Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 100 van de 118

Onderwerp: koppakking audi a8 2.8 v6 zelf vervangen?

  1. #81

    Standaard Re: koppakking audi a8 2.8 v6 zelf vervangen?

    ik heb alle momenten enz meegekregen dat komt wel allemaal in orde, ik wou sowieso de krukas een paar toeren rond draaien om de olie al wat te laten circuleren
    a8 2.8 v6 30v 142kw quattro

  2. #82

    Standaard Re: koppakking audi a8 2.8 v6 zelf vervangen?

    vandaag heb ik de auto voor de eerste keer proberen te starten maar het lukt niet, alles draait maar het is alsof de auto niet genoeg benzine krijgt ofzo, ik heb de bougie uit gedraaid en ik denk dat daar het probleem niet ligt

    ik heb wat remmenreiniger gespoten via het luchtkanaal en in het begin lijkt het alsof de auto wil starten

    mijn batterij is ook zwak maar ik heb al geprobeerd met startkabels enz maar ook niks, de eerste keer dat ik heb geprobeerd met de startkabels is de auto heel effe aangeslaan maar daarna weer uitgevallen

    morgen ga ik de auto eens uitlezen, kijken of ik iets speciaals vind
    a8 2.8 v6 30v 142kw quattro

  3. #83

    Standaard Re: koppakking audi a8 2.8 v6 zelf vervangen?

    hmm.. niet een stekkertje vergeten van bijvoorbeeld de nokkenassensor ofzo?

  4. #84

    Standaard Re: koppakking audi a8 2.8 v6 zelf vervangen?

    alles steekt in maar de auto wou nog niet starten,
    ik heb een nieuwe batterij gekocht daarna de gaspedaal zachtjes ingedrukt en toen is de auto gestart maar na een paar seconden een soort van knal ergens bij de inlaatspruitstuk en toen is de auto weer stil gevallen, bij de 2de poging een veeeeeeellll luidere knal en weer uitgevallen

    toen hebben ze zitten denken en denken, we hebben 1 bougiekabel uitgetrokken en de auto is goed gestart daarna terug uitgezet en weer met 6bougiekabels gestart en sindsdien start de auto altijd maar niet echt zo goed, hij schommelt echt fel maar de toeren blijven stabiel, net een stukje gereden maar de auto sputtert echt en draait niet goed, tijdens heb parkeren is de auto ook uitgevallen

    de auto gaf een ook storing (16846 g70 airflow of zoiets), als we de storing wissen met vag-com valt de auto uit en als ik de stekker van de LMM uit trek reageert de auto ook niet

    morgen ga ik weer eens verder zoeken en hopen dat de auto weer fijn en soepel rijd
    a8 2.8 v6 30v 142kw quattro

  5. #85

    Standaard Re: koppakking audi a8 2.8 v6 zelf vervangen?

    vandaag nog wat 'gekeken' en niet echt wijzer geworden
    als de auto een versnelling hoger schakelt dan begint de auto fel te schudden tot ongeveer 1800toeren daarna is het weer weg en zo blijft het duren, als ik meer gas geef dan schud de auto nog feller

    de auto rijd op het moment veel beter op gas dan op benzine, in lage toeren voel ik de auto helemaal niet schommelen op lpg
    a8 2.8 v6 30v 142kw quattro


  6. #86
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: koppakking audi a8 2.8 v6 zelf vervangen?

    Ik zou zeggen dat er iets mis is met de timing. Had dit ook een keer gehad met een 4pitter benzine, 1 nokkenas stond een tandje te ver, was wel mee te rijden maar totaal geen vermogen/sputteren etc.

  7. #87

    Standaard Re: koppakking audi a8 2.8 v6 zelf vervangen?

    heb vandaag de fout gevonden, tijdens het rijden zagen we dat de LMM in orde was, de aangegeven waarde lag binnen de normen maar daarna kreeg ik een storing te zien 01120 dacht ik, iets met de nokkenas van de eerste 3 cilinders
    ik dacht eerst dat ik misschien de nokkenassen niet goed had geplaatst maar het bleek gewoon de stekker te zijn, ik had de stekker van de eerste injector en de nokkenassensor verwisselt

    de auto is nu in orde, geen problemen meer, de auto rijd weer perfect !!
    a8 2.8 v6 30v 142kw quattro

  8. Ad
  9. #88

    Standaard Re: koppakking audi a8 2.8 v6 zelf vervangen?

    Goed nieuws, gefeliciteerd!!! Gelukkig maar dat het alleen een stekker was.
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  10. #89

    Standaard Re: koppakking audi a8 2.8 v6 zelf vervangen?

    bedankt Max, ik ben blij dat het eindelijk voorbij is en dat het goed gelukt is
    a8 2.8 v6 30v 142kw quattro

  11. #90

    Standaard Re: koppakking audi a8 2.8 v6 zelf vervangen?

    Dat kan ik me voorstellen, was een behoorlijke klus. Hopelijk ben je nu van het olieverbruik verlost!
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  12. #91

    Standaard Re: koppakking audi a8 2.8 v6 zelf vervangen?

    Amaai, ben echt blij voor jou dat het hele project goed afgelopen is... Vind het echt lef hebben om aan zoiets te beginnen. Ik ben mecanieker van beroep en heb heel wat uurtjes aan motorfietsen en brommers gesleuteld maar zou het niet aangedurft hebben. Het was echt een plezier om te lezen. Hopelijk is je A8 nu terug gezond om je nog jaren rijplezier te verschaffen....
    Audi, de enige echte auto! Audi forever
    Eerst 5jaar een audi80(B4) 1.9td vervolgens 10jaar een a6 2.5tdi avant (C4) en nu recent een A6 2.7tdi (C6) op naar mijn echte wagen een A8....

  13. #92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damaX Bekijk Berichten
    Dat kan ik me voorstellen, was een behoorlijke klus. Hopelijk ben je nu van het olieverbruik verlost!
    ik denk het wel, ik heb bijna alles vervangen wat met olie en water te maken heeft, als ik morgen geen plas zie liggen onder de auto zal het wel in orde zijn denk ik

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AUDILOVER73 Bekijk Berichten
    Amaai, ben echt blij voor jou dat het hele project goed afgelopen is... Vind het echt lef hebben om aan zoiets te beginnen. Ik ben mecanieker van beroep en heb heel wat uurtjes aan motorfietsen en brommers gesleuteld maar zou het niet aangedurft hebben. Het was echt een plezier om te lezen. Hopelijk is je A8 nu terug gezond om je nog jaren rijplezier te verschaffen....
    ik heb helemaal geen ervaring met dit soort zaken en ik wou eigenlijk altijd al eens een motor uit elkaar halen en nu had ik de kans om het te doen en dat kon ik zeker niet laten liggen

    deze morgen vond ik de motor wat onrustig toerental lag boven de 1000, maar toen ik de versnelling op D had gezet zakte het toerental naar 900 ofzo, ik vond ook dat de motor een soort zoemend geluid maakte ook toen de motor warmer werd, ga de auto vandaag nog eens uitlezen kijken of ik iets vind
    Laatst gewijzigd door tom; 16-03-10 om 19:27.
    a8 2.8 v6 30v 142kw quattro

  14. #93

    Standaard Re: koppakking audi a8 2.8 v6 zelf vervangen?

    tja, altijd even spannend als je zoiets hebt gedaan. Je hoort overal wat raars enzz.. Maar in ieder gefeliciteerd dat het helemaal gelukt is. Mooi werk!

  15. #94

    Standaard

    Bedankt BastiaanS2, ik ben al een paar dagen aan het opletten maar ik zie geen plassen liggen onder de auto dat is ook al iets, ik moet al kappen nog terug zetten misschien is het gezoem dan wat minder

    zaterdag ga ik de cardankop links, wiellager links, abs kabel links en de lampjes van de airco unit maken, ik heb nog wel wat werk aan de auto maar dat zijn kleine dingen

    vandaag dus een ganse witte rookpluim onder de motorkap vandaan, blijkbaar was een waterleiding niet meer goed (ingesneden door de klemring), deze vervangen en nu stoot ik weer op iets anders....

    een raar tikkend geluid, ik dacht eerst dat het de kettingen van de nokkenassen waren maar als ik heel zachtjes gas geef hoort ge het tikken daarna niet meer, na effe zoeken had ik het gevonden, het is de aircoleiding, als ik aan de leiding voel als er gas gegeven word voel ik deze echt 'tikken', ik heb de bouten van de aircopomp wat vaster gezet maar het helpt niet echt

    weet iemand hier misschien raad mee ??
    Laatst gewijzigd door Ily1905; 20-03-10 om 12:38.
    a8 2.8 v6 30v 142kw quattro

  16. #95

    Standaard Re: koppakking audi a8 2.8 v6 zelf vervangen?

    weet iemand misschien wat dit is ?
    er komt ook wat koelvloeistof uit maar niet zo heel veel
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    a8 2.8 v6 30v 142kw quattro

  17. #96
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: koppakking audi a8 2.8 v6 zelf vervangen?

    Een lekke ontluchtingsnippel voor het koelsysteem?

  18. #97

    Standaard Re: koppakking audi a8 2.8 v6 zelf vervangen?

    ik ga het vandaag dan eens open draaien, als het maar een ontluchtingsnippel kan ik misschien gewoon een nieuwe dichting plaatsen
    a8 2.8 v6 30v 142kw quattro

  19. #98

    Standaard Re: koppakking audi a8 2.8 v6 zelf vervangen?

    er is me iets opgevallen de laatste dagen, als ik even met de auto gereden heb als deze op temperatuur is en daarna de auto uit zet en na een tijdje weer terug start staat de temperatuur opeens op 100-105graden maar na een tijdje rijden is het weer weg

    dit heb ik vandaag ook aan de hand gehad, na een minuutje rijden staat de temperatuur terug op 90°, iemand een idee wat dit kan zijn ?

    en het rare is dat het niet altijd zo is, soms springt de temperatuur naar 100-105 graden andere keren weer niet
    a8 2.8 v6 30v 142kw quattro

  20. #99
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.876
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: koppakking audi a8 2.8 v6 zelf vervangen?

    Koelvin die er niet altijd inspringt?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  21. #100

    Standaard Re: koppakking audi a8 2.8 v6 zelf vervangen?

    is het systeem helemaal ontlucht?

    Trouwens, ik kan mij wel voorstellen dat het blok zelf warmer wordt dan 90 graden. de koelvloeistof wel, omdat deze alleen maar tussen radiateur en blok heen en weer gaat. wanneer dat stopt als je de motor uitzet kan ik mij voorstellen dat de temp enkele minuten later opgelopen is. De vraag is wat er voor zorgt bij andere auto's dat dit niet zo is. Een extra waterpompje? Wellicht de fan die na het afzetten even hoort te lopen? of is het gewoon ingebouwd in de afronding van de weergave in je temp. klokje?

Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •