Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: cilinder 3 werkt soms niet

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Smile cilinder 3 werkt soms niet

    Goedemorgen iedereen,

    Ik ben een trotse eigenaar van een s8 van 1998 , nooit geen last gehad de afgelopen 6jaar maar nu slaat of en toe cilinder3 uit, de boegies zijn nieuw, me injectors zijn nieuw , de kabel geef wel stroom maar niet de pulse om de injector aan te sturen .
    Ik heb stekkers ingespoten met contactspray dat hel wel iets denk ik , maar ik denk dat het in de computer zit kan ik ergens de computer na laten kijken of een vervanging vinden ?

    groetjes .

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    256
    Kudos
    2
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: cilinder 3 werkt soms niet

    Al de weerstand gemeten in de bekabeling tussen regelapparaat en injector?
    En het is niet de bobine? deze al eens omgewisseld met een andere cilinder om te zien of het probleem verplaatst?

    Ik heb soort gelijk probleem eerder gehad bij een A8 met een 3.7 heb hierbij een nieuwe stuurdraad vanaf het regelapparaat naar de injector gelegd dit heeft het probleem opgelost.
    Laatst gewijzigd door Foeglass; 06-02-12 om 13:40.
    Audi S2 coupé "95
    Audi S4 Avant 4.2 V8 ''04
    Audi RS6 Avant 5.0 V10 "09

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: cilinder 3 werkt soms niet

    De bobine is vernieuwd de injector ook , de stuurdraad staat stroom op maar hij geeft geen pulse zoals de andere stuurdraad op andere bobine's hij blijf zeg maar gelijk inplaats van aan en uit , maar nu heeft me auto er opeens geen last van nu dat het zo koud is , maar vaak als de auto koud of een tijd heeft stil gestaan dan is er geen probleem na een km of 10 rijden dan begon het euvel nu heb ik al 100 km getest en nu slaat ie niet over en pak ie de cilinder gewoon mee heel vreemd misschien me computer naar Duitsland op sturen als hij het weer heb , om hem na te kijken.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    256
    Kudos
    2
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: cilinder 3 werkt soms niet

    De stuurdraad is massa geregeld.
    Er staat constant spanning op 1 draad naar de injector en op het moment dat hij open krijgt de injector massa op de andere draad vanaf het regelapparaat.

    Maar als jij zegt dat je geen puls krijgt en de bedrading is in orde. dan blijft er weinig anders over dan een regelapparaat inderdaad.
    Ik hoop dat ze wat kunnen vinden voor je! hopenlijk een slechte soldering of iets dergelijks...
    Audi S2 coupé "95
    Audi S4 Avant 4.2 V8 ''04
    Audi RS6 Avant 5.0 V10 "09

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •