ja, maar waar zit die Bose unit? een DSP heb ik wel liggen, maar dan moet ik er wel bij kunnen om e.e.a. aan te sluiten. ik heb niet veel zin om de hele auto uit elkaar te halen op zoek naar een paar snoeren als dat niet hoeft

    skiluik-sub is de beste optie, behalve als je t skiluik nog wel eens gebruikt... ik ga maar eens de hoedenplank van dichtbij bekijken wat daar in zit en of daar iets sub waardigs onder te monteren valt


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  10. #9

    Standaard Re: Schema en andere info Bose gezocht

    Vaak in de kofferbak, in de zijkant. Er staat me iets van bij dat-ie tegen de hoedenplank zit geschroefd, echter... De A8 heeft volgens mij twee grote speakercabinetten in de voorportieren, en wat hoedenplankspul.

    Amp pinout:


    Bron: http://www.audizine.com/forum/showth...1#post10662495

    Dit is de stock Bose setup:


    2x grote behuizing voor de voorportieren
    2x compo setje in de achterdeuren
    2x ferme speakers in de hoedenplank (bass)
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  11. #10
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Schema en andere info Bose gezocht

    dat geeft de burger moed voor met een DSP van bas ontlasten, evt fatsoenlijke woofers in de hoedenplank en dan met de DSP time allignement doen (en bas correctie) dan ben je al een heel eind zonder dat er een schroevendraaier in de buurt van de deur gekomen is.


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  12. #11

    Standaard Re: Schema en andere info Bose gezocht

    Exacvtly! Klinkt als helemaal jouw straatje .
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Posts
    121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Schema en andere info Bose gezocht

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Vaak in de kofferbak, in de zijkant. Er staat me iets van bij dat-ie tegen de hoedenplank zit geschroefd, echter... De A8 heeft volgens mij twee grote speakercabinetten in de voorportieren, en wat hoedenplankspul.

    Amp pinout:


    Bron: http://www.audizine.com/forum/showth...1#post10662495

    Dit is de stock Bose setup:


    2x grote behuizing voor de voorportieren
    2x compo setje in de achterdeuren
    2x ferme speakers in de hoedenplank (bass)
    Vermoedelijk heb ik dat er ook inzitten dan. Ik dacht je dan ook altijd een sub-je in het midden van de hoedenplank had dus ik twijfelde ik nogal. Of zijn er meerdere Bose systemen in omloop? De Radio laat ook "Bose" zien wanneer die aan gaat. Het geluid herinner ik me iig beter van "vroeger" (toen ik de D2 wel eens nieuw reed) en klinkt wel aardig maar valt me toch iets tegen om eerlijk te zijn..

    Niels

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Posts
    121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Schema en andere info Bose gezocht


  15. #14
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Schema en andere info Bose gezocht

    bedankt @Uwe


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •