Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: halve storing

  1. #1

    Standaard halve storing

    Ik ben de gelukkige bezitter van een audi a8 4.2 quatro van juni 1999.
    af en toe knippert de lamp met de tekst cat op het daschboard.
    Ik heb de auto ook bij de dealer na laten kijken, maar dan is steeds alles
    in orde. heeft iemand al eens zon ervaring gehad,cq. weet iemand een oorzaak. bvd ronald smit

  2. #2
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    Meestal staat in het boekje wel wat deze mededeling te betekenen heeft. Ik zou gokken op een probleem met je katalysator.

    Mooie bak zo'n a8, als je foto's hebt willen we ze graag zien!!
    '01 rs4 641 ps

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik gok op de lambdasonde, 'cat' staat volgens mij inderdaad voor katalysator. Over het algemeen is zo'n kat na ongeveer een ton op.

    Tom

  4. #4
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    welkom Ronald! kan ik me voorstellen dat je gelukkig bent met zo'n mooie Audi!

    Ik gok op de lambdasonde, 'cat' staat volgens mij inderdaad voor katalysator. Over het algemeen is zo'n kat na ongeveer een ton op
    dat laatste alleen als je m bewust kapot maakt hoor, m'n A6 had ver over de 2 ton op de klok, en daar waren de katten nog prima, wel een lambda sonde kaduuk. bij m'n 80 2.8 was de kat idd kapot bij 180dkm, maar dat kwam van een te hoge inrit van een parkeerplaats.

    maar Ronald z'n probleem: wel vreemd dat ze bij de dealer nix kunnen vinden, als dat lampje knippert is er iets fout met het kat systeem, bv dat de lambda (verhouding benzine/lucht) niet goed is. maar dat zou dan in het systeem moeten blijven staan zodat de garage als ze de foutcodes uitlezen kunnen zien wat er sinds het vorige bezoek fout geweest is (bv "accuspanning laag" als je de accu los hebt gehad). weet je zeker dat ze de foutcodes hebben uitgelezen? in geval van twijfel zou je de lambda sondes kunnen vernieuwen, kost de hoofdprijs niet. maar begin eens met de stekkerverbindingen, misschien is het gewoon een los kontaktje.

    is er een herkenbare situatie wanneer t lampje knippert?

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Aaaargh! Ik moet zo laat echt niet meer schrijven... ik bedoelde dat die lambdasonde het over het algemeen niet langer dan een ton uithoudt.

    Tom


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •