Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Versnellingsbak storing code P1750

  1. #1

    Standaard Versnellingsbak storing code P1750

    Sinds een poosje geeft mijn S8 (facelift, '99) een foutmelding aan van de versnellingsbak. Op het BIS verschijnen alle posities van de versnellingsbak in het rood. De auto heeft ca. 264000 gelopen en de versnellingsbak is bij 190.000 al eens volledig gereviseerd.

    Tijdens het rijden schakelt hij gewoon normaal. Ik heb er overigens nauwelijks meer mee gereden sinds hij de melding geeft. Waar hij wel af en toe een schokje geeft is als ik hem in de R zet. Ook valt de auto soms spontaan uit als hij nog koud is. Opnieuw starten lukt dan niet meteen. Ik moet dan eerst het contact helemaal uit zetten en de portier openen en een minuut of twee wachten voordat hij weer aan gaat.

    Ik heb de auto uiteraard uitgelezen: De foutcode is P1750 - spanning te laag.

    Ik heb de accu al vervangen. De oude bleek een te licht exemplaar te zijn. Dat leek het probleem in eerste instantie te hebben opgelost, maar helaas, de melding kwam na een dag toch weer terug.

    Ik heb ZF al een bericht gestuurd. Zij adviseerden mij de massa van de TCU te controleren. Dat ga ik uiteraard doen. Ook vond ik bij deze foutmelding op internet dat de Transmissie Positie Sensor nog wel eens het probleem is.

    Heeft iemand hier ervaring met dit probleem en verder nog tips waar ik zou kunnen zoeken?
    Laatst gewijzigd door Christopher; 04-09-22 om 07:56.

  2. #2
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Versnellingsbak storing code P1750

    Voedingsspanning voor versnellingsbakregelmodule (J217) controleren.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  3. #3

    Standaard Re: Versnellingsbak storing code P1750

    Bedankt voor je reactie, Fons! Ik vind verschillende informatie op Google als ik zoek op die module. Heb jij ervaring hiermee? Of tips waar en hoe ik die spanning het beste kan controleren?

  4. #4
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Versnellingsbak storing code P1750

    https://www.audiworld.com/forums/a8-...-mode-2841590/

    Ik zou eerst de stekkers-connectors eens controleren op oxidatie, eventueel met contact reiniger een paar keer eraf en erop doen mocht er een te hoge overgang weerstand zijn...op de print meten kan natuurlijk ook als je een schema hebt.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •