Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 34 van de 34

Onderwerp: Accu snel leeg?

  1. #21
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven
    Gewoon even het opbergvak in de koffer wegnemen zodat je de accu kunt zien en de ?AH/?A waarden opschrijven.
    Vervolgens met die gegevens gaan shoppen en een accu selecteren die minimaal de zelfde waarden heeft.
    Ik zou ook de plaats van de + en - pool noteren alswel de HxBXL dit kan nog wel eens verschillen per merk en type accu :idea:

  2. #22
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    Mijn V8 had ook al zo'n klepper van een accu. Moest ik ook iets van 250 euro voor neerleggen. Wel altijd sjoege uit dat ding gehad :-)
    '01 rs4 641 ps

  3. #23

    Standaard

    het plaatsen word duur, want met alle regeltjes die ze hier verzinnen mag je nog maar max 24 kg tillen
    Wat kost een heftruck per uur?
    3 keer links is ook rechts

  4. #24

    Standaard

    Een aantal weken toch maar een nieuwe accu geplaatst en het probleem is weg. Auto kan nu gerust 3 weken staan zonder leeg te raken. Probleem dus opgelost. Kosten 211 euro incl. plaatsing en doormeting bij de dealer.
    Na diverse Audi 80's (3 stuks), een A3, een A4, een Cabrio, een getunde S4, een RS2, een TT, een S3..........nu een A8! En een Lupo 3L TDI!

  5. #25

    Standaard

    of een ander merk nemen als northstar, odyssey, etc.
    zelf heb ik een adyssey 1700, wat meteen de grootst mogelijke is die in mijn a4 past.
    die 1700 staat op de cca oftewel wat ie kortstondig aan ampere,s kan leveren om bijvoorbeeld de startmotor rond te slingeren (of de audio van sap te voorzien).


  6. #26

    Standaard

    Ik vond het niet te duur hoor. Gaat wel om de zwaarste versie die ik er nu in heb laten zetten. Ik heb erg veel info ingewonnen en al met al was dit niet de goedkoopste en zeker niet de duurste......dus waarom niet de dealer dan!
    Na diverse Audi 80's (3 stuks), een A3, een A4, een Cabrio, een getunde S4, een RS2, een TT, een S3..........nu een A8! En een Lupo 3L TDI!

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard re: Accu snel leeg?

    Mijn S8 D2 uit 2001 heeft een lekstroom van 200 mA, het is niet heel erg veel maar ook niet echt weinig.
    Kan iemand met een S8 D2 ook de lekstroom eens meten. Ik heb gewoon een Ampere meter tussen de massaklem geplaatst, na een minuut of 10 is alles wel in rust en zie je de werkelijke lekstroom.
    De Accu is een gloednieuwe Varta Blue G3 95 Ah, rekening houdend met maximaal tot 30% ontladen heb ik dus een te verbruiken capaciteit van 0,70X95Ah, is 66,5Ah gedeeld door 0,2 (200mA) maakt 332 uur. Gedeeld door 24 uur per dag, maakt afgerond 14 dagen.
    Het is niet ondenkbaar dat dit dus toch acceptabel is. Graag jullie reactie, bedankt
    Laatst gewijzigd door jvmidde; 13-12-15 om 10:31.

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard re: Accu snel leeg?

    Intussen was ik driekwart jaar verder en was de accu om de paar dagen leeg. Ik heb de accu toen 'professioneel' laten meten (gewoon bij de eerste de beste garage met een metertje welke de capaciteit in een paar seconde kan meten en op basis daarvan meldt of de accu 'kapot' is), de accu van mij bleek kapot.
    Ik heb toen een nieuwe accu gehad. De auto startte weer geweldig, geen problemen toen meer. Maar nu zijn we weer een aantal maanden verder en begint het probleem weer. Ik denk dat mijn auto twee problemen zou kunnen hebben; allereerst teveel lekstroom, waar ik maar niet achter kom waar dat zit en tweedens wordt de accu niet goed geladen.
    Wie heeft hier ervaring mee? Ik vraag mij ook wel eens af of ik ergens in het automanagement systeem had moeten aangeven dat er een nieuwe accu in was gekomen. wie heeft raad???
    Laatst gewijzigd door tom; 13-12-15 om 11:22.

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard re: Accu snel leeg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jvmidde Bekijk Berichten
    Intussen was ik driekwart jaar verder en was de accu om de paar dagen leeg. Ik heb de accu toen 'professioneel' laten meten (gewoon bij de eerste de beste garage met een metertje welke de capaciteit in een paar seconde kan meten en op basis daarvan meldt of de accu 'kapot' is), de accu van mij bleek kapot.
    Ik heb toen een nieuwe accu gehad. De auto startte weer geweldig, geen problemen toen meer. Maar nu zijn we weer een aantal maanden verder en begint het probleem weer. Ik denk dat mijn auto twee problemen zou kunnen hebben; allereerst teveel lekstroom, waar ik maar niet achter kom waar dat zit en tweedens wordt de accu niet goed geladen.
    Wie heeft hier ervaring mee? Ik vraag mij ook wel eens af of ik ergens in het automanagement systeem had moeten aangeven dat er een nieuwe accu in was gekomen. wie heeft raad???
    Jammer dat niemand gereageerd heeft, ik ben daarom maar zelf weer verder gaan zoeken. Allereerst blijkt dat deze A8, de D2, geen accu management systeem heeft. Module 61 is om die reden dus ook niet bereikbaar. (Je kan en hoeft in een A8 D2 dus geen accutype in te voeren, ondanks alle berichten hier op het forum!!) Ik heb vervolgens via twee lange draden een mA meter aangesloten en ben via de zekeringen (rechtsvoor) de stroomslurper gaan traceren. De gewone zekeringen rechtsvoor in de A8 allereerst allemaal geprobeerd. Daar heb ik een verbruiker gevonden welke in rust 50mA trok, de zekering (geel 7) is genaamd; Wasser "pumpe/wasserventile/klimaanlage", Het zal te maken hebben alles aangaande de koeling (Airco) welke nog blijft rondpompen als de auto uit staat.
    Maar goed, dat was pas 50mA, ( lastig meten, druk je m terug loopt er zomaar rond een ampere, maar dat neemt dan met enkele minuten weer af).
    Nog eens 15mA vond ik bij de zekering (bruin 10) "sitzheizung Vorne/heckrolle"en nog eens 20mA vond ik bij zekering bruin 8, welke nota bene volgens de binnenkant van de zekeringenkast helemaal niet gebruikt wordt (" nicht belegt" is), ik weet ook nog niet waarvoor die is, heb 'm er maar uitgelaten. (Ik mis nog niets, dacht aan het alarm, maar die heeft dacht ik een losse zekering onder het stuur ergens en het alarm is overigens goed blijven werken)

    Toen viel het mij op dat er in de tekst van de zekeringkast, middels een sterretje, bij zekering geel 4, ook wordt verwezen naar een (Stille verbracher) zekering 3A in de kofferbak. (Boven de accu!)
    Die zekering blijkt voor de navigatie. (De blaupunkt RNS-D), zei schrijven Radio/loudspeaker.
    Vervolgens heb ik de radio losgekoppeld en deze blijkt wel 120mA te trekken. (Moeilijk te meten, als je de radio net van spanning voorziet trekt deze in beginsel wel 600 mA, maar goed na een minuut of 10 is dat dus 125 mA, bij mij, en dat is natuurlijk veel te veel) De radio is bij mij dus de grootste boosdoener, deze zal ik als eerste maar anders gaan schakelen. (Desnoods de hele spanning er maar af, met als nadeel steeds de code te moeten invoeren, of repareren natuurlijk, zal een defecte elco zijn, welke 'lekt')

    Maar verder is het ook niet te geloven hoeveel stroom er overal getrokken wordt, neem alleen al de kofferbak, waar drie buislampjes van 5 watt in zitten, dan de binnenverlichting, ook sowieso zes buislampjes, à 5 watt in t plafond, vier onder de stoelen, één in iedere deur. Samengevat, stel je opent de kofferbak om er even wat in te doen, je opent de deuren, en gaat dan de auto starten (waarbij de radio ook al aan vliegt, mogelijk staat ie nog op de CD wisselaar, welke trouwens sowieso ook gaat draaien), dan loopt er maar zo een ampere of tien weg, nog voordat de startmotor ook maar draait. (En dan trap je de rem tijdens t starten ook nog in, zeker nog 3 lampen er bij)
    Ik heb gemeten, de kofferbak, de interieurlampjes aan middels één deur te openen. Dat was 5 Ampere!!
    Als je met vier mensen in stapt, gaat het misschien wel naar 10 ampere. ��
    Met alles aangesloten, ook vier stoelverwarmingen aan, de CD wisselaar, (nog niet eens rem ingetrapt), Meette ik 18ampere!!
    Weet niet eens zeker of de stoelverwarming dan eigenlijk wel aan vloog, maar er bleef met de verzwakte accu niets over om te starten in ieder geval)
    Het is toch een enorme 'hap' uit de beschikbare capaciteit waardoor er al snel te weinig overblijft voor de startmotor?! (En er Moeten dan ook nog vier deuren en een kofferbak electrisch ontgrendeld, knipperlichten even twee keer aan, en dat moet ook nog kunnen bij 10 graden vorst, nou ja????)

    Ik ben daarom ook van plan al die (17x5 watt=85 watt=7ampere!) interieurlampjes voor led lampen te vervangen en de radio alleen inschakelbaar te maken met de hand, dus constante draad er maar af. (Moet je m ook met de hand uit zetten).
    En,.... De radio natuurlijk vervangen of repareren om de lekstroom te be-eindigen of helemaal te vervangen voor een nieuw type, dan heb ik die lekstroom ook niet meer en tevens de moderne media en navigatie kaarten.

    Bovendien denk ik ook om de hele groep 3A (zekering kofferbak van navigatie/radio), te gaan schakelen via een tijdrelais, dat zie je tegenwoordig wel meer in auto's (Renault heeft dat o.a.). Dus dan gaat er een tijdrelais 'starten' als je het contact inschakeld, en dat relais schakeld dan groep 3A pas na een seconde of 5 (of desnoods nog meer) pas in.

    Wie heeft ook deze ervarringen en hoe heb je dit opgelost?
    Of wie geeft nog meer suggesties?, kom op, help mij eens?
    Laatst gewijzigd door jvmidde; 14-01-16 om 21:43.

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Posts
    151
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard re: Accu snel leeg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jvmidde Bekijk Berichten
    Jammer dat niemand gereageerd heeft, ik ben daarom maar zelf weer verder gaan zoeken. Allereerst blijkt dat deze A8, de D2, geen accu management systeem heeft. Module 61 is om die reden dus ook niet bereikbaar. (Je kan en hoeft in een A8 D2 dus geen accutype in te voeren, ondanks alle berichten hier op het forum!!) Ik heb vervolgens via twee lange draden een mA meter aangesloten en ben via de zekeringen (rechtsvoor) de stroomslurper gaan traceren. De gewone zekeringen rechtsvoor in de A8 allereerst allemaal geprobeerd. Daar heb ik een verbruiker gevonden welke in rust 50mA trok, de zekering (geel 7) is genaamd; Wasser "pumpe/wasserventile/klimaanlage", Het zal te maken hebben alles aangaande de koeling (Airco) welke nog blijft rondpompen als de auto uit staat.
    Maar goed, dat was pas 50mA, ( lastig meten, druk je m terug loopt er zomaar rond een ampere, maar dat neemt dan met enkele minuten weer af).
    Nog eens 15mA vond ik bij de zekering (bruin 10) "sitzheizung Vorne/heckrolle"en nog eens 20mA vond ik bij zekering bruin 8, welke nota bene volgens de binnenkant van de zekeringenkast helemaal niet gebruikt wordt (" nicht belegt" is), ik weet ook nog niet waarvoor die is, heb 'm er maar uitgelaten. (Ik mis nog niets, misschien het alarm, maar die heeft dacht ik een losse zekering onder het stuur ergens)

    Toen viel het mij op dat er in de tekst van de zekeringkast, middels een sterretje, bij zekering geel 4, ook wordt verwezen naar een (Stille verbracher) zekering 3A in de kofferbak. (Boven de accu!)
    Die zekering blijkt voor de navigatie. (De blaupunkt RNS-D), zei schrijven Radio/loudspeaker.
    Vervolgens heb ik de radio losgekoppeld en deze blijkt wel 120mA te trekken. (Moeilijk te meten, als je de radio net van spanning voorziet trekt deze in beginsel wel 600 mA, maar goed na een minuut of 10 is dat dus 125 mA, bij mij, en dat is natuurlijk veel te veel) De radio is bij mij dus de grootste boosdoener, deze zal ik als eerste maar anders gaan schakelen. (Desnoods de hele spanning er maar af, met als nadeel steeds de code te moeten invoeren, of repareren natuurlijk, zal een defecte elco zijn, welke 'lekt')

    Maar verder is het ook niet te geloven hoeveel stroom er overal getrokken wordt, neem alleen al de kofferbak, waar drie buislampjes van 5 watt in zitten, dan de binnenverlichting, ook sowieso zes buislampjes, à 5 watt in t plafond, vier onder de stoelen, één in iedere deur. Samengevat, stel je opent de kofferbak om er even wat in te doen, je opent de deuren, en gaat dan de auto starten (waarbij de radio ook al aan vliegt, mogelijk staat ie nog op de CD wisselaar, welke trouwens sowieso ook gaat draaien), dan loopt er maar zo een ampere of tien weg, nog voordat de startmotor ook maar draait. (En dan trap je de rem tijdens t starten ook nog in, zeker nog 3 lampen er bij)
    Ik heb gemeten, de kofferbak, de interieurlampjes aan middels één deur te openen. Dat was 5 Ampere!!
    Als je met vier mensen in stapt, gaat het misschien wel naar 10 ampere. 😢
    Met alles aangesloten, ook vier stoelverwarmingen aan, de CD wisselaar, (nog niet eens rem ingetrapt), Meette ik 18ampere!!
    Weet niet eens zeker of de stoelverwarming dan eigenlijk wel aan vloog, maar er bleef met de verzwakte accu niets over om te starten in ieder geval)
    Het is toch een enorme 'hap' uit de beschikbare capaciteit waardoor er al snel te weinig overblijft voor de startmotor?! (En er Moeten dan ook nog vier deuren en een kofferbak electrisch ontgrendeld, knipperlichten even twee keer aan, en dat moet ook nog kunnen bij 10 graden vorst, nou ja????)

    Ik ben daarom ook van plan al die (17x5 watt=85 watt=7ampere!) interieurlampjes voor led lampen te vervangen en de radio alleen inschakelbaar te maken met de hand, dus constante draad er maar af. (Moet je m ook met de hand uit zetten).
    En,.... De radio natuurlijk vervangen of repareren om de lekstroom te be-eindigen of helemaal te vervangen voor een nieuw type, dan heb ik die lekstroom ook niet meer en tevens de moderne media en navigatie kaarten.

    Bivendien denk ik ook om de hele groep 3A (zekering kofferbak van navigatie/radio), te gaan schakelen via een tijdrelais, dat zie je tegenwoordig wel meer in auto's (Renault heeft dat o.a.). Dus dan gaat er een tijdrelais 'starten' als je het contact inschakeld, en dat relais schakeld dan groep 3A pas na een seconde of 5 (of desnoods nog meer) pas in.

    Wie heeft ook deze ervarringen en hoe heb je dit opgelost?
    Of wie geeft nog meer suggesties?, kom op, help mij eens?
    Allemaal heel leuk verzonnen en gemeten, maar af fabriek is het gewoon zo uitgevoerd, en hebben de meeste mensen er totaal geen probleem mee. Dus om nu alles op die verbruikers te schuiven, lijkt me niet slim. Probleem zoeken lijkt me beter...

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard re: Accu snel leeg?

    Beste "Draadloos1", met je eens, origineel is goed, dus niet aan komen. Ik weet ook wat er kapot is, dat is de Blaupunkt Navigation Plus, deze trekt constant ruim 200mA
    Daar ga ik dus sowieso wat aan doen, vervangen is het beste, en vooralsnog trek ik de zekering er steeds maar uit.
    Dat gaat nu al een week goed, vandaag de auto na drie dagen weer aan gehad, normaliter kan dat mij niet.
    Naast de blaupunkt heeft zeer waarschijnlijk de versterker ook een lekstroom, tenminste de hele groep lekt zoals ik schreef (de wisselaar niet).
    Dat de auto voor de lampjes van t interieur e.d. zoveel stroom trekt kan die accu makkelijk aan, dat is waar, en t.o.v. wat de startmotor zal nemen (richting 100A?, ik weet t niet, is niet te meten denk ik, maar ik zal t proberen)
    Een vraag van mij is, weet iemand wat er kapot is in de Navigation Plus en de Bose versterker? (zullen wel enkele elco's zijn)

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard re: Accu snel leeg?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jvmidde Bekijk Berichten
    Beste "Draadloos1", met je eens, origineel is goed, dus niet aan komen. Ik weet ook wat er kapot is, dat is de Blaupunkt Navigation Plus, deze trekt constant ruim 200mA
    Daar ga ik dus sowieso wat aan doen, vervangen is het beste, en vooralsnog trek ik de zekering er steeds maar uit.
    Dat gaat nu al een week goed, vandaag de auto na drie dagen weer aan gehad, normaliter kan dat mij niet.
    Naast de blaupunkt heeft zeer waarschijnlijk de versterker ook een lekstroom, tenminste de hele groep lekt zoals ik schreef (de wisselaar niet).
    Dat de auto voor de lampjes van t interieur e.d. zoveel stroom trekt kan die accu makkelijk aan, dat is waar, en t.o.v. wat de startmotor zal nemen (richting 100A?, ik weet t niet, is niet te meten denk ik, maar ik zal t proberen)
    Een vraag van mij is, weet iemand wat er kapot is in de Navigation Plus en de Bose versterker? (zullen wel enkele elco's zijn)
    Intussen is dit probleem ook opgelost, ik heb de hele navigatie unit vervangen voor een after market radio, eentje bekend onder het merk Danzinger, hoeveel het opgenomen stroom is nu normaal, en de accu loopt niet meer leeg. Blijf wel zo dat de auto intussen zo oud is dat diverse Elco‘s toch een lekstroom hebben, zoals bijvoorbeeld de boordcomputer en dergelijke.
    Het betekend simpelweg dat als je erg weinig rijdt, je de accu toch af en toe moet bij laden.
    Natuurlijk kan een druppel lader ook uitkomst bieden.

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu snel leeg?

    Jammer dat nog nooit iemand een zinvolle bijdrage heeft geleverd.
    Ik ben nu zover dat vandaag mijn derde nieuwe accu in 8 jaar tijd in gaat, ik heb weer alle verbruikers gemeten, en kan de verdere veroorzaker niet vinden.
    Als niemand iets beters voor mij weet gaat er een schakelaar tussen... hoe ziek is dat ...
    Ik zou nog een druppelader aansluiting kunnen maken, één die makkelijk in de garage voorhanden is, en je er zo aanplugt.
    Feit is dat de auto 200mA blijft trekken, nadat de binnenverlichting is uitgeschakeld.
    Met een accu van 95Ah... wordt er dus iedere nacht in 24h 6Ah uit getrokken, met een week is de accu dus de halve capaciteit kwijt, dat vindt zo'n accu niet fijn.
    Na twee weken leeg, of een week wintersport... en dan is ie ook gelijk kapot...

  15. #34
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.653
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu snel leeg?

    Nou, hier dan de eerste zinvolle bijdrage….. 😎
    Bekijk deze video eens, over hoe lekstroom te meten en te traceren: https://youtu.be/6xFo_oHFF48?si=iCTC67sF2MyWu7By
    Ook Diagnose Dan heeft goede video’s hierover op YT staan, deze bv: https://youtu.be/1MHXAwfAVhg?si=T2osizq6FNMuKX7s
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •