Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Voorbumper kopen, 4.2 onregelmatig stationair en check engine bij hoge toeren

  1. #1

    Standaard Voorbumper kopen, 4.2 onregelmatig stationair en check engine bij hoge toeren

    3 vraagjes...

    1. Parkeerschade op voorbumper. Weet iemand een adres voor een nieuwe bumper? Donkergroen, pre-facelift.

    2. Bij stationair draaien en D, N en P loopt de motor soms onregelmatig. Toerental gaat langzaam van laag naar hoog en terug (500-800). Wat zou dit kunnen zijn? Geen meldingen in vag-com.

    3. Motor op temperatuur. Alle vloeistoffen OK. Vol gas. Vaak brandt dan het check engine lampje. Gaat na 10sec weer uit. Wederom geen meldingen in vag-com. Ook geen abnormale geluiden etc. Blijft gewoon accelereren. Bougies/bobines?

    Onwijs bedankt alvast!

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.866
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Voorbumper kopen, 4.2 onregelmatig stationair en check engine bij hoge toeren

    Ook bedankt dat je erbij vermeldt wat voor motor je hebt!

    Laat die bumper eens aan een schadehersteller zien, tenzij de vorm er totaal uit is zou een reparatie wel eens goedkoper kunnen zijn. Daarnaast worden hier regelmatig tips gegeven over leveranciers van gebruikte en nieuwe delen, wat zoeken voor je een vraag stelt wordt op prijs gesteld.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard re: Voorbumper kopen, onregelmatig stationair en check engine bij hoge toeren

    Ah sorry. Motor is 4.2 benzine uit 1996.
    Heb al een rondje gebeld/gemaild langs de (sloop)bedrijven die hier regelmatig voorbij komen. Helaas niets in de juiste kleur. Er zit echt een flinke scheur in, dus dat wordt iig repareren en spuiten. Mijn indruk was dat een tweedehands bumper dan handiger is.
    Baal als een stekker, want was vorig jaar bij een sloop in Zeeland om een zij-trim te halen (dat kleine stukje met audi logo erop). Ze hadden daar alle panelen, deuren en bumpers van het juiste modeljaar in de juiste kleur liggen. Had ik nu maar het hele zaakje meegenomen...
    Laatst gewijzigd door mmccll; 15-06-16 om 18:42.

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.866
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorbumper kopen, onregelmatig stationair en check engine bij hoge toeren

    Topictitel aangepast.

    Wat de motor betreft: welke storingen kreeg je toen je 'm liet uitlezen?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard Re: Voorbumper kopen, onregelmatig stationair en check engine bij hoge toeren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Topictitel aangepast.

    Wat de motor betreft: welke storingen kreeg je toen je 'm liet uitlezen?
    Dat is het vreemde. Check engine lampje brandt een paar secondes, maar geen foutcode in vag-com te zien...


  6. #6
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorbumper kopen, onregelmatig stationair en check engine bij hoge toeren

    dat is vreemd.

    als ik een gok zou moeten doen op wat de oorzaak kan zijn, zet ik in op de luchtmassameter. die overigens niet eens erg duur is (met oude inleveren betaalde ik ~€130)


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •