Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 23 van de 23

Onderwerp: 2.8 quattro: Tiptronic schakelt niet goed, temp.meter stuk, geluid bij remmen

  1. #21

    Standaard Re: 2.8 quattro: Tiptronic schakelt niet goed, temp.meter stuk, geluid bij remmen

    Ik ben er ook helemaal niet zo zeker van dat alles blijft werken. Inderdaad kan oxidatie later weer voor problemen zorgen, maar ik heb hem als tweede auto. Zolang het goed blijft gaan, vervang ik niets. Ik weet nu in ieder geval, dat de automaatbak zelf niet defect is.
    Het heeft hier enorm geregend en er is veel hagel gevallen, maar er komt geen water meer in de auto. Ik denk dat ik dat probleem nu in ieder geval wel kwijt ben geraakt. De auto gaat binnenkort voor de APK. Als daar niet al te grote problemen te voorschijn komen, dan wil ik de auto verder in goede staat brengen.
    Heeft iemand een idee over het geluid wat ik soms kan horen bij het intrappen van het rempedaal? Een vreemd geluid, ook buiten de auto goed hoorbaar. Hij remt perfect en trilt bijvoorbeeld niet. Schijven en blokken zijn recent vernieuwd.
    Laatst gewijzigd door gj.schuurman; 25-04-16 om 22:37.

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Posts
    121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: 2.8 quattro: Tiptronic schakelt niet goed, temp.meter stuk, geluid bij remmen

    Lastig te zeggen. Houdt het geluid aan of is het de roest die na een paar keer weg geremd is?

  3. #23

    Standaard Re: 2.8 quattro: Tiptronic schakelt niet goed, temp.meter stuk, geluid bij remmen

    Nee, geen oxidatie. Je hoort het alleen even bij het begin van het intrappen van het rempedaal. Ik denk zelf aan iets mechanisch, (dat er iets gesmeerd moet worden) maar ik weet niet hoe dat pedaal verbonden is met het remsysteem. Als je de rem daarna ingetrapt houdt, dan hoor je niets meer. Hij remt perfect en trilt niet.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •