Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 25

Onderwerp: Vocht in de achterlichten

  1. #1
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Vocht in de achterlichten

    Toen ik mijn A8 in november kocht zat er vocht in drie van de vier achterlichten. Twee, links op de klep en recht op de carrosserie, heb ik direct vervangen voor mooie maar wel gebruikte exemplaren (CD). En rechts op de klep twee weken terug vervangen, ook Door een gebruikte (CD), was als nieuw. Deze was door de vorige bewoner al eens voor het zelfde probleem vervangen, de lamp was uit 2011 (toen nieuw gekocht bij de dealer). Nu komt ik weer vocht tegen in de units op de klep na het wassen (zonder hogedrukreiniger). Iemand een, definitieve, oplossing?
    In de auto is trouwens alles gewoon droog.

    Vocht in achterlicht.jpg
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  2. #2
    audi lang's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    49
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard re: Vocht in de achterlichten

    ik heb het zelfde gehad, het rubber die tussen de unit zit dicht dan niet genoeg af, rubber er even tussen uit halen en een beetje in smeren wd 40 of iets, en bij mij is het op gelost.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Vocht in de achterlichten

    Heb ik ook. Ga wel eens kijken van de zomer of zo. Ik denk dat het iets is met de aansluiting van de plastic achterkant met het glas, of dat de aansluiting van de achterlichten op de carrosserie niet sluitend is. Ik weet niet exact hoe dit eruit ziet.
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  4. #4
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard re: Vocht in de achterlichten

    Hieronder mijn vorige achterlicht, dit is nadat ik deze helemaal had droog gemaakt, het rubber had ingevet met vaseline en daarna heb ik de hele achterkant in de plastidip had gezet. Er kwam al snel weer vocht in (dit is de lamp uit 2011!). Deze heb ik nu dus vervangen omdat ik er niet achter kon komen waar dit nou vandaan kwam. Bovendien zat er een gele verkleuring in bij het wit van het achter rij gedeelte.
    Nu komt er dus in dit net vervangen licht (wat er echt als nieuw uitziet) ook weer vocht (damp).
    Lelijk en zwaar irritant


    IMAG0446.jpg
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  5. #5
    audi lang's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    49
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard re: Vocht in de achterlichten

    ja dat is inderdaad zwaar k.. dan is het denk ik toeval dat het bij mij werkt, maar de unit die je nu als laats laat zien ziet er inderdaad behoorlijk nat uit want meestal krijg je die ongein als je niet originele units koopt, want dan sluit het plastiek niet goed, en die moet je dan weer af kitten, en dat is ook niet wat je hebben wil denk ik


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Vocht in de achterlichten

    Heb net even gekeken. Ook bij mij staat er een beetje condens in de beide units van de achteruitrijverlichting, en bij de linker lamp iets.
    Ik ga denk ik toch de units eerst droog maken en dan iets met kit of zo. Onlangs heb ik speciaal vet bij de dealer gehaald voor het rubber van het schuifdak. Vanmiddag heb dit hiervoor gebruikt. Misschien werkt dit ook wel om de achterlichten af de dichten. Ik denk maar even wat, misschien gewoon een beetje tectyl (niet zichtbaar uiteraard) rondom achter/in de aansluiting van de unit op de carrosserie spuiten zodat deze afsluit. Soms werken dit soort simpele dingen prima. Probleem is alleen dat tectyl altijd plakkerig blijft en er dus ook rommel e.d. op blijft zitten.
    Nogmaals, ik ga het tzt even rustig bekijken.
    Laatst gewijzigd door slt; 02-05-15 om 21:27.
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  7. #7
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard re: Vocht in de achterlichten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slt Bekijk Berichten
    Heb net even gekeken. Ook bij mij staat er een beetje condens in de beide units van de achteruitrijverlichting, en bij de linker lamp iets.
    Ik ga denk ik toch de units eerst droog maken en dan iets met kit of zo. Onlangs heb ik speciaal vet bij de dealer gehaald voor het rubber van het schuifdak. Vanmiddag heb dit hiervoor gebruikt. Misschien werkt dit ook wel om de achterlichten af de dichten. Ik denk maar even wat, misschien gewoon een beetje tectyl (niet zichtbaar uiteraard) rondom achter/in de aansluiting van de unit op de carrosserie spuiten zodat deze afsluit. Soms werken dit soort simpele dingen prima. Probleem is alleen dat tectyl altijd plakkerig blijft en er dus ook rommel e.d. op blijft zitten.
    Nogmaals, ik ga het tzt even rustig bekijken.
    Top dat je zo mee denkt en even bent gaan kijken, misschien dat we samen met de goede oplossing komen.
    Het gekke is dat ik de auto woensdag heb gewassen, donderdag nog bij Donkers was (daar zeiden ze nog dat het er weer top uitzag)
    en nu eind van de middag in eens condens zie.
    Jij hebt het ook, dus zal het misschien ook een beetje aan het weer liggen......?
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  8. Ad
  9. #8
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard re: Vocht in de achterlichten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slt Bekijk Berichten
    Onlangs heb ik speciaal vet bij de dealer gehaald voor het rubber van het schuifdak.
    Even offtopic, wat voor vet heb je precies gehaald?
    Heeft dat een bepaalde naam of partnummer?
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  10. #9

    Standaard re: Vocht in de achterlichten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SparkysA8 Bekijk Berichten
    Even offtopic, wat voor vet heb je precies gehaald?
    Heeft dat een bepaalde naam of partnummer?
    "Voor bijvetten van het schuifdak zijn twee verschillende soorten vet noodzakelijk. Voor de schuifdakafdichtingen Krytox-pasta, G 060 172 A3 en voor het schuifdakmechaniek speciaal vet voor schuifdaken, G 060 751 A2 gebruiken."

    @TS
    Probleem zou inderdaad de seal tussen de modules moeten zijn, maar ook afdichting van de bedrading. Bij nieuwe modules zijn dat in ieder geval de punten die verbeterd zijn i.v.m. dit probleem. Enige condensvorming is volgens Audi overigens normaal, en zou met een rit van 5-10 (met verlichting aan) weg moeten zijn.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 03-05-15 om 10:46.

  11. #10
    Peter9's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    48
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard re: Vocht in de achterlichten

    IMAG0622.jpg

    Beste mensen,
    mijn prachtige limousine heeft ook last van vocht in de lichten. Ik ben bang dat degene bij audi die verantwoordelijk was voor het waterdicht maken van de deurgreepknoppen tevens verantwoordelijk was voor de waterdichtheid van de lichten, maar goed.

    Mocht je nou een paar uurtjes niets te doen hebben dan kun je het volgende doen.
    De lichten bestaan namelijk, zoals je op mijn foto ziet, uit een soort 'dubbel glas' , plastic in dit geval.
    Aan de buitenkant zit een plaat op gesmolten die niet meer waterdicht blijft.

    Als je je lichtunit er uit haalt kun je heel voorzichtig deze plaat er weer los afbreken. Deze heb je dan helemaal los, je kunt het vocht verwijderen en deze weer opnieuw kitten.

    Let op! Gebruik goede kit en neem er je tijd voor.
    Suc6

  12. #11
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard re: Vocht in de achterlichten

    uploadfromtaptalk1430656063409.jpg

    En vanochtend was het weer weg 😱
    Nu regent het, morgen weer eens verder kijken...
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  13. #12
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard re: Vocht in de achterlichten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter9 Bekijk Berichten
    IMAG0622.jpg

    Beste mensen,
    mijn prachtige limousine heeft ook last van vocht in de lichten. Ik ben bang dat degene bij audi die verantwoordelijk was voor het waterdicht maken van de deurgreepknoppen tevens verantwoordelijk was voor de waterdichtheid van de lichten, maar goed.

    Mocht je nou een paar uurtjes niets te doen hebben dan kun je het volgende doen.
    De lichten bestaan namelijk, zoals je op mijn foto ziet, uit een soort 'dubbel glas' , plastic in dit geval.
    Aan de buitenkant zit een plaat op gesmolten die niet meer waterdicht blijft.

    Als je je lichtunit er uit haalt kun je heel voorzichtig deze plaat er weer los afbreken. Deze heb je dan helemaal los, je kunt het vocht verwijderen en deze weer opnieuw kitten.

    Let op! Gebruik goede kit en neem er je tijd voor.
    Suc6

    Dit werpt wel een heel nieuw licht op de zaak. Ik heb zojuist mijn achterlicht wat ik 2 weken geleden had vervangen en nu dus over had uit elkaar gehaald.
    Eerst kon ik eigenlijk geen naad ontdekken, toen wat meer kracht gezet en daar kwam het hele glas er in een keer af!
    Deze lamp was al nier meer te redden, omdat het zilver ook al helemaal was aangetast, maar wel handig zo even te oefenen.
    Ik kan me voorstellen dat als je dit gaat kitten dat je dan een zeer dus laagje moet gebruiken, anders is het later te zien vanaf de buitenkant.
    Wel raar hoor dat er zo veel vocht in de lamp zat, terwijl deze (origineel Audi) in 2011 is geproduceerd.
    Best wel slechte kwaliteit voor zo'n dure auto en te bedenken dat de vorige eigenaar hier ruim €400,00 voor heeft betaald bij de dealer,nog maar een paar jaar geleden.

    IMAG0482.jpgIMAG0483.jpgIMAG0484.jpg
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  14. #13
    Peter9's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    48
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard re: Vocht in de achterlichten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SparkysA8 Bekijk Berichten
    Dit werpt wel een heel nieuw licht op de zaak. Ik heb zojuist mijn achterlicht wat ik 2 weken geleden had vervangen en nu dus over had uit elkaar gehaald.
    Eerst kon ik eigenlijk geen naad ontdekken, toen wat meer kracht gezet en daar kwam het hele glas er in een keer af!
    Deze lamp was al nier meer te redden, omdat het zilver ook al helemaal was aangetast, maar wel handig zo even te oefenen.
    Ik kan me voorstellen dat als je dit gaat kitten dat je dan een zeer dus laagje moet gebruiken, anders is het later te zien vanaf de buitenkant.
    Wel raar hoor dat er zo veel vocht in de lamp zat, terwijl deze (origineel Audi) in 2011 is geproduceerd.
    Best wel slechte kwaliteit voor zo'n dure auto en te bedenken dat de vorige eigenaar hier ruim €400,00 voor heeft betaald bij de dealer,nog maar een paar jaar geleden.

    IMAG0482.jpgIMAG0483.jpgIMAG0484.jpg
    Uiteraard wel -transparante- kit gebruiken...
    Kan het dat er bij jouw achterlichten op meerdere plekken water naar binnen is gekomen aangezien het zilver enzo ook aangetast is? Ik hoefde namelijk alleen de buitenste grote plaat er af te breken om bij het vocht te komen...

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Vocht in de achterlichten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SparkysA8 Bekijk Berichten
    Even offtopic, wat voor vet heb je precies gehaald?
    Heeft dat een bepaalde naam of partnummer?
    S1230023.jpg S1230024.jpg

    Gisteren was het vocht weg. Vandaag na de klus, zie ander topic, de auto even afgespoten. Je weet wel; vogels en zo....
    Geen vocht in de achterlichten.

    Ik vermoed dat e.e.a. samengaat met temperatuur c.q. zon. Wanneer de zon lekker op het ''kontje'' schijnt verhoogt dit het verschil tussen buitentemp en temp in de kofferruimte. Hierdoor ontstaat condensvorming op het grensvlak. En dat zijn nu net, o.a., de achterlichten. Analyse is heel belangrijk voordat je allerlei trucks gaan uithalen.
    Misschien is er wel niets aan de hand zolang het alleen bij condens blijft.

    Overigens lees in nu net de reacties hierboven. Dat is dus ook zeer interessant. Toch een klusje voor in de vakantie o.i.d.
    Laatst gewijzigd door slt; 04-05-15 om 16:46.
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    391
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard re: Vocht in de achterlichten

    Hoe zit het eigenlijk met de facelift achterlichten, hebben die dit probleem ook ?


    ( voordat ik €800 neerleg voor een paar "lampies". )

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard re: Vocht in de achterlichten

    Ik heb dit euvel besproken met een fabrieksoperator op mijn werk. Die vertelde me dat de lucht in de units hoogstwaarschijnlijk vocht bevat wat inderdaad neerslaat bij snelle temperatuurwisselingen. Hij vertelde dat de oplossing het inspuiten van vochtvrije instrumenten lucht is. Dus 2 gaatjes boren (1x ingang en 1x uitgang), instrumentenlucht inblazen en het licht geheel dichtkitten. Boel werk maar ik baal ook van die matte condensplekken... Leuk klusje voor de zomer. De kunststof van de units wordt nu toch ook wel een beetje matter en het lijkt wel of er haarscheurtjes in komen... Is de rode kleur slechts een laagje of is de kunststof geheel rood? (Ik ben een beetje bang om door het rood heen te poetsen)

  18. #17
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard re: Vocht in de achterlichten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pekelo Bekijk Berichten
    Hoe zit het eigenlijk met de facelift achterlichten, hebben die dit probleem ook ?


    ( voordat ik €800 neerleg voor een paar "lampies". )
    Zou @Leon moeten weten, die verkoopt die lampen.
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  19. #18
    Franky D
    Guest

    Standaard re: Vocht in de achterlichten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pekelo Bekijk Berichten
    Hoe zit het eigenlijk met de facelift achterlichten, hebben die dit probleem ook ?


    ( voordat ik €800 neerleg voor een paar "lampies". )
    Ik heb de facelift lampen, maar kheb nergens last van, althans, tis me nooit opgevallen 😉.
    Zoek ze op e-bay.de , heb ze daar nieuw voor 600+ euro betaald, vraag me alleen niet bij wie, das alweer een tijd terug.

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    203
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Vocht in de achterlichten

    Ik heb ook de facelift achterlichten en van vocht niks geen last. Met de oude units wel vocht in de buitenste units.

  21. #20
    Peter9's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    48
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard re: Vocht in de achterlichten

    Ik heb de originele lampen er nog in zitten van 2005. Met led lampjes erin. Is dat dan 'facelift'??

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •