Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 49

Onderwerp: Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Leeftijd
    56
    Posts
    133
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?

    Mijn A8 4.2 heeft een kilometerstand van 451.000 en blok voelt nog altijd aan alsof hij net uit de fabriek is gekomen, loopt echt als een turbine.

    Is een kilometerstand van krap een half miljoen een uitschieter voor een V8 of lopen ze dat allemaal met 'twee vingers in de neus' ?

  2. #2
    skippie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.715
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?

    Tja zolang hij goed onderhouden wordt en steeds netjes bereden wordt zal hij nog wel even door gaan hoor. Een V8 draait meestal op lage toeren --> minder slijtage aan de motor.
    Audi S3 1999. JD tuned! 270PK 400NM

    Why worry about tomorrow? It will be gone the day after.

  3. #3
    ricardo964's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.619
    Kudos
    14
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?

    Dat is een mooie km-stand!

    Nooit koppeling vervangen of andere grote reparaties?

    Ben wel benieuwd hoe het interieur eruit ziet na zoveel kilometers...

  4. #4
    AndriesVA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    329
    Kudos
    28
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?

    Met het juiste onderhoud en gebruik halen ze dat met gemak. En wat betreft het interieur: je hebt die al na een ton eruit zien als een hok en je hebt die er na 5 ton nog zeer strak uitzien.
    Audi A8 D3 3.7 V8 Als je verbruik minder is als 8L/100km dan heb je te weinig cilinders
    Audi A6 Avant 2.5 V6 TDI
    Audi A8 D2 3.7 V8

  5. #5
    mosproe
    Guest

    Standaard Re: Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?

    Heb je niet wat foto's van hoe de auto en het blok er na die km stand uitzien ? Ben daar zeer benieuwd naar, maar het is hoopvol want mijn a8 heeft nu 280000 km gereden en moet dus nog even doorkunnen ;-)


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Leeftijd
    56
    Posts
    133
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?





    Ik zal eerdaags een paar foto's maken van het interieur, het zwarte leer is nog altijd in prachtige staat, ècht kwaliteit dus.

    Motor is nog altijd kurkdroog.
    Laatst gewijzigd door Theo A8; 09-11-13 om 09:45.

  7. #7
    AndriesVA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    329
    Kudos
    28
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mosproe Bekijk Berichten
    Heb je niet wat foto's van hoe de auto en het blok er na die km stand uitzien ? Ben daar zeer benieuwd naar, maar het is hoopvol want mijn a8 heeft nu 280000 km gereden en moet dus nog even doorkunnen ;-)
    Dat gaat die zeker doen
    Audi A8 D3 3.7 V8 Als je verbruik minder is als 8L/100km dan heb je te weinig cilinders
    Audi A6 Avant 2.5 V6 TDI
    Audi A8 D2 3.7 V8

  8. Ad
  9. #8
    mosproe
    Guest

    Standaard Re: Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?

    Ja we hopen het wel andries ;-) ..... hoewel ik vorige week het eerste probleem heb gehad , motor liep naar 120 gr en ineens alle koelvloeistof verdwenen. Bleek een kapotte slangklem te zijn waardoor de slang onderop de radiateur er half vanaf was en dus alle koelvloeistof eruit gooide. Maar goed nieuwe slangklem erop en hij loopt weer als een zonnetje.
    @Andries , wist je trouwens dat de bak waarschijnlijk ooit een revisie heeft gehad ? zit een sticker op de bak van een revisie bedrijf, maar kan niks meer achterhalen want bedrijf bestaat inmiddels niet meer

  10. #9
    mosproe
    Guest

    Standaard Re: Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?

    Mooie auto Theo , hoewel ik de a8 in mijn kleur (beige mica kleur) toch mooier vind, maar smaken verschillen gelukkig

  11. #10
    AndriesVA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    329
    Kudos
    28
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mosproe Bekijk Berichten
    Ja we hopen het wel andries ;-) ..... hoewel ik vorige week het eerste probleem heb gehad , motor liep naar 120 gr en ineens alle koelvloeistof verdwenen. Bleek een kapotte slangklem te zijn waardoor de slang onderop de radiateur er half vanaf was en dus alle koelvloeistof eruit gooide. Maar goed nieuwe slangklem erop en hij loopt weer als een zonnetje.
    @Andries , wist je trouwens dat de bak waarschijnlijk ooit een revisie heeft gehad ? zit een sticker op de bak van een revisie bedrijf, maar kan niks meer achterhalen want bedrijf bestaat inmiddels niet meer
    oh, das minder met dat de koelvloeistof wegloopt. Ik weet wel dat er een nieuwe radiateur in zit. Maar dat soort dingen kunnen altijd gebeuren. Wat is de naam trouwens van dat revisiebedrijf?
    Audi A8 D3 3.7 V8 Als je verbruik minder is als 8L/100km dan heb je te weinig cilinders
    Audi A6 Avant 2.5 V6 TDI
    Audi A8 D2 3.7 V8

  12. #11
    mosproe
    Guest

    Standaard Re: Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?

    Bedrijf heette TSH uit veenendaal

  13. #12
    AndriesVA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    329
    Kudos
    28
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mosproe Bekijk Berichten
    Bedrijf heette TSH uit veenendaal
    Oke, het is overgenomen door Startrans Quality Transmissions b.v. in Renswoude.
    Audi A8 D3 3.7 V8 Als je verbruik minder is als 8L/100km dan heb je te weinig cilinders
    Audi A6 Avant 2.5 V6 TDI
    Audi A8 D2 3.7 V8

  14. #13
    mosproe
    Guest

    Standaard Re: Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?

    Klopt en ik heb al navraag gedaan of ze iets konden zeggen wanneer en wat er gebeurd was, maar dat konden ze niet en ze waren niet erg bereidwillig om uberhaupt moeite te doen. Dus wat er precies gebeurd is en wanneer blijft een mysterie............... maar er is iets aan de bak gedaan ;-)

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Leeftijd
    56
    Posts
    133
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ricardo964 Bekijk Berichten
    Ben wel benieuwd hoe het interieur eruit ziet na zoveel kilometers...





  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Leeftijd
    56
    Posts
    133
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?

    Het enige wat kwalitatief duidelijk minder is, dat zijn de stoffen 'inlays' in de deurpanelen, die beginnen wat te lubberen.
    En de bevestigingspunten van de deurpanelen bovenaan op de hoeken. Daar zijn de panelen wat ingescheurd bij die kleine kruiskopjes, door het vele openen en sluiten van de deuren. Verders allemaal erg degelijk spul.

  17. #16
    ricardo964's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.619
    Kudos
    14
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Theo A8 Bekijk Berichten
    Het enige wat kwalitatief duidelijk minder is, dat zijn de stoffen 'inlays' in de deurpanelen, die beginnen wat te lubberen.
    En de bevestigingspunten van de deurpanelen bovenaan op de hoeken. Daar zijn de panelen wat ingescheurd bij die kleine kruiskopjes, door het vele openen en sluiten van de deuren. Verders allemaal erg degelijk spul.
    Dat ziet er inderdaad nog heel netjes uit!
    Had ik eigenlijk niet verwacht maar het is net hoe je er mee om gaat zo blijkt wel weer...

  18. #17
    AndriesVA's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    329
    Kudos
    28
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?

    Ziet er nog zeer netjes uit, maar de Audi A8 D2 is kwalitatief een zeer goede wagen ook.
    Audi A8 D3 3.7 V8 Als je verbruik minder is als 8L/100km dan heb je te weinig cilinders
    Audi A6 Avant 2.5 V6 TDI
    Audi A8 D2 3.7 V8

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    47
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?

    Tsja.... Het kan ook anders hoor. Mijn A8 is van buiten en binnen op de bestuurdersstoel na zeer netjes. KM stand van 342.000, en ook een bakrevisie gehad rond de 250.000 km. Onderhoudshistorie erbij van de laatste 10 jaar, zeer veel aan vervangen en echt goed onderhouden. Maar.....staat nu al bijna een half jaar met een storing die heel moeilijk te vinden is.

    Maar toch werken we er hard aan om dit op te lossen en de auto gaat dan ook niet weg! Zal ff een paar foto's erbij plaatsen.

    Gr Pieter.audi a8 interieur.jpgSAM_1740.jpgSAM_1739.jpgSAM_1738.jpgSAM_1737.jpg

  20. #19
    mosproe
    Guest

    Standaard Re: Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?

    @veeacht , wat voor soort storing zit er precies in dat de auto al bijna een half jaar stil staat ? Verder wel een mooie auto al zou ik er zelf geen s8 emblemen op doen als het geen originele s8 is.

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    47
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Hoge kilometerstand zonder problemen normaal voor V8?

    De storing die erin zit heb ik beschreven in een apart topic. Cat lampje knippert en onregelmatig lopen etc. We zijn er nu al een mooie tijd mee bezig en nu beland bij de catalysatoren, die gaan we nu vervangen en dan verder breien. Het is begonnen met cilinderoverslag. En wat de s8 emblemen betreft die zaten er op toen ik de auto kocht, en ben er nog niet aan toe gekomen om ze te verwijderen.

    Groet Pieter.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •