Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Automaat klapt soms, schakelt traag op, noodprogramma. Toerentalsensor?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Leeftijd
    47
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Automaat klapt soms, schakelt traag op, noodprogramma. Toerentalsensor?

    Vorig jaar de automaat van mijn D2 Tdi Quattro laten reviseren voor € 2800. Reed weer als n zonnetje maar daarna helaas de motor aan vervanging toe.... Dat is op z´n Spaans tempo gegaan dus na enkele maanden had ik mijn auto weer terug. Nu 5000 km verder begint de auto weer kuren te vertonen. Een maand geleden schoot deze zelfs in t noodprogramma. Ik heb t idee dat de auto pingelt en bij constant rijden een wat trekkende beweging maakt. Wellicht toerentalsensor waardoor de bak niet de juiste schakelsignalen krijgt? Ook klapt ie wel eens licht bij terug en opschakelen van en naar 4. Tevens bij koude motor rijdt ie heerlijk met prachtig op en terugschakelen. Ideeen? Ik ben al op deze auto leeggelopen dus nog meer groot onderhoud komt me slecht van pas!

    Groetend uit Spanje, Wessel Wiersma, Audi A8 D2 2001, 2.5TDI Quattro.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Posts
    121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Automaat klapt soms, schakelt traag op, noodprogramma. Toerentalsensor?

    Het begint bij uitlezen. Er zit ook zoveel elektronica op de bak die communiceert met dat van de motor dat een niet goed lopende motor absoluut resulteert in een slecht schakelende bak. Voordat je de bak ermee sloopt zou ik eerst uit laten lezen.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Leeftijd
    47
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Automaat klapt soms, schakelt traag op, noodprogramma. Toerentalsensor?

    Ok hartelijk dank ik zal dit meteen laten doen de komende dagen.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Posts
    121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Automaat klapt soms, schakelt traag op, noodprogramma. Toerentalsensor?

    En nog nieuws?

    Niels

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Leeftijd
    47
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Automaat klapt soms, schakelt traag op, noodprogramma. Toerentalsensor?

    Toerentalsensor laten vervangen. € 60,00 en deed t weer OK, nu weer t zelfde probleem, schokken en klappen. Als ik handmatig schakel met de tiptronic is er niks aan de hand. Problemen doen zich vooral voor als de auto goed moet trekken (in de bergen) en dan begint de ellende. Bij rijden op vlakke weggedeelten is er geen probleem. Vaak even uitzetten en weer opnieuw starten....Zucht ik word zo moe van deze auto!


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Posts
    121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Automaat klapt soms, schakelt traag op, noodprogramma. Toerentalsensor?

    Lijkt dan toch nog een kwestie van foutieve informatie naar de ECU's. Op zich hoopvol omdat het niet een mechanisch probleem lijkt. Wellicht vervelend maar wel verstandig om handmatig te schakelen indien dat nodig is. Daar spaar je de bak mee lijkt me.
    Niels

    A8 D2 2.8 2WD Facelift.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •