Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: Water in middenconsole

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    53
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Water in middenconsole

    Beste mede-A8-genieters. Ik heb een probleem. Sinds 2 mnd een a8 gekocht (en reteblij). Na eerst een startprobleem te hebben (gefixed met vervangen temp.meter koelvloeistof..??!!), ging ik vandaag wasstraat in: de HELE middenconsole klotst met water! Bij gas geven stroomt er gewoon een RIVIER uit de airco-uitlaten voor achterin. En stroomt het water in mijn schoen bij gaspedaal, en natuurlijk aan de passagierskant hetzelfde.
    Schrok me rot.
    Nu de afwatering in wielkasten (die tuutjes) eraf gehaald en water stroom inderdaad weg (lag ook flinke plas achter motor, dat heet een parafan??!!...jaja, ben niet heel auto-technisch). NU maar hopen dat dit genoeg is. ga ook nog de afwatering onder luchtinvoer schoonmaken met koperen buis en hogedruk (volgens een site).

    Nu mijn vraag: Hoe gaat dat met die klotsende zee in mijn middenconsole. Dat kan toch niet gewoon verdampen? Gaat toch schimmelen e.d.????

    Help, alsjeblieft

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.859
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Water in middenconsole

    Welkom. Lees nog even de forumreglementen door, vooral op het overdreven gebruik van leestekens en 'help'. Titel aangepast.

    Is het echt water en geen koelvloeistof door een lekke kachelradiateur? Bij water is de afwatering van de watervangbak onder de voorruit de verdachte.
    Ik zou niet wachten tot het vanzelf opdroogt, maar het interieur demonteren en de auto zelf goed droog maken. Als je dit niet doet loop je kans op grote elektrische problemen door corrosie van de connectors in de kabelboom of zelfs het overlijden van de ECU, die ook in de gevarenzone zit.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    53
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Water in middenconsole

    Hoi Tom, vreemd, dacht al mijn antwoord te hebben verzonden maar zie het nergens terug. Wat is schreef waren nog 2 vragen: interieur eruit, door garage laten doen of makkelijk zelf te doen? Ik ben een slechte techneut, en heb daar waarschijnlijk ook het gereedschap nu niet voor. Tweede vraag is of je mij nog duidelijker kunt vertellen waar ik de afwatering van de watervangbak precies kan vinden onder voorruit. Heb zelf gekeken maar vond het erg moeilijk iets te vinden/ herkennen

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.859
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Water in middenconsole

    Er horen minstens twee afvoeren in te zitten, misschien even met een zaklamp kijken want je ziet anders niet veel. Alle bladresten moeten er in ieder geval uit, waarschijnlijk ziiten de afvoeren links en rechts in de hoeken. Ik heb geen A8 dus ik kan niet kijken helaas.

    Wat dat interieur betreft, wordt een wat dure klus om te laten doen. Je wilt ook dat het zorgvuldig gebeurt zodat je geen krassen, afgebroken delen en andere ellende overhoudt en straks geen rammelende en krakende A8 hebt. Misschien is er een forummer die je wil helpen als je een garage hebt en even aangeeft waar je woont.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    53
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Water in middenconsole

    Goed idee. Ik zal een verzoek plaatsen voor hulp van een mede forummer in regio Haarlem.


  6. #6
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.343
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Water in middenconsole

    Kijk even of alles goed zit bij de interieur filter.
    Heb ik toen las van gehad.

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  7. #7
    vissered's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    995
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Water in middenconsole

    bekende a8 d2 kwaal
    helaas heb je niet alleen de parafaanbak vol(en tevens je electrische bij-waterpomp kapot met sensoren (€800,00!)) maar ook je airco is verstopt .
    tevens zijn de uitgangen voor het water boven je wielen verstopt.
    \je moet dus 6 uitgangen weer vrij maken.
    matten eruit halen, vochtvreters erin en veel handdoeken en je ramen open laten staan met mooi weer
    dan heb je misschien geluk dat het weg is en of gaat.zo niet moet je de hele mat weghalen.
    dit geld als je alleen last hebt van water,koelvloeistof wordt een ander probleem........(interieur eruit ,dash eruit,middenconsole eruit en dan de warmtewisselaars vervangen)
    en in de winter kan je dan je verwarming controleren of je 12 stelmotoren en 6 sensoren van je verwarming het nog doen.
    succes!
    eigenaar van :geen audi maar een seat mii

  8. Ad
  9. #8
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Water in middenconsole

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vissered Bekijk Berichten
    bekende a8 d2 kwaal
    verstopte parafaan komt wel bij meer modellen voor....



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vissered Bekijk Berichten
    je moet dus 6 uitgangen weer vrij maken.
    heb je een plaatje waar die allemaal zitten? dan ga ik preventief even alles nalopen, lijkt me nu de herfst er weer is geen overbodige actie


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  10. #9
    vissered's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    995
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Water in middenconsole

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henkjan Bekijk Berichten
    verstopte parafaan komt wel bij meer modellen voor....



    heb je een plaatje waar die allemaal zitten? dan ga ik preventief even alles nalopen, lijkt me nu de herfst er weer is geen overbodige actie
    aste:http://www.audipages.com/Tech_Articl...tordrains.html
    eigenaar van :geen audi maar een seat mii

  11. #10
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Water in middenconsole

    zenks.

    en ik dacht dat die koeien***ten bij de A6 op een rotplek zaten.... hebben ze t nog weten te overtreffen bij de A8.

    ik heb maar ff een PDF van die instructie gemaakt
    A8 drains ontstoppen.pdf
    Laatst gewijzigd door Henkjan; 22-05-13 om 23:23. Reden: bijlage toegevoegd


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Water in middenconsole

    Ik lees dat je voeten ook nat werden bij het gas pedaal. Ik heb dit ook gehad m.n. in de bochten..

    Een aircovocht afvoer slangetje zat verstopt. Deze zit (bij mijn A8) onder de midden console (aan de bijrijderskant) en loopt naar de achterkant van de auto.

    In de middel console zit echter een aansluitingspunt die je los kunt halen (wel een grote lege beker bij de hand houden...bij kwam er wel een liter water uit).

    Het lijkt verdacht veel op het oranje verloop stuk op de 5e foto van het PDF bestand (a8 drains ontstoppen), alleen zat het bij mij aan de andere kant van de middenconsole en was geel.

    Na al het water opgevangen te hebben even de luchtpistool op het slangetje (nog een litertje water kwam onder de auto uit) en het probleem was voorbij.

    Misschien heb je er wat aan...

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    5
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Water in middenconsole

    Zojuist alle drains even nagelopen bij mijn A8. Ik denk dat ik wel wat problemen heb voorkomen met deze actie! Er zaten er enkele verstopt.
    Onder de mat van de bijrijder was het vochtig. De drain onder de middenconsole rechts was verstopt en het vocht liep onder de mat. Nu de mat laten drogen en kijken of er nog meer vocht ontstaat. Ik verwacht het niet.
    De drains achter het linker en rechter voorwiel waren ook niet echt schoon.
    Alles is weer voor elkaar. Een ieder bedankt voor de handige tips bij dit topic. Top!


    Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    56
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Smile Re: Water in middenconsole

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Huibertsandberg Bekijk Berichten
    Beste mede-A8-genieters. Ik heb een probleem. Sinds 2 mnd een a8 gekocht (en reteblij). Na eerst een startprobleem te hebben (gefixed met vervangen temp.meter koelvloeistof..??!!), ging ik vandaag wasstraat in: de HELE middenconsole klotst met water! Bij gas geven stroomt er gewoon een RIVIER uit de airco-uitlaten voor achterin. En stroomt het water in mijn schoen bij gaspedaal, en natuurlijk aan de passagierskant hetzelfde.
    Schrok me rot.
    Nu de afwatering in wielkasten (die tuutjes) eraf gehaald en water stroom inderdaad weg (lag ook flinke plas achter motor, dat heet een parafan??!!...jaja, ben niet heel auto-technisch). NU maar hopen dat dit genoeg is. ga ook nog de afwatering onder luchtinvoer schoonmaken met koperen buis en hogedruk (volgens een site).

    Nu mijn vraag: Hoe gaat dat met die klotsende zee in mijn middenconsole. Dat kan toch niet gewoon verdampen? Gaat toch schimmelen e.d.????

    Help, alsjeblieft

    Ik had hetzelfde probleem, oorzaak is meestal de verstopte drains, ik heb e.e.a. laten fixen bij de audi dealer, kosten 80 euro en probleem opgelost.

  15. #14
    ljvandenberg's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    61
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Water in middenconsole

    Beste lezers, Ik heb sinds twee maanden een A8 4.2 V8 uit 1999. Bij toeval zag ik na een wasbeurt in de wasstraat flink water druppelen aan de onderkant ter hoogte van de middenconsole. Een week later zag ik het ook druppelen, maar dan wel veel minder. Mijn gedachte is dat het de 1e keer gewoon overtollig water vanuit de wasstraat was en dat het bij de 2e keer waarschijnlijk condenswater van de airco zou zijn.

    Klopt dit of moet ik mij zorgen maken?

    Ik hoor graag jullie reacties.

    Leo

  16. #15

    Standaard Re: Water in middenconsole

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ljvandenberg Bekijk Berichten
    Beste lezers, Ik heb sinds twee maanden een A8 4.2 V8 uit 1999. Bij toeval zag ik na een wasbeurt in de wasstraat flink water druppelen aan de onderkant ter hoogte van de middenconsole. Een week later zag ik het ook druppelen, maar dan wel veel minder. Mijn gedachte is dat het de 1e keer gewoon overtollig water vanuit de wasstraat was en dat het bij de 2e keer waarschijnlijk condenswater van de airco zou zijn.

    Klopt dit of moet ik mij zorgen maken?

    Ik hoor graag jullie reacties.

    Leo
    Aan de onderkant ter hoogte van de middenconsole zit de airco afwatering. Als je de auto een tijdje laat draaien met de airco aan zouden er 2 plasjes moeten komen zowel links en recht. Dan weet je dat het systeem nog goed werkt en niet verstopt zit.
    Audi 80 2.8E Quattro '92 / Audi A8 2.8 Quattro '99 / Audi S2 Avant 709pk '94

  17. #16
    ljvandenberg's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    61
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Water in middenconsole

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roy Bekijk Berichten
    Aan de onderkant ter hoogte van de middenconsole zit de airco afwatering. Als je de auto een tijdje laat draaien met de airco aan zouden er 2 plasjes moeten komen zowel links en recht. Dan weet je dat het systeem nog goed werkt en niet verstopt zit.
    Ik ben inmiddels al een jaar gestopt met wasstraten omdat ik veel water in de middenconsole kreeg. Lekkage van de paravan wordt er dan gezegd. Ik wil dit bij een garage laten verhelpen.

    Nu krijg ik sinds enige tijd meerdere storingen; ruitenwisservloeistofpomp werkt niet, automaat schakelt niet vanzelf (tiptronic wel), kofferbakverlichting gaat niet aan. Al deze storingen komen random voor. Voorbeeld...als de automaat gewoon schakelt dan doet de ruitenwisservloeistofpomp het ook?

    Ik wil peperdure reparaties voorkomen voor zover dat kan, dus weet iemand wat ik het beste kan doen?

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Leeftijd
    56
    Posts
    133
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Water in middenconsole

    Even een oud onderwerp afstoffen.

    Ik heb gisteren bij mijn A8 D2 (1999) alle zes de afwateringkanalen open gemaakt na watervallen in beide voetenruimtes. De moeilijkheid zit hem vooral in de kanalen in de paravaanbak onder het kachelhuis midden onder het voorraam. Ik had een liter of twee water staan in die paravaan-bak.

    Met een stuk koperen remleiding en een compressor heb ik net zolang de 'waterbak' laten borrelen tot het begon te druppelen onder de auto, alles bij elkaar ben ik daar dik een uur mee bezig geweest, erg hardnekkig dus. Uiteindelijk begon het echt lekker door te stromen en was de zooi weer schoon. Aansluitend nog een paar gieters warm water erdoor en klaar is kees. Maar het is dus wel een kwestie van doorzetten en zonder perslucht gaat het niet lukken.

    De twee afvoeren in de wielkasten zaten ook verstopt, maar die kon ik eenvoudig doorprikken.

    In de auto zelf kwam er bijna een liter water uit de oranje uitstroomopening van de airco en ook nog een halve liter water uit de luchtpijp naar de achterpassagiers (rechterkant alleen bij mij). Allemaal bereikbaar na het verwijderen van de zijpanelen van de middenconsole.

    Het was dus goed mis, gelukkig heb ik er geen electronicaproblemen aan over gehouden.

    Mijn advies: hou alle openingen goed schoon van je D2.
    Laatst gewijzigd door Theo A8; 21-11-15 om 09:27.

  19. #18
    ljvandenberg's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    61
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Water in middenconsole

    Ik zie dat de dealer het voor zo'n 80 euro kan verhelpen, klopt deze info nog steeds?

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Leeftijd
    48
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: Water in middenconsole

    had ook last van waterlekkage. Alleen aan de bestuurderzijde. Ik dacht automatisch aan de afwateringskanalen maar die waren open...
    Wat bleek:

    De fabrieksgeplaatste kitlaag in de bak onder het raam bij de a-stijl bleek niet goed meer te sluiten. Daardoor liep het water door het schutbord naar binnen.

    Netjes verholpen door Cartechnics in IJsselstein.

  21. #20
    ljvandenberg's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    61
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Water in middenconsole

    Ik heb het inmiddels laten verhelpen bij de dealer, inderdaad zaten de afvoergootjes verstopt en zat er ook iets verstopt bij de airco waardoor ik alleen nog maar warme lucht in de auto kreeg. Beide problemen zijn nu opgelost. Dank voor alle reacties.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •