Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Remlichten werken niet, automaat gaat niet meer uit parkeerstand

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2016
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard Remlichten werken niet, automaat gaat niet meer uit parkeerstand

    Goedenmiddag allemaal.

    Ik ben in het bezit van een S8 D2 uit 1998, na een half jaartje ongeveer stil te hebben gestaan( winterperiode zeg maar) heb ik besloten om mijn baby weer uit de stalling te halen.

    Accu was natuurlijk plat,Heb er een andere Accu onder gezet liep meteen,Heb de Auto 10 minuten laten warmdraaien viel toen plots uit en was gewoonweg niet meer aan te krijgen,Kreeg eerst het Cat lampje Esp etc

    Heb de Auto uitgelezen met Vagcom geen foutmeldingen, Naar tig keer proberen sloeg hij weer aan en liep weer als een zonnetje zonder foutmeldingen,Aleen had ik er nu een probleem bij😩

    De Automaathendel ging niet uit de Parkeerstand en mijn remlichten werken niet meer.

    Je hoord hem ook niet losklikken als je het rempedaal intrapt .


    Dus waar ging ik 100 procent vanuit? Remlichten werken niet ,Auto gaat niet uit de parkeerstand ,Dus moet het de Remlichtschakelaar zijn.

    Zo gezegd zo gedaan,De schakelaar vervangen maar nog steeds het zelfde probleem .

    Nu heb de remlicht lampjes na gekeken,En heb ik dus per ongeluk De linker unit met de rechter unit verwisseld. En wat blijkt?? Als ik hem nu start,En zodra ik de verlichting aan zet,Dan blijven mijn waarschuwingslampen op het dash aan staan.

    Maar dan schakelde hij opeens wel uit de parkeerstand en hoor je wel de bekende klik uit de pedaal komen.Maar aleen als ik de verlichting aan zet? Of ik als ik de gevaarlichten aanzet? 🤨

    Dus in principe kan ik mijn Automaat pas bedienen als ik de verlichting aan zet.

    Zet ik de verlichting uit dan werkt de hendel niet meer. En de remlichten werken trouwens nog steeds niet ?

    En zodra ik de 2 achterlichtunits weer op hun originele eigen plek neer zet,Dan krijg ik hem weer niet uit de parkeerstand ,En de remlichten werken ook nog steeds niet.

    Ik begrijp het ff niet meer.... Massa punten lijken toch allemaal in orde.Dit is voor mij echt raar.

    iemand de tip? Of ervaring hiermee.
    Laatst gewijzigd door Jay S8; 06-04-19 om 23:34.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Remlichten werken niet, automaat gaat niet meer uit parkeerstand

    Verplaatst naar het D2-subforum.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Leeftijd
    52
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Remlichten werken niet, automaat gaat niet meer uit parkeerstand

    Zekeringen ook gechecked? Klinkt misschien een beetje simpel maar ben al vaak tegengekomen dat mensen dat dus ook vergeten
    Mocht je er niet uitkomen heb ik eventueel nog wel alle werkplaats manuals
    A8 W12 2002
    Tevens in bezit van een originele vcds

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •