Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 22

Onderwerp: Achterruitverwarming werkt niet

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Leeftijd
    56
    Posts
    133
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Achterruitverwarming werkt niet

    Ik zoek me een ongeluk naar de bijbehorende zekering, maar kan hem ècht niet vinden.

    Wie weet waar hij zit?

  2. #2
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: Achterruitverwarming werkt niet

    Mss rare vraag, maar wat is het probleem?

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Leeftijd
    56
    Posts
    133
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterruitverwarming werkt niet

    Zeker een raar antwoord ;-)

    Mijn achterruitverwarming werkt niet en de vraag luidt waar ik de zekering kan vinden.
    Twee zekeringkasten van top tot teen bestudeerd, maar òf hij zit er niet tussen, òf ik ben een blind paard.

    Wat is het probleem... ik moet er eigenlijk een beetje om gniffelen Franky, zit jij bij de juiste opticiën?

  4. #4
    Franky D
    Guest

    Standaard Achterruitverwarming werkt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Theo A8 Bekijk Berichten
    Zeker een raar antwoord ;-)

    Mijn achterruitverwarming werkt niet en de vraag luidt waar ik de zekering kan vinden.
    Twee zekeringkasten van top tot teen bestudeerd, maar òf hij zit er niet tussen, òf ik ben een blind paard.

    Wat is het probleem... ik moet er eigenlijk een beetje om gniffelen Franky, zit jij bij de juiste opticiën?
    .

    Aan mijn ogen mankeert niets, en aan jou manier van reageren mankeert een hoop, maar dat ff terzijde. Waarom denk je dat de zekering kapot zou moeten zijn?
    Zou mss handig zijn om dat te vermelden, dan van doet t niet, kunnen we gerichter mee denken.
    Boven de 5 graden doet ie t zeker niet, net zoals je spiegel verwarming, maar dat wist je schijnbaar al.
    Maar goed, suc6 ermee.


    Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk o

  5. #5
    AndriesVA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    329
    Kudos
    28
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterruitverwarming werkt niet

    Volgens mij doet de achterruitverwarming het wel boven de 5 graden, tenminste bij m'n huidige A8 en de vorige A8(D2) was dat ook zo. Anders kreeg ik het vocht/waterdruppeltjes er niet af.
    Audi A8 D3 3.7 V8 Als je verbruik minder is als 8L/100km dan heb je te weinig cilinders
    Audi A6 Avant 2.5 V6 TDI
    Audi A8 D2 3.7 V8


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Leeftijd
    56
    Posts
    133
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterruitverwarming werkt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franky D Bekijk Berichten
    Mss rare vraag, maar wat is het probleem?
    Je krijgt wat je geeft Franky, ik stond niet te juichen na je vraag 'wat is het probleem'.
    Lees nog even mijn beginpost en je eigen reactie en vraag je kritisch af waarom het mis zou kunnen gaan in onze communicatie.

    Anyway, ik kan me niet voorstellen dat de achterruitverwarming het pas doet beneden de 5 graden en op de vraag 'waarom denk je dat de zekering kapot is' kan ik slechts antwoorden dat ik altijd begin met het checken van de zekering als iets electronisch het niet doet (wie niet?). Maar dan moet je hem wel weten te vinden en dat lukt deze 45 jarige oude man niet. Spiegelverwarming werkt gewoon prima, ook bij deze buitentemperaturen.

  7. #7
    Parvizio's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    471
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterruitverwarming werkt niet

    Theo A8,

    Ik zou toch iets aan me attitude doen als ik jou was. Hoe jij je hier nu gedraagt is alsof wij je iets schuldig zijn.

    Beste man vraagt uit nieuwsgierigheid wat er aan de hand is.
    Laatst gewijzigd door Parvizio; 20-09-13 om 08:56.
    Schrijf en taalfouten zijn voorbehouden.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Leeftijd
    56
    Posts
    133
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterruitverwarming werkt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Parvizio Bekijk Berichten
    Theo A8,

    Beste man vraagt uit nieuwsgierigheid wat er aan de hand is.
    De beste man stelt een niet al te slimme vraag en stelt het niet op prijs als hij aansluitend een beetje in de maling wordt genomen, dat is er volgens mij aan de hand :-)
    Jullie staan wel op scherp zeg, als ik met een smiley erbij aan Franky vraag of hij bij de juiste opticiën zit is dat al reden voor een opgefokte reactie van zijn kant.

    En inderdaad, DAARNA sta ik ook op scherp, gek hè.

    We lijken wel van die dikke Audi A8 rijders, waar iedereen voor aan de kant gaat ;-)

  10. #9
    DJS8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    1.393
    Kudos
    663
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterruitverwarming werkt niet

    Kom op zeg gasten.
    Theo had de vraag wat uitgebreider kunnen stellen, met beschrijving van HET probleem an zich en dat hij nu met troubleshooten bezig is, zeker, maar je kan er nog wel uit opmaken dat hij de zekering zoekt van de achterruitverwarming, toch?
    Audi S8 D2 2001 (totalled on 01-05-2015)
    Ik ben van de offline crew, alleen bij bepaalde meetings ben ik on topic!

  11. #10
    Franky D
    Guest

    Standaard Achterruitverwarming werkt niet

    Ik opgefokt????? Neu hoor, dan moet je van betere huizen komen, kheb een heeeele dikke Audi euh!! bedoel huid 😉, kan veel hebben, maar heb ook zo mijn grenzen.

    Back to topic!!!!

    Zover ik weet schakeld de achterruit verwarming
    pas in bij een bepaalde lage temperatuur, en of dat nu 5 of 7 graden was weet ik niet meer precies.
    In de handleiding van mijn A8 staat het niet beschreven, maar heb t ooit eens ergens gelezen.
    Ik heb ff bij mij in de lijst gekeken, en ook bij mij geen zekering voor de achterruit verwarming.
    Wel lees ik dat diverse dingen in mijn 8 met een automatische zekering is afgezekerd, mss dat dit ook voor de achterruit verwarming geld, en is deze mss defect.
    Bij mij in het koffer bevinden zich zowel links en rechts ook zekeringen, mss bij jou ook.


    Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk o
    Laatst gewijzigd door Franky D; 20-09-13 om 18:07.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Leeftijd
    56
    Posts
    133
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterruitverwarming werkt niet

    Back on topic... (Theo steekt hand uit naar Franky en zegt: 'vrienden?')

    Bij Franky in de zekeringkasten dus ook geen aparte zekering voor de achterruitverwarming en wellicht een automatische zekering dus, daar had ik nog niet bij stil gestaan. Ik ging er blind vanuit dat ik er overheen keek of dat er een aparte zwevende zekering zou zijn op een 'geheime plek'.

    Om eerlijk te zijn kan ik me bijna niet voorstellen dat de verwarming pas gaat werken onder de 5 of 7 graden, dat heb ik bij geen enkele auto ooit gezien en zou niet zo handig zijn van meneer Audi. Ik zie namelijk geen steek door de achterruit 's morgens vroeg.

    Oké, en nu? Als ik op de knop druk gaat het lampje wel branden maar blijft de achterruit beslagen. Spiegelverwarming werkt uitstekend.

    Iemand een idee?

  13. #12
    Franky D
    Guest

    Standaard Achterruitverwarming werkt niet

    Zand er over, PUNT!!!

    Je zou evt de C-stijl bekleding links of rechts of beide kunnen loshalen en kijken of de aansluiting niet losgekomen is van de achterruit.
    Deze kan afgebroken zijn en weer terug gesoldeerd worden, mits niet teveel beschadigd natuurlijk.

    Ps, als je de lijnen volgt op de achterruit, zie je dan geen beschadigingen en of onderbrekingen er in? Met name in t midden, daar zitten meestal de aansluitingen
    Laatst gewijzigd door Franky D; 20-09-13 om 20:08.

  14. #13
    Franky D
    Guest

    Standaard Achterruitverwarming werkt niet

    Nog ff gezocht op ETKA, rechts achter zouden zekeringen moeten zitten voor onderandere de achterruit.


  15. #14
    Franky D
    Guest

    Standaard Achterruitverwarming werkt niet

    En toen was t stil 😳


    Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk o

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Leeftijd
    56
    Posts
    133
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterruitverwarming werkt niet

    Nog een keer heel goed gezocht rechts achter in de kofferbak, maar geen zekering te vinden.
    Eerstvolgende klus wordt de C-stijlen verwijderen en de aansluitingen checken, maar ik moet even tijd en zin vrij zien te maken.

    Geen vorderingen dus.

  17. #16
    Franky D
    Guest

    Standaard Achterruitverwarming werkt niet

    Hmmmmm, das jammer, we horen ut graag.


    Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk o

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Leeftijd
    56
    Posts
    133
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterruitverwarming werkt niet

    En toch....

    Wil ik eerst weten waar die zekering zit. Ik heb werkelijk waar het hele internet nu afgestruind op alle Hollandse, Duitse en Engelse sites, maar er is niet één aanwijzing te vinden achter welk verborgen klepje die zekering te vinden is.

    Volgens de info van Franky uit de ETKA zou hij rechts achter moeten zitten, maar daar zit hij niet. Rechtsvoor bij de voeten zit hij ook niet en links achter heb ik geen zekeringen.

    Maar waar dan wel vraag ik me af?

  19. #18
    Franky D
    Guest

    Standaard Achterruitverwarming werkt niet

    Laatste optie is onder t stuur, daar zit bij mij ook van alles, relais en ander electronisch spul.

  20. #19
    Sven84's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    282
    Kudos
    56
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterruitverwarming werkt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franky D Bekijk Berichten
    Zand er over, PUNT!!!

    Je zou evt de C-stijl bekleding links of rechts of beide kunnen loshalen en kijken of de aansluiting niet losgekomen is van de achterruit.
    Deze kan afgebroken zijn en weer terug gesoldeerd worden, mits niet teveel beschadigd natuurlijk.

    Ps, als je de lijnen volgt op de achterruit, zie je dan geen beschadigingen en of onderbrekingen er in? Met name in t midden, daar zitten meestal de aansluitingen
    Bedankt Franky, ik heb ook te kampen met een niet werkende achterruitverwarming. Eerst maar eens even die zekering checken. Goede jaarwisseling alvast.

  21. #20
    Peter9's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    48
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterruitverwarming werkt niet

    Kan het er niet mee te maken hebben dat de accu slecht begint te worden?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •