Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: A8 maakt raar krijsend geluid.

  1. #1
    AndriesVA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    329
    Kudos
    28
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard A8 maakt raar krijsend geluid.

    Sinds kort maakt mijn Audi A8 een raar krijsend of hoogtonig krassend geluid als ik de automaathendel van de D naar P of naar R zet resp. andersom. Het is me tot nu toe maar een paar keer voorgekomen maar het maakt me wel ongerust. Ook tot 2 keer toe als ik de contactsleutel op contact zet en nog niet de motor start begint de motor al te starten terwijl dit natuurlijk niet de bedoeling is. Wanner dit euvel zich voordoet begint de hele dashboard verlichting zwakker te branden. Ik heb het idee dat de startmotor blijft hangen oid. Tijdens het rijden is er geen enekel probleem, alleen die paar keer is dit voorgekomen. Is dit ernstig?
    Audi A8 D3 3.7 V8 Als je verbruik minder is als 8L/100km dan heb je te weinig cilinders
    Audi A6 Avant 2.5 V6 TDI
    Audi A8 D2 3.7 V8

  2. #2
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.490
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Idd een startmotor die blijft hangen zo te horen, uhh lezen.

    Je startmotor zal er meer last van hebben dan de motor maar goed is het niet. Ik zou er wel wat aan (laten) doen.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  3. #3
    E320CDI Gelato's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    5.869
    Kudos
    0

    Standaard

    Tja,, vandaag of morgen blijft ie hangen,, en is de enige optie een accuklem lostrekken..en dat kost zoveel tijd dat er wel ergens iets begint te smeulen... Dus direct naar de garage!

    Gegroet Gelato
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

  4. #4
    AndriesVA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    329
    Kudos
    28
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    Gisteren heb ik de auto naar de Audi dealer gebracht en nu maar afwachten waneer die klaar is. Heb nu een VW Fox als leenauto, is wel even wennen.
    Audi A8 D3 3.7 V8 Als je verbruik minder is als 8L/100km dan heb je te weinig cilinders
    Audi A6 Avant 2.5 V6 TDI
    Audi A8 D2 3.7 V8

  5. #5
    AndriesVA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    329
    Kudos
    28
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    Mijn auto is weer gerepareerd! Het lag aan het contactslot, die was helemaal gammel. Daardoor werd de startmotor verkeerd aangestuurdt. Nieuw contactslot kostte maar 27 euro maar wel iets van 95 euro aan arbeidskosten. Maar daarvoor hebben ze wel de auto gewassen, uitgezogen en de tank volgegooid!
    Eind goed al goed.
    Audi A8 D3 3.7 V8 Als je verbruik minder is als 8L/100km dan heb je te weinig cilinders
    Audi A6 Avant 2.5 V6 TDI
    Audi A8 D2 3.7 V8


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AndriesVA Bekijk Berichten
    Mijn auto is weer gerepareerd! Het lag aan het contactslot, die was helemaal gammel. Daardoor werd de startmotor verkeerd aangestuurdt. Nieuw contactslot kostte maar 27 euro maar wel iets van 95 euro aan arbeidskosten. Maar daarvoor hebben ze wel de auto gewassen, uitgezogen en de tank volgegooid!
    Eind goed al goed.

    Whohoo, tank volgegooid? dat is niet mis.. dan vallen de reparatiekosten nog wel mee.. of zat er nog het nodige in ??

  7. #7
    AndriesVA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    329
    Kudos
    28
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BastiaanS2 Bekijk Berichten
    Whohoo, tank volgegooid? dat is niet mis.. dan vallen de reparatiekosten nog wel mee.. of zat er nog het nodige in ??
    Zat ongeveer voor de helft vol dus omgerekend heeft het mij 45 euro gekost.
    Audi A8 D3 3.7 V8 Als je verbruik minder is als 8L/100km dan heb je te weinig cilinders
    Audi A6 Avant 2.5 V6 TDI
    Audi A8 D2 3.7 V8

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •