Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 94

Onderwerp: B&O retrofit..

  1. #41
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: B&O retrofit..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Tja misschien de + erbij vergeten te zetten maar of je nou luistert op b&o of op het standaard Systeem. B&o upgrade je geluid al flink en met dan+ heb je gewoon cd kwaliteit..
    ik ben nogal audiofiel dus lees mn opmerking ajb in dat licht : DAB+ is ook gewoon gecomprimeerde audio van vrij lage bitrate en is dus per definitie geen CD kwaliteit, dat is namelijk ongecomprimeerd. maar ondanks dat is DAB+ uiteraard een aan te raden upgrade als je B&O in de auto hebt, mijlen beter dan FM


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  2. #42
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: B&O retrofit..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mikemichiels93 Bekijk Berichten
    @draadloos Ja alleen in mijn geval t.v limburg en ned 1,2,3 maar wil in het vooruitzicht nog een module tussen plaatsen om d.v.d te kunnen kijken en als we dan toch bezig zijn achteruitrijcamera.

    Als je de voorruit laat vervangen moet je wel kijken voor een "acoustic" voorruit deze is extra gelaagd tegen geluids demping van zowel buiten de auto maar ook van binnen de auto.
    Morgen gaat de vooruit eruit, dan kan ik bij het dashboard goed bij. De nieuwe voorruit heeft alle optie's, ook verwarmd.

  3. #43
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: B&O retrofit..

    Audiofiel of niet, heb je het al es gehoord ? :-)
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  4. #44
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: B&O retrofit..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Audiofiel of niet, heb je het al es gehoord ? :-)
    da's wel een heeeel audiofiele opmerking maar ik zeg ook niet dat t slecht klinkt, ik reageer alleen op de vergelijking "CD kwaliteit", wat per definitie niet kan omdat het een gecomprimeerde stream is. in hoeverre het verschil hoorbaar is in een rijdende auto kan ik niets over zeggen uiteraard zolang ik t niet gehoord heb


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  5. #45
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: B&O retrofit..

    Zo, deur 3 en dashboard klaar. Zometeen deur 4, en dan alles in de kofferbak aansluiten. Hoop vandaag zover te komen dat ik alles kan programmeren en funcitechecks kan doen :-)

    Gelijk achterin ook de elektrische bijverwarming voor de voeten geïnstalleerd..

    IMG_0231.jpgIMG_0233.jpgIMG_0235.jpgIMG_0246.jpgIMG_0247.jpgIMG_0248.jpgIMG_0249.jpg


  6. #46
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: B&O retrofit..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos Bekijk Berichten
    Zo, deur 3 en dashboard klaar. Zometeen deur 4, en dan alles in de kofferbak aansluiten. Hoop vandaag zover te komen dat ik alles kan programmeren en funcitechecks kan doen :-)

    Gelijk achterin ook de elektrische bijverwarming voor de voeten geïnstalleerd..

    IMG_0231.jpgIMG_0233.jpgIMG_0235.jpgIMG_0246.jpgIMG_0247.jpgIMG_0248.jpgIMG_0249.jpg
    Goed bezig kerel!!
    Hoe werkt dat nu precies met die extra voet verwarming? Ik
    heb ook met dat idee rond gelopen om dat in te bouwen, zeker omdat wij elk jaar op wintersport gaan.
    Op ebay.de wordt dat regelmatig aangeboden voor niet al te veel, maar wat en hoe wordt het aangestuurd?

    Ps, valt me wel tegen dat je geen vol leder dashboard heb
    Laatst gewijzigd door Franky D; 08-08-15 om 10:35.

  7. #47
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: B&O retrofit..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franky D Bekijk Berichten
    Goed bezig kerel!!
    Hoe werkt dat nu precies met die extra voet verwarming? Ik
    heb ook met dat idee rond gelopen om dat in te bouwen, zeker omdat wij elk jaar op wintersport gaan.
    Op ebay.de wordt dat regelmatig aangeboden voor niet al te veel, maar wat en hoe wordt het aangestuurd?

    Ps, valt me wel tegen dat je geen vol leder dashboard heb
    Vol leder werd me iets teveel werk ;-)

    Verwarming is gewoon wisselen met de huidige inzet onder je stoel. Dan 2 kabels aan de massa onder je stoel, 1 kabel naar de linbus (C9 op je airconpaneeltje), en 1 naar zekering (20A) op je zekeringkast. That's it... Bij lage temperatuur wordt deze automatisch aangestuurd, en bij starten gelijk warme voetjes achter.

  8. Ad
  9. #48
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: B&O retrofit..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos Bekijk Berichten
    Vol leder werd me iets teveel werk ;-)

    Verwarming is gewoon wisselen met de huidige inzet onder je stoel. Dan 2 kabels aan de massa onder je stoel, 1 kabel naar de linbus (C9 op je airconpaneeltje), en 1 naar zekering (20A) op je zekeringkast. That's it... Bij lage temperatuur wordt deze automatisch aangestuurd, en bij starten gelijk warme voetjes achter.
    Wat is voor jou nog teveel werk?? Die 6 boutjes extra???

    Is die voetverwarming echt zo simpel aan te sluiten? Als dat zo is dan ga ik het ook doen, samen met de nog in te bouwen stoel verwarming achter

  10. #49
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: B&O retrofit..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franky D Bekijk Berichten
    Wat is voor jou nog teveel werk?? Die 6 boutjes extra???

    Is die voetverwarming echt zo simpel aan te sluiten? Als dat zo is dan ga ik het ook doen, samen met de nog in te bouwen stoel verwarming achter
    Tja, zeg nooit nooit ;-) Komt er vast nog wel in...

    Yup, die verwarming is that simpel.. Net zoals de verwarmde voorruit overigens (wel andere ruit nodig). Omvormer onder de accu, + en - erop. 2 draden naar de voorruit en 1 draad naar de linbus. Toch geniaal, die canbus en linbus.. scheelt een hoop draden...

  11. #50
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: B&O retrofit..

    Zo, interieur staat weer compleet in elkaar. Alleen de nieuwe voorruit met verwarming nog, die komt deze week binnen. Dan ff snel erin plakken. Morgen de bedrading in de kofferruimte afmaken, en ODIS eraan hangen. Zal wel een bek met storingen inhangen inmiddels. Rondje programmeren doen en langs Veghel binnenkort om de component protection op de B&O te laten verwijderen.

    Op ebay keramische remmen voor en achter gekocht, die binnenkort gaan halen en monteren :-) :-)

  12. #51
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: B&O retrofit..

    @draadloos, sodeju zeg!! het kan niet op hé
    En als ie klaar is verkoop je m zeker
    Dan valt er niets meer aan te hobby'en
    Respect man, voor t gene wat je al gedaan hebt.

    Ps, op welk airco paneeltje wordt t aangesloten? voor of achter? mss nog een foto met de pin bezetting waar aan gesloten?
    Laatst gewijzigd door Franky D; 08-08-15 om 22:32.

  13. #52
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: B&O retrofit..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franky D Bekijk Berichten
    @draadloos, sodeju zeg!! het kan niet op hé
    En als ie klaar is verkoop je m zeker
    Dan valt er niets meer aan te hobby'en
    Respect man, voor t gene wat je al gedaan hebt.

    Ps, op welk airco paneeltje wordt t aangesloten? voor of achter? mss nog een foto met de pin bezetting waar aan gesloten?
    Nee, deze gaat niet weg. Veel te leuk voor de hobby, en betrouwbaar :-)
    Ga als de garage bij de nieuwe woning klaar is een 911 bijkopen, dat wordt volgende hobby project.

    Wordt op airco voor aangesloten, PIN C9. Kan niet missen :-) Anders mail ik je het schema wel, of ik kom die kant op om mee te prullen :-)

    $_12.jpg

  14. #53
    draadloos
    Guest

  15. #54
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: B&O retrofit..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos Bekijk Berichten
    En nu de vraag!! werkt het? of moet je echt wachten totdat je bij Donkers bent geweest?

  16. #55
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: B&O retrofit..

    Alle functies van MMI werken, alleen geen geluid en tweeters niet omhoog. Dat is de component protection... Dus naar de @audimannetjes binnenkort...

  17. #56
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: B&O retrofit..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos Bekijk Berichten
    Alle functies van MMI werken, alleen geen geluid en tweeters niet omhoog. Dat is de component protection... Dus naar de @audimannetjes binnenkort...
    Ik zou nu al vertrekken, was je morgenvroeg de eerste daar 😁.
    Wel tandenstokers mee nemen hé, zal je nodig hebben zonder voorruit 😂

  18. #57
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: B&O retrofit..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos Bekijk Berichten
    Alle functies van MMI werken, alleen geen geluid en tweeters niet omhoog. Dat is de component protection... Dus naar de @audimannetjes binnenkort...
    Is de "verbouwing" klaar, en heb je alles werkend gekregen?
    Wel lekker hoor zo'n garage, mijn volgende huis moet dat zeker ook hebben!
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  19. #58
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: B&O retrofit..

    Volgens mij werkt alles. Verwarmde voorruit zit er nu ook in. Nu op vakantie, daarna naar donkers en dan genieten 😄 nu alvast gereedschap, brug, compressor etc aan het uitzoeken om de nieuwe garage in te richten

  20. #59
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: B&O retrofit..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos Bekijk Berichten
    Volgens mij werkt alles. Verwarmde voorruit zit er nu ook in. Nu op vakantie, daarna naar donkers en dan genieten 😄 nu alvast gereedschap, brug, compressor etc aan het uitzoeken om de nieuwe garage in te richten
    #bofkont ☺ fijne vakantie!
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  21. #60

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: B&O retrofit..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos Bekijk Berichten
    Volgens mij werkt alles. Verwarmde voorruit zit er nu ook in. Nu op vakantie, daarna naar donkers en dan genieten 😄 nu alvast gereedschap, brug, compressor etc aan het uitzoeken om de nieuwe garage in te richten

    Toe maar, kan er ook nog wel bij.... 'k Ben stik jaloers op zo'n werkplek. Heb wel een garage maar als daar het 8je in staat kun je je kont niet meer roeren. Moet dus alles buiten doen waar je toch wel enigszins afhankelijk bent van het weer.
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •