Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 85

Onderwerp: Vragen/suggesties en ombouw van mijn A8 W12

  1. #41
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel vragen/suggesties over mijn A8 W12

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SparkysA8 Bekijk Berichten
    Je weet dat je ZF ook in Delfgauw kunt vinden? (minder leuk ritje, maar wel lekker dichtbij)
    http://www.zf.com/sso/content/nl/imp...6/Start_5.html
    Ik woon in Enschede en Dortmund is toch een stukje dichterbij haha, had je natuurlijk ook niet kunnen weten

    Bedankt voor je antwoord..!

  2. #42
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Veel vragen/suggesties over mijn A8 W12

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door darkrider Bekijk Berichten
    Ik woon in Enschede en Dortmund is toch een stukje dichterbij haha, had je natuurlijk ook niet kunnen weten

    Bedankt voor je antwoord..!
    Ah, kun je matties worden met @Sven84 :-)

  3. #43
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel vragen/suggesties over mijn A8 W12

    Hahaha, weer een reden voor een A8 meet😄
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  4. #44

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Veel vragen/suggesties over mijn A8 W12

    Wat betreft die bakolie... ik was laatst bij Coen Donkers / Audiparts Veghel, en ze advieserde mij toen om ook eens de bakolie te laten vervangen.
    Of dat het probleem met het schakelen oplost is de vraag, maar ze doen dus in ieder geval wel de bak van een W12. IK zou even informeren bij ze.
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

  5. #45
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel vragen/suggesties over mijn A8 W12

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander-A8 Bekijk Berichten
    Wat betreft die bakolie... ik was laatst bij Coen Donkers / Audiparts Veghel, en ze advieserde mij toen om ook eens de bakolie te laten vervangen.
    Of dat het probleem met het schakelen oplost is de vraag, maar ze doen dus in ieder geval wel de bak van een W12. IK zou even informeren bij ze.
    Zal ik doen. Dankjewel


  6. #46
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel vragen/suggesties over mijn A8 W12

    Mijn W12 is toe aan een beurt en ik zie dat bij de laatste beurt Castrol Edge longlife 5W30 is gebruikt. Ik zag laatst dat castrol met nieuwe lijn is begonnen. De Castrol edge titanium 5W30. Is deze olie beter en meer aan te raden dan de Castrol Edge longlife 5W30?

    Iemand ervaring met de Titanium variant?

  7. #47

    Standaard Re: Veel vragen/suggesties over mijn A8 W12

    De 'Castrol Edge Titanium' zoals jij 'm noemt is eigenlijk Castrol Edge Professional Titanium FST (heeft ook longlifespecificaties trouwens).
    Ik heb deze olie onlangs gebruikt bij het onderhoud van 2 verschillende Audi's. De olie ziet er in ieder geval anders uit. Hoewel oliewereld.nl beweert dat het allemaal één pot nat is heb ik dus toch gekozen voor de paar euro duurdere variant.
    Oliewereld.nl Castrol Edge Professional is dezelfde motorolie als de Castrol Edge FST maar met ander label voor autodealers en hele grote garagebedrijven of automaterialen winkels. Ze kunnen op deze manier een hogere prijs vragen voor hetelfde product door te wijzen naar het "Professional" label. Bepaalde Castrol Edge producten zijn alleen in de Professional range te verkrijgen zoals de 0W30 A5 voor bijvoorbeeld Volvo / BMW. Verder is de Castrol Edge Professional zonder problemen te vervangen door de normale Castrol Edge (FST)
    Titanium FST zou volgens Castrol enkele voordelen bieden:
    - Kan beter tegen hoge druk in de motor
    - Vermindert wrijving
    - Houdt langer zijn 'kracht'

    Bij mij lopen beide Audi's in ieder geval perfect.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 13-04-15 om 15:17.

  8. Ad
  9. #48
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel vragen/suggesties over mijn A8 W12

    Afgelopen Zaterdag, alle filters van de audi vervangen plus 14L! olie erin gegooid. Ik heb toch gekozen voor de Castrol Edge Prof. LL 5W30 Titanium olie.
    Voelt wel weer lekker aan, grote beurt en ook maar gelijk in Ahaus ARAL 102 getankt. Wel een verschil hoor, grote beurt en gelijk even 102 erin gooien, trekt toch lekkerder weg en auto is veel rustiger (was die al, maar nu vraag ik mij wel eens af of die wel aan staat )...

    Binnenkort is de vernellingsbak aan de beurt... Heb bij autoparts Veghel info gevraagd en Jochem gaf mij het volgende aan mbt de beurt:

    "De beurt voor de bak gaat als volgt":

    ATF olie spoelen (circa 15L)
    ATF oliezeef+pakking vervangen
    Voor bovenstaande dienen de voorpijpen van de uitlaten te worden gedemonteerd.
    Software update doorvoeren.

    Kosten totaal 1048.85 euro (dit is inclusief btw, arbeidsloon (270) en diverse pakkingen (uitlaat, carterpakking, etc)

    ZF in dortmund gaf een prijs aan van 455 euro, MAAR, dan zou alleen de ATF spoeling gebeuren en dan weer ATF bijvullen, zonder oliezeef en pakking te vervangen, dit omdat ze geen materiaal tot beschikking hebben voor demonteren uitlaatpijpen (voorstel deel)?? Dit stond in de mail dat ik van ze kreeg...

    Weet niet wat nu het beste is om te doen.....?

    Want na de beurt van de versnellingsbak, gaat de Audi naar Mark van JD Engineering, met ARAL 102 in de tank...

    PS: Originele W12 facelift (2009) grill (hoogglans zwart) en de originele W12 facelift mistlamprooster+lampen (hoogglans zwart) zijn besteld en onderweg...

    Iemand nog facelift type achterlichten liggen???
    Laatst gewijzigd door darkrider; 20-04-15 om 06:41.

  10. #49
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Veel vragen/suggesties over mijn A8 W12

    Ben heel benieuwd wat JD kan doen.. Ik heb overal voor de mijne geinformeerd, maar niemand kan er echt meer uithalen...

  11. #50
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel vragen/suggesties over mijn A8 W12

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos Bekijk Berichten
    Ben heel benieuwd wat JD kan doen.. Ik heb overal voor de mijne geinformeerd, maar niemand kan er echt meer uithalen...
    Als ik zo lees heb jij de V8, correct? Wat ze voor mijn W12 uit kunne halen is ongeveer 25pk en 25NM. Maar ik wil mijn audi af laten stellen op RON 102, dat geeft nog eens extra 10/15 en 10/15Nm vertelde Mark mij. Dus voor een atmospherische motor, is op zijn best toch 40pk en 40Nm meer te halen... Ik ben benieuwd!

    Ik denk dat als jij RON 102 tankt en blijft tanken, daarop je tuning laat aanpassen bij JD, dat je ook wel rond de 30/35pk zeker wel bij kunt krijgen

  12. #51
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Veel vragen/suggesties over mijn A8 W12

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door darkrider Bekijk Berichten
    Als ik zo lees heb jij de V8, correct? Wat ze voor mijn W12 uit kunne halen is ongeveer 25pk en 25NM. Maar ik wil mijn audi af laten stellen op RON 102, dat geeft nog eens extra 10/15 en 10/15Nm vertelde Mark mij. Dus voor een atmospherische motor, is op zijn best toch 40pk en 40Nm meer te halen... Ik ben benieuwd!

    Ik denk dat als jij RON 102 tankt en blijft tanken, daarop je tuning laat aanpassen bij JD, dat je ook wel rond de 30/35pk zeker wel bij kunt krijgen
    Voor 30/35 pk ga ik het niet doen. Heb inmiddels een NOS setje liggen met direct port injectie. Eerst eens kijken of ik dat leuk vind, anders een supercharger erop.
    Of de swap naar de V10 moet redelijk simpel zijn... :-)

  13. #52
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel vragen/suggesties over mijn A8 W12

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos Bekijk Berichten
    Voor 30/35 pk ga ik het niet doen. Heb inmiddels een NOS setje liggen met direct port injectie. Eerst eens kijken of ik dat leuk vind, anders een supercharger erop.
    Of de swap naar deV10 moet redelijk simpel zijn... :-)
    Een swap naar een V10, is wel leuk, maar dan zit je nog vast aan 450pk.. En ben je voor een goede blok zeker 4000/5000 euro verder, zonder inbouwkosten en bak. Ik weet niet of ook andere onderdelen vervangen moeten worden? Aandrijfassen? Koppeling? vliegwiel? etc....? Ik denk persoonlijk dat je met een V10 ombouw richting de 7000/8000 euro zeker wel gaat. Vraag anders JD wat voor een mogelijkheden je allemaal hebt voor je V8

    Ik ben zeker wel tevreden met de huidige pk's van de W12... Gaat als een brandweer voor een auto van 1995kg (5 sec naar 100). Ik ben al zeer tevreden met 480/500pk als dit haalbaar is na tuning.

  14. #53
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel vragen/suggesties over mijn A8 W12

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door darkrider Bekijk Berichten
    Binnenkort is de versnellingsbak aan de beurt... Heb bij autoparts Veghel info gevraagd en Jochem gaf mij het volgende aan mbt de beurt:

    "De beurt voor de bak gaat als volgt":

    ATF olie spoelen (circa 15L)
    ATF oliezeef+pakking vervangen
    Voor bovenstaande dienen de voorpijpen van de uitlaten te worden gedemonteerd.
    Software update doorvoeren.

    Kosten totaal 1048.85 euro (dit is inclusief btw, arbeidsloon (270) en diverse pakkingen (uitlaat, carterpakking, etc)

    ZF in dortmund gaf een prijs aan van 455 euro, MAAR, dan zou alleen de ATF spoeling gebeuren en dan weer ATF bijvullen, zonder oliezeef en pakking te vervangen, dit omdat ze geen materiaal tot beschikking hebben voor demonteren uitlaatpijpen (voorstel deel)?? Dit stond in de mail dat ik van ze kreeg...

    Weet niet wat nu het beste is om te doen.....?
    [I]
    Iemand suggesties?

  15. #54
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Veel vragen/suggesties over mijn A8 W12

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door darkrider Bekijk Berichten
    Een swap naar een V10, is wel leuk, maar dan zit je nog vast aan 450pk.. En ben je voor een goede blok zeker 4000/5000 euro verder, zonder inbouwkosten en bak. Ik weet niet of ook andere onderdelen vervangen moeten worden? Aandrijfassen? Koppeling? vliegwiel? etc....? Ik denk persoonlijk dat je met een V10 ombouw richting de 7000/8000 euro zeker wel gaat. Vraag anders JD wat voor een mogelijkheden je allemaal hebt voor je V8

    Ik ben zeker wel tevreden met de huidige pk's van de W12... Gaat als een brandweer voor een auto van 1995kg (5 sec naar 100). Ik ben al zeer tevreden met 480/500pk als dit haalbaar is na tuning.
    0-100 is nu gemeten 5,4 seconden, dus hij is al eens geholpen geloof ik ;-) Arbeidsloon heb ik niet, kan het allemaal wel zelf. Heb ook een garage met brug, dus moet lukken ;-) Leuk project voor de toekomst...

  16. #55
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel vragen/suggesties over mijn A8 W12

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos Bekijk Berichten
    0-100 is nu gemeten 5,4 seconden, dus hij is al eens geholpen geloof ik ;-) Arbeidsloon heb ik niet, kan het allemaal wel zelf. Heb ook een garage met brug, dus moet lukken ;-) Leuk project voor de toekomst...
    5,4 seconden is zeeeer knap voor een V8! Dan is het niet een beetje gekieteld, maar aardig veel! Want V8 heeft 335pk en 430NM af fabriek en doet 100 in 6.3 seconden...

    De W12 heeft 450PK en 580 NM af fabriek en doet 100 in 5 seconden.... Eerlijk gezegd ga ik niet vanuit dat mijn audi na aanpassing een seconde beter doet naar 100....

    Ben wel benieuwd wat er allemaal aan je audi is gedaan, dat hij een seconde sneller is naar de 100? weet jij daar meer over?

  17. #56
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Veel vragen/suggesties over mijn A8 W12

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door darkrider Bekijk Berichten
    5,4 seconden is zeeeer knap voor een V8! Dan is het niet een beetje gekieteld, maar aardig veel! Want V8 heeft 335pk en 430NM af fabriek en doet 100 in 6.3 seconden...

    De W12 heeft 450PK en 580 NM af fabriek en doet 100 in 5 seconden.... Eerlijk gezegd ga ik niet vanuit dat mijn audi na aanpassing een seconde beter doet naar 100....

    Ben wel benieuwd wat er allemaal aan je audi is gedaan, dat hij een seconde sneller is naar de 100? weet jij daar meer over?
    Schijnt door de 1e eigenaar gedaan te zijn, fabrieksmonteur.. is inwendig wel 1 en ander aangepast (zuigers etc.). Moet hem nog eens op een vermogensbank gooien :-)

  18. #57
    skippie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.715
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Veel vragen/suggesties over mijn A8 W12

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door darkrider Bekijk Berichten
    Iemand suggesties?
    Ik zou zeggen, als je het doet, doe het dan gelijk goed. Voor het zelfde geld gaan die pakkingen lekken, of zit er allemaal meuk in de oliezeef, en kun je het nogmaals doen.
    Audi S3 1999. JD tuned! 270PK 400NM

    Why worry about tomorrow? It will be gone the day after.

  19. #58
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel vragen/suggesties over mijn A8 W12

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skippie Bekijk Berichten
    Ik zou zeggen, als je het doet, doe het dan gelijk goed. Voor het zelfde geld gaan die pakkingen lekken, of zit er allemaal meuk in de oliezeef, en kun je het nogmaals doen.
    Je bedoeld bij autoparts veghel? Coen donkers..
    Laatst gewijzigd door darkrider; 21-04-15 om 08:57.

  20. #59
    skippie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.715
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Veel vragen/suggesties over mijn A8 W12

    Precies. Overigens wel vreemd dat ze dit bij ZF niet kunnen.
    Al denk ik dat er bij Coen net zo veel expertise loopt.
    Audi S3 1999. JD tuned! 270PK 400NM

    Why worry about tomorrow? It will be gone the day after.

  21. #60
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel vragen/suggesties over mijn A8 W12

    Weekend veel geklust en de voorzijde is helemaal klaar!

    Omgebouwd naar facelift 2009/2010 origineel W12 (alle onderdelen zijn origineel W12 2009/2010 model). De W12 is anders dan de S8 en de A8 in facelift model aan onderdelen.

    Ervoor:

    IMG_4125.JPG

    IMG_4122.JPG

    IMG_4123.JPG

    Alles los:

    IMG_4126.jpg

    Erna:

    IMG_4135.jpg

    IMG_4140.jpg

    IMG_4141.jpg

    Ready (zit tevens ook nieuwe xenon lampen in van Osram cool bleu intense):

    IMG_4150.jpg


    Mijn audi S8 (origineel!) alu spiegel kappen zijn ook binnen en worden binnenkort ook gemonteerd.

    Facelift achterlichten heb ik heel binnenkort ook geregeld!

    Ben benieuwd naar jullie reacties
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door tom; 01-03-16 om 20:01.

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •