Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: A8 Subframerubbers *achter* vervangen. How to?

  1. #1
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.461
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard A8 Subframerubbers *achter* vervangen. How to?

    Geen zin om het te vertalen...


    I need to replace one of the four big subframe-rubbers (bearings) in the rear subframe. It's one of the front ones (of the rear-subframe).

    Is it as easy as loosening the long bolt, and peeling out the rubber without having to drop the whole subframe ?

    When i look at it, it seems that those rubbers can be pulled out from underneath while everything else stays in place.
    Then clean everything and driving the new rubber in (straight up) with lots of soap/WD40 and a 4-pound hammer i have lying around. All very carefully ofcourse.

    On the other hand, it might need a hydrolic press to remove and insert. In that case i'm screwed als the diff and many other things will be removed first before the subframe can be dropped. I hope it won't get that far...

    Has someone done this before?
    It it possible to do it without dropping the subframe ?
    I will have to do this on the street (with the car braced with struts).

    Background info: the rubber bearing in question is starting to crumble apart, causing play.
    I will do the others aswell by means of preventive replacement even though they look fine from the outside.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  2. #2
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb dat eens gedaan met mijn 90, het is me toen gelukt maar handiger was uiteindelijk geweest om toch het frame eraf te halen. Volgens mij kan dat bij een a8 ook. het dif wel ondersteunen.

    Hoe ziet zon rubber eruit? Ongeveer hetzelfde als die uit mijn pers-topic?
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  3. #3
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.461
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen GT Bekijk Berichten
    Ik heb dat eens gedaan met mijn 90, het is me toen gelukt maar handiger was uiteindelijk geweest om toch het frame eraf te halen. Volgens mij kan dat bij een a8 ook. het dif wel ondersteunen.

    Hoe ziet zon rubber eruit? Ongeveer hetzelfde als die uit mijn pers-topic?
    Ik hou niet zo van "pers topics" Jeroen, net zo min als ik van bevallings-video's hou

    Tsja hoe zien ze er uit. Als grote ronde zwarte dingen, net zoals normale draagarm-lagers (subframe kant). Alleen een stuk groter.

    Op het amerikaanse A8/S8 forum heeft iemand al gereageerd met de melding "don't even go there, dat wordt een hydrolische pers".
    Hij stelde voor een subframe van een slopert te gebruiken. Dat suggereert dus een bitching job van hebikjejouwdaar...

    Het subframe er onderuit halen betekend ook het Diff weghalen (dat hangt er voor 2/3e onder). Dat is echt een takke job. Plus daarna moet de auto uitgelijnd worden. Als ik dat alles kan vermijden dan graag.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  4. #4
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.461
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Re: A8 Subframerubbers *achter* vervangen. How to?

    Even een updeetje: Het is al maaanden geleden maar om dit topic netjes af te sluiten toch even melden hoe het ging.

    Meestermonteur Paul van Coen Donkers heeft de voorste twee bouten van het subframe gelost en het subframe ondersteund. Omdat de achterste bouten nog goed vast zitten verschuift het subframe niet en hoeft er nadien niet uitgelijnd te worden.

    De voorste twee rubbers waren slecht. Vooral rechts-voor (van het achter-subframe).
    Met een motorzaag achtig ding voorzichtig het rubber er uit gesneden. Kwestie van een paar sneden maken en het rubber er uitwrikken en dan floept het er uit met een bandijzer.

    De nieuwe rubbers voorzien van wat glijmiddel (een lik vaseline) op de bovenste rand en het rubber onder het "gat" houden. Daarna met een soort verticale pers, eigenlijk een hydrolische lift waarop men bv. een transmissie-steun kan monteren, het rubber in het gat geperst. Beetje oppassen dat ie er recht ingaat en floep, klaar was Clara. Uhh Paul.

    Daarna NIEUWE rekbouten er in en voila. Klusje geklaard tegen geringe arbeidskosten want op deze manier kost het veel minder tijd dan bij het de-monteren van het subframe etc.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •