Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: 2.5 TDI reageert niet op gas, tijdelijk geen vermogen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2016
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard 2.5 TDI reageert niet op gas, tijdelijk geen vermogen

    Beste mensen,

    Ik ben momenteel op vakantie in Buiteland door ruige terrein en wegen dacht ik dat ik wel goed zat met een quattro.

    Vandaag was ik lekker op weg maar een op gegeven moment pakt als ik gas geef gaat ie niet sneller dan 50 km/p, auto rookt niet.

    Als ik auto aan en uit doe en begin weer te rijden doe die weer normaal, dan pakt die lekker weer de gas normaal, zo dra ik weer een gas geeft pakt die de gas niet meer.

    Vandaag rijde ik binnendoor ongeveer 50 km en 3 x pakt de auto gas niet 1 x zelfs met inhalen wat toch nog een onveilige situatie gaf.

    Auto heb ik vandaag naar automonteur gebracht en ze konden nix vinden zelfs niet met uitgelezen.

    Heeft iemand al eerder zo een probleem gehad hoor ik het graag zo dat ik dit probleem op kan lossen?

  2. #2

    Standaard re: 2.5 TDI reageert niet op gas, tijdelijk geen vermogen

    Een Audi A8 1.8 Diesel bestaat niet. Wat voor motor? En "pakt die gas niet".. kom op. Dat kan beter. "Geen vermogen", "noodloop", "reageert niet op gaspedaal". Zoiets is al een stuk beter. Kan je - als het probleem optreedt - wel naar z'n vrij schakelen, en dan met het gaspedaal spelen? Stijgen de toeren dan wel? Oftewel, doet de motor wel wat met het gaspedaal, maar mis je gewoon vermogen? Of reageert hij ook dan helemaal niet, en wordt het gaspedaal genegeerd?

    Het kan zo simpel zijn als een defect gaspedaaltje..
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #3
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard re: 2.5 TDI reageert niet op gas, tijdelijk geen vermogen

    Ook welkom, man man man...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Benzine
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: 2.5 TDI reageert niet op gas, tijdelijk geen vermogen

    Bij vragen over motor en aandrijving verwachten we dat je tenminste erbij vermeldt wat voor motor en type versnellingsbak je hebt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2016
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard re: 2.5 TDI reageert niet op gas, tijdelijk geen vermogen

    Hallo mede audi drivers,

    Sorry voor onduidelijkheid, ik heb het van me telefoon gister geplaats, ik zal proberen duidelijk beeld te schetsen.

    Het gaat namelijk om een Audi a8 quattro 2.5 diesel automaat uit 1998

    Als ik gas geeft bijv: Met optrekken of inhalen ook al geef ik gas tot max auto geeft geen vermogen en loopt max tot 50 km/p! en niet harder in zijn N gaat de toerental max tot 2, 5 toeren. Als ik aan de kant stop en auto aan en uit doe, doet ie normaal meestal rij ik 30 km verder of 50 is verschillend dan reageert die niet op het gas geven dus gen vermogen en toerental gaat max tot 2,5. dus ook al trap ik de gaspedaal helemaal er in, gaspedaal word genegeerd en auto rijd wel maar max tot 50 kmp
    De reden dat ik niet volledige uitleg aangaf is omdat ik niet technisch aangelegd ben dus mijn excuses daar voor.

    Bastet dank u wel voor het reactie, Reggy tnx, Tom de reden dat ik dat niet vermeld had is omdat ik dacht dat het toch noch met elektra te maken had maar heb het nu vermeld ben namelijk op laptop mensen dank u ik hoop dat ik een betere beeld van me probleem heb gegeven.

    Mvg,

    Sand
    Laatst gewijzigd door Sand; 10-07-16 om 15:54.


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.5 TDI reageert niet op gas, tijdelijk geen vermogen

    Topictitel aangepast, lees ook eens de forumreglementen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Standaard Re: 2.5 TDI reageert niet op gas, tijdelijk geen vermogen

    Als-ie niet voorbij 2500 toeren komt is er OF iets elektronisch dat ingrijpt (noodloop, bijvoorbeeld, al dan niet in combinatie met een storingslampje), OF iets mechanisch (tekort aan lucht, brandstof, nokkenassen defect, etc.). Gezien dat het 'reset' als je de auto herstart lijkt het mij dat het probleem een elektronisch ingrijpen is. Dat kan nog altijd een mechanische oorzaak hebben (bijvoorbeeld noodloop omdat de pomp injectie niet genoeg vervroegd kan worden door de software, omdat de pomp niet goed getimed is).

    Je zal hier hoe dan ook iets mee moeten kunnen uitlezen. Bijvoorbeeld een log maken van tijdens het probleem.

    Begin in elk geval eens met het nalopen van alle vacuümslangen en leidingen, en van alle drukslangen. Ik heb met mijn 2.5TDI regelmatig kleine luchtlekkages gehad, en zelfs een ontplofte intercooler.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2016
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: 2.5 TDI reageert niet op gas, tijdelijk geen vermogen

    Dank u wel bastet hier aan heb ik zeker iets tnx nu is de zon ff onder en kan ik ff rustig nakijken, Tom dank u wel zonder regels waar zouden we zijn, top gozer.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •