Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Vreemde werking sigarettenaansteker 100-200 typ-44 (en anderen)

  1. #1
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Vreemde werking sigarettenaansteker 100-200 typ-44 (en anderen)

    Hee hallo

    Vandaag ff aan het freubellen geweest met de boordelektronica, en ik ontdekte wat raars.

    Als ik de sigarette aansteker induw, (dat gloeiding), gaat de verlichting ervan aan.
    De verlichting gaat niet aan met de gewone "buitenverlichting".

    Is dit heel vreemd of is dit gewoon op de 200 typ-44 VFL ??? (en misschien andere (oude) modellen)

    Wie kan eens bij zijn eigen kijken hoe het daar zit ??
    Ik wil toch wel graag weten of dat dit normaal is , of bijvoorbeeld kortsluiting . . .

    Overigens word dat gloeiding niet warm. Kennen die stuk zijn ?

  2. #2

    Standaard

    lijkt me dat je een massa probleem hebt.

    de verlichting heeft een plus en een aarde nodig om te werken, net als het gloei element.
    waarschijnlijk krijgt de verlichting op moment dat het licht uit staat, en de gloeispiraal ingeduwd, zijn voeding vanuit de gloeispiraal (over de behuizing van de houder) en gaat de stroom naar massa via het gewone stadslicht circuit.

    als je het lampje kort zou sluiten gaat w.s. je stadslicht half branden, en je spiraal half gloeien.....

  3. #3
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    idd. normaal werkt de verlichting van de aansteker samen met de buiten verlichting (en bij de nfl) ook met de verlichting onder de asbak (zelfde lampje als de asbak) zekers niet na het indrukken hiervan. waarschijnlijk beschadigde bedrading enof corossie
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  4. #4
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    Hee hallo

    Thanks voor het vlotte antwoorden.
    Net nog ff wat gecontroleerd / geprobeerd:

    Alleen het lampje van de aansteker gaat branden, niet van bijvoorbeeld het dashboord, asbak of het dashboordkastje (mits geopend)
    Ook de boordcomputer word niet gedimd ofzo.
    Die doen het allemaal wel gewoon goed met de lichtschakelaar.

    Het lampje van de aansteker zit in een plastic huisje, dus die ken geen vals contact maken lijkt me.

    En als ik de sleutel (had ff geen ander ijzertje bij de hand) van zijkant naar kern (lipjes) van de sigarette aansteker leg, dan gaat ook het lampje aan.
    Normaal is dit een kortsluiting, dus zou de zekering er toch uit moeten klappen ???

    Waar ken het dan aan liggen dat nu alleen het lampje aangaat ???

    Ik ken wel heel simpel opnieuw draadjes naar die aanstekers en lampjes rijgen, maar dan loopt ie niet meer langs de raam-beveiligingsknop in de deur (schijnt ook op de aansteker achter te werken), en, nog erger, ik houd waarschijnlijk ergens een storing in het circuit.
    Met alle mogelijke narigheid tot gevolg.

    Dus liever vis ik de storing eruit.

    Wie heeft er nog tips, ideeen etc ???

  5. #5

    Standaard

    je hebt mijn bericht denk ik niet helemaal begrepen. het punt is dat de behuizing van de aansteker geen massa meer maakt!!


  6. #6
    monzadriver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    5.043
    Kudos
    24
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    Hee hallo

    Probleem is (denk ik, hoop ik) gevonden.
    Er lag een tweede losse massadraad in de radio ruimte.
    Geen stekker ofzo, gewoon een koper einde aan bruin.
    Deze ook op massa, en nu functioneert zowel het lampje als de aansteker zoals het hoort.

    Als iemand in de gelegenheid is bij zijn 100 / 200, wil hij of zij dan eens kijken of er aan de radiostekker twee plusdraden (rood-blauw??) samen komen, en ook 2 mindraden (bruin)

    Heb er namelijk van beide twee los achter de radio voor aansluiten op de radio.

    En misschien dat iemand dan ook kan vertellen waar de geel-rode voor is, en wat de geschakelde plus (contact-aan) is.

    alvast dank voor de antwoorden

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •