Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Accu leeg aangekoppeld geen herkenning sleutel

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    49
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard Accu leeg aangekoppeld geen herkenning sleutel

    Ik heb een probleem, mijn accu was leeg deze heb ik eruit gehaald en opgeladen. Na het erin zetten kon ik de auto niet meer starten lijkt op startonderbreking, alles doet het bij omdraaien sleutel behalve de boordcomputer en tellerstanden displays zijn zwart. Nu is de ANWB erbij geweest, niks werkte uiteindelijk de accupolen nogmaals los gemaakt en vast gezet en ineens werkte hij EUREKA dacht ik.

    Maar vannacht ging ineens achter elkaar het alarm af, bij instappen en sleutel omdraaien exact hetzelfde weer, geen display helemaal zwart en niet starten. Ik heb de accupolen eraf gehaald, opnieuw erop gezet dat werkt niet. Ineens begonnen de wijzers van de kilometerteller, bezinemeter en toerentallen uitzichzelf te draaien en te bibberen.

    Al met al, wat is hier nu aan de hand en hoe moet ik dit oplossen, vaker is de accu leeg geweest en na opladen werkte alles. Ik dacht dat het opgelost was maar helaas, ik heb de accu nu weer op de lader gezet.

    Iemand die mij verder kan helpen dit is echt vervelend (zacht uitgedrukt).

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu leeg aangekoppeld geen herkenning sleutel

    Lijkt dat je aan een nieuwe accu toe bent. Als je de auto regelmatig gebruikt kun je beter op zoek gaan naar de lekstroom waardoor de accu wordt leeg getrokken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    49
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: Accu leeg aangekoppeld geen herkenning sleutel

    Hij staat veel stil en ik rij weinig momenteel, en is door stilstand leeggeraakt. Echter de accu is van juni vorig jaar, nadat de vorige ook al leeg was heel snel.

    Dus het is mogelijk dat deze rariteiten zoals hierdoor komen, wijzers die bewegen op 180km blijft hangen de benzinemeter die rechts in de hoek blijft hangen. Niet dat er straks iets kapot is in de boordcomputer oid.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    49
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: Accu leeg aangekoppeld geen herkenning sleutel

    UPDATE: Hij zou opgehaald worden door de garage. Echter had ik de min-pool eraf gehaald terwijl de sleutel omgedraaid in het contact zat. Ineens doet alles het weer normaal, snel naar garage gereden. Sleutel eruit en erin direct zelfse euvel instrumentenpaneel blijft zwart.

    Garage denkt nu dat het instrumentenpaneel defect is. Nieuw niet te krijgen en 1 bedrijf in Utrecht welke wil proberen hem te repareren.

    Wat denken jullie, hebben jullie tips?

    Alvast bedankt.

  5. #5
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu leeg aangekoppeld geen herkenning sleutel

    Geen idee of daar de startonderbreker-imo in het instrumentenpaneel zit, er zijn gasten die het eruit kunnen halen zodat een 2e instrumentenpaneel werkt in je auto...ik zou daar eens naar informeren.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    49
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: Accu leeg aangekoppeld geen herkenning sleutel

    Het instrumentenpaneel is opgestuurd en is terug, de wijzers zouden nu niet meer uitslaan als het goed is. Wel geeft de garage aan dat de auto nog steeds niet wil starten, hij slaat 1 seconden aan en valt uit. Dit is de startonderbreker van de Audi, draai je de sleutel om, haalt de minpool eraf en er weer op dan start hij wel weer.

    Iemand een idee hoe we dit op moeten lossen, of verder nog tips?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •