Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Auto lekt diesel

  1. #1
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.492
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard Auto lekt diesel

    Eerst gepost op USA A8 forum. Geen zin om het allemaal te vertalen:

    My A8 D2 leaks diesel but *only* when i really fill up the tank. That is, when i keep filling until the filling-tube is also full and it almost comes out along the filling-nozzle.

    Only then does the car leak diesel quite heavily. It drippes out from under the car, alongside the tank (i think it is the tank) and the rear-right-front subframe bearing.

    That subframe-rubber has been eaten away by the diesel. It is now a soft mushy sponge. The rear-subframe is basically mounted on three points now as the bolt is still in there ofcourse, but the rubber bearing is very soft and therefore useless.

    The car is now impossible to align as the right rear wheel keeps changing it's position slightly (no rubber at one corner of the subframe to hold it in place).

    Is a 2001 A8 D2 supposed to leak so heavily when filling it up so much? I can not recall it ever did and i've done this every time when going for a very long trip as the car will take 1,5 to 2 liters extra this way (is about 24km extra on a tank, *just* enough to make it door-to-door from my house in Holland to my Girlfriends house in Switserland).

    I could fill up my Audi 100 V6, Audi Cabriolet or 1999 VW Bora/Jetta like this and never ever have a leakage-problem. The Cabrio was 17 years old, the Audi 100 was 15 years old. But they where gasoline-cars. I know diesel is more aggressive.

    So my question is: does my car have a problem or is this leakage by design?

    If it is NOT by design, what could be wrong? A seal somewhere high-up the fill-pipe maybe because when i stop filling when the filler shuts itself off, causing the fillpipe in the car not being near as full, the car is leak-free. It's really the extra liter or so causing it to leak.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  2. #2
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.609
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard

    Steven,

    Ik denk idd, zolas je zelf al aangeeft, een pakking.
    Zit er een helemaal op t eind van je vulpijp? (dus tussen pijp en carrosserie)
    Mogelijk via ontluchting in je dop?
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  3. #3

    Standaard

    Misschien is er een slangenklem van de slang die de brandstof vulbuis verbindt met de tank niet goed meer op spanning. Plaatje heb ik uit Elsa.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  4. #4
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.707
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Nou lekken hoort helemaal niet te gebeuren, zekers tegenwoordig wordt dit niet op prijsgesteld.
    met de huidige diesel kunnen sommige pakkingen idd verteren, dus visueel de zaak ff inspecteren (lastig waarschijnlijk)
    als het bv een slange klem is die niet lekker meer vast blijft zitten (ik heb er laast ook al 2 daarom vervangen op de tq) is he ff iets makkelijker te doen.

    oevrlopen via de vulslang (of de tankopening) wordt normaal via een afvoer leiding afgevoerd en deze komen juist op een plaats uit waardoor er geen probs met rubber delen kunnen gebeuren.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  5. #5

    Standaard

    bij benzine zit het er sowieso, maar bij diesel weet ik niet zeker.. maar Tankdampen mogen sinds een flink aantal jaren niet meer zomaar afgevoerd worden de lucht in.. die gaan via een koolstofcanister.. die zit vaak in je zijscherm (vaak zelfs voor) misschien is daar een slangetje van kapot. Deze voeren dus de lucht af die uit de tank stroomt omdat de diesel de plek daarvan inneemt.. Deze zitten dus minimaal op je vulbuis zo niet helemaal bovenaan aangesloten..


  6. #6
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.609
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard

    En Steven,
    weet je al meer van de oorzaak?
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  7. #7

    Standaard Auto lekt diesel..

    Hallo Audi vrienden, hallo Steven,

    Ik heb ook al een probleem met een diesel lek, als ik verder door tank dan de eerste afslag van het tankpistool, dan zie ik tot mijn verbazing een plas diesel onder de auto liggen.
    Nu tank ik maar tot dat de de eerste aflsag van het tankpistool, dan lekt het een heel klein beetje.

    Ik heb dus een Avant, en heb vandaag de bekleding uit de kofferbak gehaald, en heb het inspectieluikje in de kofferbakvloer open gemaakt, en zag tot mijn grote schrik, dat er boven op de tank, in de kraag waar de brandstofleidingen zitten, dat er dus een hoeveelheid diesel stond.
    Niets kunnen vinden, dus misschien de pakking onder de grote schroefwartel lek.
    De diesel lekte precies langs de wielophanging naar beneden, eigenlijk op precies dezelfde plaats als bij jou, Steven.
    Ik zou eigenlijk een kan diesel in de tank moeten gooien, om te kunnen zien, wat het nu eigenlijk is.
    Maar had daar helaas geen tijd meer voor.
    Dus volgens mij, zit de lekkage boven op de tank, bij de aansluitingen, of zoals ik al aangaf, onder de grote wartel 20 tot 25 cm. diameter, waar de leidingen de tank in gaan ( aanvoer en retour leiding )met het vlotter gedeelte.

    Ik zal nog eenmaal de bekleding moeten verwijderen, of anders de tank leegrijden, en dan de tank uitbouwen, en verder zoeken, of er een kunststof leiding is door geschuurd, wat ik eigenlijk de kans zeer klein inschat, dat dit het euvel is.
    Het zal eerder een slang zijn of de pakking.

    Met vriendelijke groet,

    Ad

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    maar als het ergens bovenaan in de leiding of een aansluiting lekt, dan loopt het natuurlijk ook naar beneden.. dus ik zou er niet meteen vanuit gaan dat het daar onderaan die leiding lekt..

    Inderdaad even tijdens het tanken daar kijken.. (En eerst even netjes schoon en droog maken natuurlijk.. dan zie je het meest)

  10. #9
    struikie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    3.235
    Kudos
    48
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    opvoerpomp/ vlotter zit in de tank met een grote ring met schroefdraad vast...
    tussen de pomp/ vlotter en tank zit weer een rubberring...
    misschien is de ring wat los komen te zitten??

    onder de achterbank of in de kofferbak zit een rond deksel...
    als je die er af schroeft (3x schroef) dan kijk je zo op de pomp/ vlotter...
    zie je ook zo of er daar iets lekt...


    JW
    Laatst gewijzigd door struikie; 31-08-09 om 20:31.
    | 1993 | Audi 80 quattro | +500pk long term project |
    | 2006 | BMW E91 335d touring | 410pk 745 Nm | daily driver |

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •