Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 61 tot 72 van de 72

Onderwerp: Steefs A8 verliest al z'n ATF tijdens het rijden...

  1. #61
    E320CDI Gelato's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    5.869
    Kudos
    0

    Standaard

    Precies.... En zeker als je erg veel met 200pk plus op de snelweg verslijt,, de wagen erg makkelijk in een heel groot toerengebied een bak koppel heeft... En hoog koppel betekend veel slijtage... Niet alleen voor de bak trouwens..

    Gegroet Gelato
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

  2. #62
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.464
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Update:

    Well, forked out a lot of dough and got a new tranny. It is a trade-in housing with all new internals.

    My old tranny went back to Audi in Germany where they will take everything out, thouroughly clean the housing and insert new components. None of my old internal components will be re-used.
    That completely rebuilt tranny will be sold as an "X" part (a trade-in part).

    The drives like a dream now. No more play, no more jolts and jerks. No more workarounds to prevent the tranny from thumping badly while down-shifting etc.

    The cause of the failure of my old tranny is also known now. The pump broke and started spraying ATF everywhere inside the housing.
    This caused a built-up of ATF pressure. At one point the ATF came jetting out of every gap it could find, causing that big sudden loss of ATF.

    Questions:
    1. Does this new tranny need to "learn" it's shifting-patterns again?
    2. Does a brand new tranny to be broken in, like one needs to do a new engine?
    3. The selection-lever moves with more resistance now. It's a bit more clunky and needs a bit more force to be put in a certain position. I did not expect this. Is this normal ?
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  3. #63
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    1. Het stuurapparaat van jouw tranny is extern, voor zover ik weet. Dus 'leren' hoeft niet. Tenzij dat mee vervangen is...
    2. Het is altijd elegant als mechanisch belastte, nieuwe delen, even netjes mogen wennen aan elkaar...
    3. Geen idee...
    RS6 C5
    A3 TDIe

  4. #64
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.464
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eszes Bekijk Berichten
    1. Het stuurapparaat van jouw tranny is extern, voor zover ik weet. Dus 'leren' hoeft niet. Tenzij dat mee vervangen is...
    Yup maar, and i qoute a tranny-mechanic on quattroworld,
    "If they had your battery disconnected for a long enough duration, then the Transmission Control Unit will have reset it's learning data, and yes it is learning from you now".
    Dat antwoord is vannacht gepost maar ik meende dat al een keer gelezen te hebben. Hence my question


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eszes Bekijk Berichten
    2. Het is altijd elegant als mechanisch belastte, nieuwe delen, even netjes mogen wennen aan elkaar...
    Ja aber ich hab gedacht, vielleicht gibt da noch spezielle hinweise.
    Ik ga de eerste 1500km rustig rijden. Niet uitproberen hoe snel ie van 0-100 kan enz.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  5. #65
    a4drieliter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Leeftijd
    63
    Posts
    5.688
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk Berichten
    Update:

    Well, forked out a lot of dough and got a new tranny. It is a trade-in housing with all new internals.

    My old tranny went back to Audi in Germany where they will take everything out, thouroughly clean the housing and insert new components. None of my old internal components will be re-used.
    That completely rebuilt tranny will be sold as an "X" part (a trade-in part).

    The drives like a dream now. No more play, no more jolts and jerks. No more workarounds to prevent the tranny from thumping badly while down-shifting etc.

    The cause of the failure of my old tranny is also known now. The pump broke and started spraying ATF everywhere inside the housing.
    This caused a built-up of ATF pressure. At one point the ATF came jetting out of every gap it could find, causing that big sudden loss of ATF.

    Questions:
    1. Does this new tranny need to "learn" it's shifting-patterns again?
    2. Does a brand new tranny to be broken in, like one needs to do a new engine?
    3. The selection-lever moves with more resistance now. It's a bit more clunky and needs a bit more force to be put in a certain position. I did not expect this. Is this normal ?
    Maar even in "Dutch".

    Fijn voor je dat de auto weer lekker rijdt.
    Ik vind dat mijn tiptronic redelijk zwaar schakelt, dus misschien is dat normaal voor een goede, c.q. nieuwe versnellingsbak.
    Dit is mijn eerste tiptronic dus ik weet niet hoe ze behoren te schakelen(de handle dus).
    Dus....


  6. #66
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk Berichten
    Yup maar, and i qoute a tranny-mechanic on quattroworld,
    "If they had your battery disconnected for a long enough duration, then the Transmission Control Unit will have reset it's learning data, and yes it is learning from you now".
    Yep, resetten gebeurt door de stroom van het apparaat te halen/ stekker er af te halen.
    Maar ik heb van Pedro geleerd dat het herkennen van rijpatronen en het aanpassen hierop
    niet erg lang duurt en een continu proces is.

    De bak zou zich al redelijk aan jou aangepast moeten hebben, jouw km's op de weg kennende


    Super dat hij verder weer alive and kicking is!!!!

    Nu maar eens een tonnetje zonder trubbels.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  7. #67

    Standaard

    Fijn dat je A8 weer gemaakt is Steven!
    Gefeliciteerd met deze hergeboorte van je auto.
    Enne, nieuw mechaniek schakelt zwaarder dan 'ingesleten'. Een nieuwe sleutel gaat ook moeilijker in het deurslot dan een oud versleten exemplaar...

    Binnenkort ga ik weer met m'n A8 plus caravan naar Zuid Frankrijk. Met jouw 'verhaal' nog vers in het geheugen zal ik m'n tiptronic nu extra ontzien... Zeker in de 1e drie versnellingen niet te vlot optrekken. Niet in de hoogste versnelling de heuvels op laten zeulen, maar even terugschakelen.

  8. Ad
  9. #68
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.464
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Een nieuw mechaniek ?
    Ja de bak is nieuw maar de hendel niet. Is het niet zo dat ze zuiver elektriekisch met elkaar verbonden zijn ?

    Ik bedoel, met de hendel zet je em bv. in "D". De regeleenheid van de hendel stuurt een elec. signaal naar de F125 switch die naast de bak zit en die geeft het kleppenhuis opdracht de juiste handeling uit te voeren. Ik dacht dat het zo werkte
    Ik weet maar van één kabel en dat is die tussen de hendel en het slot, om te voorkomen dat de bak uit P gehaald kan worden zonder dat de contactsleutel is omgedraaid.

    Of zit er tóch een mechanische verbinding (stang,kabel) tussen de hendel en de bak? Want dat zou de enige verklaring kunnen zijn me dunkt.
    Het is geen drama verder maar toen ik de eerste keer de bak in D zette had ik zoiets van "heuh ?".


    @ Hans,
    Is het wellicht een idee om frisse ATF in je TT-bak te laten doen als je em zo gaat belasten met een sleurhut. Ik weet niet wanneer de laatste ATF-wissel is geweest van je D3.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  10. #69

    Standaard

    Lijkt mij ook dat je pook en bak electronisch met mekaar gekoppeld zijn. Een mechanische weerstand in je pook zal een andere oorzaak moeten hebben.
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  11. #70

    Standaard

    misschien ben je iets te voorzichtig met de nieuwe bak ;-)
    Huidig: '98 A4 Limousine 1.8 20V ADR Quattro
    Vorig: '91 80 type 89 1.8S Comfort Edition

  12. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk Berichten

    @ Hans,
    Is het wellicht een idee om frisse ATF in je TT-bak te laten doen als je em zo gaat belasten met een sleurhut. Ik weet niet wanneer de laatste ATF-wissel is geweest van je D3.

    Sinds ik de A8 kocht (aug 2007) heb ik de bakolie al 3x laten verversen. Omdat je niet alle oude olie er uit kunt laten lopen, 'meng' je de oude in feite steeds verder terug. Ook al 3x een nw filter laten plaatsen. Volgens mijn garageman is om de 60.000 km verse olie + filter het behoud voor de automaat en kan 'ie een autoleven mee... Ik hoop 't maar.

  13. #72
    Roofless wolfie030's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    4.443
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Gefeliciteerd Steven/Bertha met de nieuwe bak! Zorg minder voor de toekomst ook.
    1998 Cabrio 2.6 automaat (Daily leasel: VW Tiguan 1.4 TSI 150 pk)
    (Ex: '91 80 1.6/'92 80 2.6/'92 80 2.8q/'93 80 2.0/'97 A4 1.6/'98 A8 4.2)

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •