Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: S8 uit 2000 trilt bij hogere snelheden

  1. #1
    Breuk66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    57
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard S8 uit 2000 trilt bij hogere snelheden

    Mijn S8 uit 2000 trilt behoorlijk zo rond de 120- 140 km/uur, alles gecontroleerd, draagarmen vervangen ( rubbers slecht ), homokineten gecontroleerd , uitgelijnd en gebalanceerd natuurlijk maar helaas de trilling blijft.
    natuurlijk zonde van deze auto, moet strak rijden nietwaar ?
    Remschijven voor zijn aan vervanging toe en gaat ook binnenkort gebeuren ( trillen ook licht bij remmen ) maar dat zal toch niet de oorzaak kunnen zijn?
    Gisteren verder gekeken bij mijn garage en nu zit er een heel klein beetje speling op een van de aandrijfassen aan de voorkant (links), ook is er een lichte lekkage ( echt heel klein beetje vloeistof ( automaatolie denk ik )) te zien..
    speling zit dus in de as aan de kant van de bak .
    iemand hier ervaring mee? en kan dit de uiteindelijke oorzaak zijn van het trillen?

    Alvast bedankt voor het meedenken .

    Gr Rob
    V8 maal puur genieten !

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Leeftijd
    56
    Posts
    133
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: S8 uit 2000 trilt bij hogere snelheden

    Ik zou terug gaan naar het begin en je banden nog een keer laten dubbelchecken.

    Bij mijn A8 3.7 bleef ik ook last hebben van trillingen, maar na kritische inspectie bij een (andere) bandenboer bleek er bij twee banden nog steeds onbalans en een lichte hoogteslag in te zitten. De banden zijn op de velg gedraaid en opnieuw gebalanceerd en hij is nu perfect stil.

  3. #3
    Breuk66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    57
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard Re: S8 uit 2000 trilt bij hogere snelheden

    Hoi Theo,

    Ik ga dit zeker even laten doen bij een andere expert, maar blijft het probleem met de speling( en lichte lekkage ) op mijn steekas aan de kant van de automaatbak.
    iemand daar al eens mee te maken gehad? ( bak schakelt goed en is gereviseerd bij 210000 km ( nu 300000 ).
    V8 maal puur genieten !

  4. #4
    Breuk66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    57
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard Re: S8 uit 2000 trilt bij hogere snelheden

    Opnieuw laten balanceren en uitlijnen, zat inderdaad nog een hoogteafwijking in, maar verder prima, klacht blijft helaas
    Laatst gewijzigd door Breuk66; 28-07-17 om 10:18.
    V8 maal puur genieten !

  5. #5

    Standaard Re: S8 uit 2000 trilt bij hogere snelheden

    Hi Rob,

    Je geeft eigenlijk zelf al een paar aanwijzingen waar naar gekeken kan worden. Remmen kunnen zeker een onderdeel zijn van dit probleem, dus zou de voorschijven zo snel mogelijk laten vervangen. Daarna misschien de aandrijfas verder onderzoeken.

    Lichte trillingen bij aanremmen of kleine spelingen kunnen best een grote invloed hebben op die snelheid. Als dan bijvoorbeeld rubbers van de ophanging ook aan vervanging toe zijn, versterkt het elkaar ook nog eens.

    Werk vanaf het wiel verder naar "binnen" en ik denk dat je dan een heel eind komt. Banden/wielen heb je nu gehad, op naar de remmen.

    Gr,

    Christopher


  6. #6
    Breuk66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    57
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard Re: S8 uit 2000 trilt bij hogere snelheden

    Hallo Christopher,

    bedankt voor je reactie en inderdaad ga ik zo verder, de schijven en blokken worden binnenkort vervangen en dan kijken we wel verder, het wordt ook onderzocht of het lager aan die kant van de versnellingsbak zo vervangen kan worden (steekas eruit en dan vervangen of dat de gehele bak er daarvoor uit zal moeten ).
    wordt vervolgd !
    V8 maal puur genieten !

  7. #7
    Breuk66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    57
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard Re: S8 uit 2000 trilt bij hogere snelheden

    Twee weken geleden nieuwe schijven en blokken laten monteren , en zowaar hij rijd weer als vanouds !
    Top bedankt voor het meedenken, de lekkage is minimaal maar daar ga ik nog even verder mee om ook op te lossen
    V8 maal puur genieten !

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •