Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: S8 stotterend rijden, ruw stationair

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    49
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard S8 stotterend rijden, ruw stationair

    Goedemiddag,

    Ik ben sinds 3 weken een trotse eigenaar van een Audi S8 D2 uit 2000 en nieuw op het forum:

    Nu heb ik helaas kort na aanschaf wat rariteiten die ik niet tijdens de proefrit en het rondje in Bergschenhoek bij het autobedrijf. Ik zal het proberen zo goed mogelijk te omschrijven.

    De auto schakelt soepel, loopt goed stationair tot een moment dat, op de eerste rit de auto begint te stotteren tijdens het rijden. Motorkap geopend en de EGR slang bleek te zijn vergaan en ingescheurd te zijn, deze direct vervangen en daarna leek het weer goed te gaan. Totdat gisteren ineens weer de auto ging stotteren bij acceleratie tot haast niet meer willen vooruitgaan, alleen vol gas leek te helpen. Ook in D als je de rem ingedrukt houd lijkt het wel alsof hij weg wilt rijden hij drukt erg naar voren en in N loopt hij dan niet meer lekker stationair, hij loopt ruw en je voelt de auto schudden. Gisteren heb ik 3 uur rondgereden zonder problemen, paar keer gestopt en gestart totdat bij de laatste keer starten de auto ineens ruw liep, en wist ik dat het weer terug was.

    Auto uitgezet, koud laten worden en daarna gestart, een lichte piep te horen eventjes maar een rondje rijden en alles lijkt weer normaal bij terugkomst ook de piep niet meer. Auto stonk tijdje naar benzine bij de vulpijp en wielkast en een klein streepje over de tank als ik hem voltank.

    Als hij in neutraal staat en je geeft gas, reageert hij op dat moment ook niet goed, stottert en lijkt in te willen houden.

    Ik heb het forum al doorgezocht, kon niet duidelijk iets vinden wat hierbij past. En zag dat er veel technische kennis is op dit forum en hoop op wat tips waar te zoeken.

    Alvast bedankt!
    Laatst gewijzigd door KAYS8D2; 19-04-20 om 13:54.

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: S8 stotterend rijden, ruw stationair

    Best beginnen met uitlezen....

    Gokje: een met benzine “verdronken” actief koolfilter. Voert normaliter de benzinedamp van de tank af naar de motor onder vacuüm. Als dat niet meer kan gaat de motor slecht lopen. Vervangen van het filter (meestal ergens vlak voor het rechter achterwiel achter de wielkuip) en checken van de leidingen zou dan de oplossing kunnen zijn.
    Kan een gevolg zijn van te vol tanken, daarom altijd stoppen met tanken nadat het pistool de eerste keer afslaat.

    Is te zien aan de foutcode(s) bij uitlezen, anders blijft het een gok!
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    49
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: S8 stotterend rijden, ruw stationair

    Bedankt Kees!

    Ik hoop de auto zsm te laten uitlezen en ga aan de slag met je tips!

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Posts
    59
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard Re: S8 stotterend rijden, ruw stationair

    luchtmassameter, zit in het luchtfilter, kan op basis van “statiegeld” omgeruild (en betaald) worden bij Audi
    Laatst gewijzigd door jvmidde; 10-02-22 om 12:16.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •