Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: 2.8 AAH, stotteren bij stationair en onder 2000 rpm en lage belasting

  1. #1

    Standaard 2.8 AAH, stotteren bij stationair en onder 2000 rpm en lage belasting

    hallo

    allen

    ik heb een een Audi A8 1995 met AAH 12v 2.8 motor

    ik heb sinds een paar dagen dat de auto ligt stottert bij stationair en lage belasting.
    ik heb het idee dat hij af en toe een verbranding mist
    heb wel alle vacuüm slangen vervangen vervangen boven op de motor er waren er een aantal lek
    dus dat is weer lek dicht
    verder zijn afgelopen jaar de bougie vervangen.
    ook bij de koude start is de overslag van de motor aanwezig dus dit houd in dat de lambda sonde´s het niet kunnen zijn
    deze regeling werkt pas als de motor op temp is .

    nou vind ik veel op internet dat mensen een hoop onderdelen vervangen hebben zonder resultaat. ik heb trouwens
    geen motorlampje die brand het heeft verder eigenlijk geen invloed. de motor valt ook niet uit hij accelereert goed
    ik heb geen idee dat ik vermogen verlies heb

    nou hoop ik dat iemand dit herkent.

    de motor schud licht in onregelmatige volgorde. bij de uitlaat is licht plof geluid te horen onregelmatig

    komt iemand dit bekend voor

    groeten johan

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.8 AAH, stotteren bij stationair en onder 2000 rpm en lage belasting

    Wat kwam eruit toen je 'm liet uitlezen?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: 2.8 AAH, stotteren bij stationair en onder 2000 rpm en lage belasting

    Niets heb geen foutcodes kunnen vinden
    95 is het overgangs jaar van obd1 naar obd2. Dus het is eigelijk niet ondersteund maar er zit wel een bd2 aansluiting en als ik dan uitlees heb ik geen fouten

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    453
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.8 AAH, stotteren bij stationair en onder 2000 rpm en lage belasting

    Pak is een planten spuit met water, en sproei is over de bougie kabels als het donder is. Zo zou je kunnen controleren of er overslag is op de kabels.
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)

  5. #5
    woutzor's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    40
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.8 AAH, stotteren bij stationair en onder 2000 rpm en lage belasting

    Hallo Johan, ik heb een soortgelijk.... Nouja eigenlijk hetzelfde probleem. Nu was ik benieuwd of het probleem is opgelost. Zo ja, wat is er precies aan gedaan om het probleem te verhelpen? Ik hoor (en ik denk anderen ook) het graag.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •