Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 27 van de 27

Onderwerp: Water/Methanol injectie op de S8

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    377
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eszes Bekijk Berichten
    Na ruim 2.5 jaar is methanol echt wel verdampt...
    ik ben het nog steeds van plan ;-) heb afgelopen week een Ross-tech kabel gekocht en deze via de video-out van de laptop op de dashbaord display van de navi aangesloten.
    Nu kan ik perfect tijdens het rijden de temperaturen van Inlaatlucht en uitlaat monitoren.
    Op deze manier wordt het finetunen van de watermethanol helemaal een eitje.
    In mijn vroegere Treser moest ik allemaal extra sensors en displays verbouwen om zicht te behouden op deze essentielle parameters.
    Ik laat weer snel wat horen als de S8 aan de methanol hangt.

    Btw 2 jaar geleden heb ik m'n S8 laten ombouwen op een dubbele installatie van Lpi van Vialle (180 L).
    Deze vloeibare directe gasinjectie geeft minimaal 5% meer vermogen dan de standaard benzine injectie.
    Het kloptgetal van vloeibaar gas zou rond de 120 uitkomen met als gevolg dat de ontsteking vroeger kan worden afgeregeld.

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Treser Bekijk Berichten
    ik ben het nog steeds van plan ;-) heb afgelopen week een Ross-tech kabel gekocht en deze via de video-out van de laptop op de dashbaord display van de navi aangesloten.
    Nu kan ik perfect tijdens het rijden de temperaturen van Inlaatlucht en uitlaat monitoren.
    Op deze manier wordt het finetunen van de watermethanol helemaal een eitje.
    In mijn vroegere Treser moest ik allemaal extra sensors en displays verbouwen om zicht te behouden op deze essentielle parameters.
    Ik laat weer snel wat horen als de S8 aan de methanol hangt.

    Btw 2 jaar geleden heb ik m'n S8 laten ombouwen op een dubbele installatie van Lpi van Vialle (180 L).
    Deze vloeibare directe gasinjectie geeft minimaal 5% meer vermogen dan de standaard benzine injectie.
    Het kloptgetal van vloeibaar gas zou rond de 120 uitkomen met als gevolg dat de ontsteking vroeger kan worden afgeregeld.
    Wat let je?

    Bij Cool is Better hebben ze leuke spullen tegen leuke prijzen, heb zelf ook de basis-set met één 180cc/m nozzle en één van 50cc/m.
    Cool is Better

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shoppy Bekijk Berichten
    Wat let je?
    Het hebben van een rijbewijs?

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    377
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S8

    Standaard

    030 ben mn B rijbewijs maar 4 dagen kwijtgeraakt

    ik ben inmiddels zover dat ik de snelheidsbegrenzing heb gedeactiveerd dmv unitronic software.
    moet het alleen nog testen en das niet zo eenvoudig met winterbanden die max 250 zijn toegelaten.
    Maar volgens de software is het adaptiekanaal veranderd dus zou het nu moeten werken.
    Als dit met unitronic werkt kan ik ook eenvoudig de hoeveelheid brandstof en ontsteking aanpassen.

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    377
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shoppy Bekijk Berichten
    Wat let je?

    Bij Cool is Better hebben ze leuke spullen tegen leuke prijzen, heb zelf ook de basis-set met één 180cc/m nozzle en één van 50cc/m.
    coolingmist is net zoals snowperformance een van de 2 mogelijkheden.
    Pompen zijn bij beide goed. Koppelingen bij SnowP mogelijk in koper uitvoering.
    Afleesapparatuur en regelapparatuur is bij Snowperformance iets uitgebreider.
    qua prijs kosten beiden 2 x niks voor wat je krijgt qua pk verhoging


  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Treser Bekijk Berichten
    030 ben mn B rijbewijs maar 4 dagen kwijtgeraakt
    Ow, dan mag je behoorlijk in je handjes wrijven.

    Hoe staat het met de S8 eigenlijk? Al een hele poos niets meer over gehoord. Nog zaken ondernomen?

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    377
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S8

    Standaard

    wat de S8 aangaat kun je hierboven lezen 22 November 2009, 20:50
    gisteren dus nog de snelheidsbegrenzing uit de computer gehaald.
    afgelopen jaar mijn HTC met internet aangesloten op de video in van de standaard ingebouwde Blaupunt Navi.
    Verder afgelopen jaar de volledige ophanging aan voorzijde laten vervangen ivm gerammel en Audi klopgeesten.
    Vorige week luchtfilter vervangen en meteen extreem verschik bij startenmet koude motor. Met oude filter ging het stattionair toerental direct na het starten bijna door de knieeen en hersteld dan meteen weer. met nieuwe filter is dit volledig verdwenen.
    Heeft al iemand ervaring met veilige adaptiekanaal veranderingen voor de V8 met 5 kleppen?
    Verder al 3 jaar heel veel plezier met de S8 en relatief weinig problemen. Pompje van ruitensproeier was stuk en linker koplamsproeier lekte een beetje verder en de sensor van de voorste lichtafstandsregeling van de Xenos verlichting was stuk.
    Voor de rest nog geen enkele ander probleem gehad afgezien van de normale slijtage onderrdelen zoals remmen en olie etc.
    Gekocht had ik m met 124.000 km en nu staat ie op 184.000 km.
    Laatst gewijzigd door Treser; 29-12-09 om 13:59.

  8. Ad
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •