Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: 2.5tdi wordt niet helemaal warm

  1. #1

    Standaard 2.5tdi wordt niet helemaal warm

    Audi A8 2.5TDI km 125000!. Motor wordt niet geheel warm. Blijft tussen de 50o en 90o hangen.
    Is dit normaal en zo neen wat te doen.
    Is overigens al jaren volgens mij, doch niet zo'n aandacht aan geschonken
    Auto loopt verder goed.

  2. #2
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: 2.5tdi wordt niet helemaal warm

    Zoals alle andere temperatuursproblemen (die je makkelijk had kunnen vinden): thermostaat?

  3. #3
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.663
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 2.5tdi wordt niet helemaal warm

    Bij mijn vorige v6 ook gehad.
    De thermostaat bleek defect.

    Gelukkig kon dit tegelijk met de distributieriem vervangen worden.
    Tot de reparatie heb ik toen de gril voor 90% afgesloten om schade aan de motor te voorkomen.
    Daardoor steeg de temperatuur met 10graden.

  4. #4
    Willem_Dokkum's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    697
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 2.5tdi wordt niet helemaal warm

    Bij niet goed opgewarmde motor idd meer slijtage te verwachten....thermostaat vervangen is een kloteklus bij de v6, samen met distri doen....ook preventief! (net als de waterpomp)

    Even uit laten lezen...
    Laatst gewijzigd door Willem_Dokkum; 01-12-11 om 17:44.
    "Life in the fast lane"

  5. #5
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.788
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: 2.5tdi wordt niet helemaal warm

    En ik hoop niet dat je distributie onlangs gedaan is. kan het weer los..
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.


  6. #6
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.5tdi wordt niet helemaal warm

    Kan ook temp. sensor zijn. Uitlezen met vcds geeft uitkomst.

  7. #7

    Standaard Re: 2.5tdi wordt niet helemaal warm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muizenissen Bekijk Berichten
    Zoals alle andere temperatuursproblemen (die je makkelijk had kunnen vinden): thermostaat?
    Maar ik weet niet of: 1e dit normaal is!!!!!!!!!! en ten 2e dat dit aan de thermosstaat ligt. Als ik bedacht zou hebben dat het aan de thermostaat lag, dan had ik er onmiddellijk een nieuwe ingezet.
    Maar toch bedankt.

  8. Ad
  9. #8
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: 2.5tdi wordt niet helemaal warm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door delens Bekijk Berichten
    Maar ik weet niet of: 1e dit normaal is!!!!!!!!!! en ten 2e dat dit aan de thermosstaat ligt. Als ik bedacht zou hebben dat het aan de thermostaat lag, dan had ik er onmiddellijk een nieuwe ingezet.
    Maar toch bedankt.
    Graag gedaan . Zo rond deze tijd van het jaar zien we regelmatig dit soort topics voorbij komen, omdat door de koudere lucht de temperatuur van de motor niet meer goed omhoog komt. Het is een algemeen iets voor elke auto - rond de 90 graden is goed. Daaronder is te koud, en is de eerste verdachte de thermostaat. Zoals Sander zegt kan ook de sensor kapot zijn.

    Uitlezen, en indien nodig de boel vervangen .

  10. #9

    Standaard Re: 2.5tdi wordt niet helemaal warm

    Maar A8TDI geeft al geruime tijd +- 70o aan. Ook van de zomer (nou...zomer!!!!!!!)
    Mi niets met kou te maken.

  11. #10
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: 2.5tdi wordt niet helemaal warm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door delens Bekijk Berichten
    Maar A8TDI geeft al geruime tijd +- 70o aan. Ook van de zomer (nou...zomer!!!!!!!)
    Mi niets met kou te maken.
    Dan is-ie bij jou ook stuk. Ik zeg ook niet dat het altijd zo is, of dat er alleen in de koude maanden zulke topics komen, alleen vaker. Ook voor jouw A8 geldt dat-ie 90 graden moet worden, en that's it. Meestal worden ze iets warmer als het buiten warmer is (25 graden of -5 graden is toch even 30 graden verschil), maar dat HOEFT niet natuurlijk.

    Oh, FYI, excessief gebruik van leestekens hier overigens niet door iedereen op prijs gesteld .
    Laatst gewijzigd door muizenissen; 02-12-11 om 13:26.

  12. #11

    Standaard Re: 2.5tdi wordt niet helemaal warm

    Was inderdaad de thermostaat. Bedankt iedereen.

  13. #12
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: 2.5tdi wordt niet helemaal warm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door delens Bekijk Berichten
    Was inderdaad de thermostaat. Bedankt iedereen.
    Mooi! Veel plezier met je V6 . Kachel zal nu wellicht ook wel wat warmer (of sneller warm) worden!

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.5tdi wordt niet helemaal warm

    Mijn achie wilde ook niet op temperatuur komen. Hele zomer bleef hij tussen de 80 en 85 hangen. Laatst met de kou viel mij op dat hij rond de 70-75 stond....dus kacheltje uit en stoelverwarming aan...

    Gisteren de auto naar de garage gebracht. De thermostaat was 28 euro.

    De monteur heeft zonder verwijdering van distributie enzo de thermostaat er tussen gepropt. Alleen moest al het koelvloeistof eruit. Samen met olie+filter verversen rond de 200 euro kwijt...niet verkeerd dacht ik...

    En voila de temperatuur staat weer strak op de 90 graden.

    Trouwens de temperatuur van de kachel is niet veranderd danwel sneller warm....dus het xtra verwarmingselement doet het nog prima...

  15. #14

    Standaard Re: 2.5tdi wordt niet helemaal warm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door delens Bekijk Berichten
    Audi A8 2.5TDI km 125000!. Motor wordt niet geheel warm. Blijft tussen de 50o en 90o hangen.
    Is dit normaal en zo neen wat te doen.
    Is overigens al jaren volgens mij, doch niet zo'n aandacht aan geschonken
    Auto loopt verder goed.
    De termostaat is vervangen en dat probleem is nu opgelost. Water wordt nu 90o, maar claxon doet het nu niet meer en de pdc ook niet meer en ik hoor nu licht gebrom in/op dashbord. De middelste kachelroosters doen het erg matig wat warmte betreft. Aanjager werkt wel. Ook zit nog de bekende tik na ongeveer 12 km in het dasbord, maar dat was al langer aanwezig. Heeft dit er iets mee te maken? of iets vergeten aan te sluiten, of over het hoofd gezien, bij het vervangen van de thermostaat? Iemand ervaring of zo? Bedankt.

  16. #15

    Angry Re: 2.5tdi wordt niet helemaal warm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jvanthoor Bekijk Berichten
    Mijn achie wilde ook niet op temperatuur komen. Hele zomer bleef hij tussen de 80 en 85 hangen. Laatst met de kou viel mij op dat hij rond de 70-75 stond....dus kacheltje uit en stoelverwarming aan...

    Gisteren de auto naar de garage gebracht. De thermostaat was 28 euro.

    De monteur heeft zonder verwijdering van distributie enzo de thermostaat er tussen gepropt. Alleen moest al het koelvloeistof eruit. Samen met olie+filter verversen rond de 200 euro kwijt...niet verkeerd dacht ik...

    En voila de temperatuur staat weer strak op de 90 graden.

    Trouwens de temperatuur van de kachel is niet veranderd danwel sneller warm....dus het xtra verwarmingselement doet het nog prima...

    Ik was ook Ç200,- kwijt voor vervangen thermostaat, maar kachel en claxon doen het niet meer. Zie elders mijn bericht.
    Gr
    Delens

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.5tdi wordt niet helemaal warm

    Mijn kachel blies eerst alleen koude lucht. Nadat ik de motor goed warm had laten worden, heb ik de koelvloeistof slangen ontlucht en kon ik ongeveer 200ml koelvloeistof bijvullen. Daarna deed de verwarming het weer als van ouds.

    Dus check het reservoir en ontlucht de slangen zou ik zeggen....het zijn twee slangenetjes die je met een schroevendraaier kunt opendraaien en zitten naast elkaar rechts van het midden achter de motor voor je voorruit (eindelijk iets waar je zeer makkelijk bij kunt...hahaha)

    Geen idee of het met elkaar te maken had....maar het viel me wel op...

  18. #17

    Standaard Re: 2.5tdi wordt niet helemaal warm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muizenissen Bekijk Berichten
    Mooi! Veel plezier met je V6 . Kachel zal nu wellicht ook wel wat warmer (of sneller warm) worden!

    Nogmaals bedankt voor je adviezen, motor wordt nu lekker 90o, maar......................................de kachel doet het nu niet meer.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Is het zo dat na een thermostaat vervanging, vaak ook de kachel het niet meer doet??????
    Weet jij (of iemand) waar dit aan ligt?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •