Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 40 van de 40

Onderwerp: Accu snel leeg, centrale vergrendeling hapert

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    391
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu snel leeg, centrale vergrendeling hapert

    Je bent er al eens geweest ??

    Er wordt een kastje aangesloten om de spanning op de systemen te houden, accu gewisseld en vervolgens wordt er via de OBD een code ingevoerd via een ander kastje.
    Niks zomaar ' ze zullen dan zelf wel een willekeurige code, via Internet of zo, ingevoerd hebben"
    Tis geen bokkiewokkietoko he...

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu snel leeg, centrale vergrendeling hapert

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pekelo Bekijk Berichten
    Je bent er al eens geweest ??

    Er wordt een kastje aangesloten om de spanning op de systemen te houden, accu gewisseld en vervolgens wordt er via de OBD een code ingevoerd via een ander kastje.
    Niks zomaar ' ze zullen dan zelf wel een willekeurige code, via Internet of zo, ingevoerd hebben"
    Tis geen bokkiewokkietoko he...
    Nee, ik ben er niet geweest. Wel heb ik even de website bezocht. Daar wordt geen melding gemaakt van accu's met een BEM code, of ik moet iets gemist hebben.
    Ook een andere code, hoe dan ook, wordt via de OBD aansluiting ingevoerd. Wat je daarvoor dan ook gebruikt.

    Volgens mij worden accu's met een BEM-code alleen via het dealer netwerk van Audi verzorgd. Wanneer met dit prijsverschil iedere accuboer (niet negatief bedoeld) een accu zou leveren met code, was het snel klaar voor de dealer.
    De bokkiewokkie...... kwalificatie komt niet van mijn kant. Ik heb alleen geprobeerd duidelijk te maken hoe het zou kunnen gegaan zijn.
    Laatst gewijzigd door slt; 25-06-15 om 20:19.
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    391
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu snel leeg, centrale vergrendeling hapert

    We gaan off-topic maar kijk nou eens om je heen wat er te koop is waar geen dealer voor nodig is, je remklauw heb je toch ook niet bij de dealer vandaan ?
    En dan zal een Varta Silverline niet via een secundair kanaal geleverd kunnen worden, en met behulp van een "kastje" wat een BEMcode genereerd, gemonteerd kunnen worden en probleemloos functioneren ?
    Wie heeft er niet op één of andere wijze toegang tot VAG-Com en doet daar "leuke" dingen mee terwijl dat strikt genomen dealer-only is ?

    Ieder moet het voor zich weten maar als ik via een secundair kanaal voor de helft klaar ben dan kan de andere niet uitgegeven helft omgezet worden in brandstof ..

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu snel leeg, centrale vergrendeling hapert

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pekelo Bekijk Berichten
    We gaan off-topic maar kijk nou eens om je heen wat er te koop is waar geen dealer voor nodig is, je remklauw heb je toch ook niet bij de dealer vandaan ?
    En dan zal een Varta Silverline niet via een secundair kanaal geleverd kunnen worden, en met behulp van een "kastje" wat een BEMcode genereerd, gemonteerd kunnen worden en probleemloos functioneren ?
    Wie heeft er niet op één of andere wijze toegang tot VAG-Com en doet daar "leuke" dingen mee terwijl dat strikt genomen dealer-only is ?

    Ieder moet het voor zich weten maar als ik via een secundair kanaal voor de helft klaar ben dan kan de andere niet uitgegeven helft omgezet worden in brandstof ..
    Dat is wat mij betreft ook niet de discussie. Het gaat er alleen om dat, wanneer je het over prijsverschillen hebt, wel helder moet zijn waar het 'm dan in zit.
    Je hoort mij ook niet zeggen dat het niet zal werken, of zo. Zelf heb ik ook een ''gewone'' VARTA silver dynamic met een ''eigen'' BEM code. Volgens mij werkt ook alles zo als het moet werken.
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  5. #25
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu snel leeg, centrale vergrendeling hapert

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pekelo Bekijk Berichten
    Ik heb bij http://www.accuhandel-utrecht.nl een accu laten plaatsen inc inleren van de BEM.
    Was voor €195,- all-in klaar.
    Zit er inmiddels een maand of 8 in, probleemloos.

    http://www.audiforum.nl/forum/model-...-10-staan.html
    En wil je het zekere voor het onzekere, dan ga je ff bij CD langs, voor 8 tientjes meer (dus da. 270,00) heb je een originele accu MET ingeleerde BEM code :-)
    ***** De Grote Boze Wolf *****


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Accu snel leeg, centrale vergrendeling hapert

    Je kan bijvoorbeeld ook elkaars bem code gebruiken!

    Stel ik heb een a8 met een varta accu. 12v 110ah 520 A Din 850 A EN/SAE een originele, en je koopt bij een willekeurige automaterialen zaak en nieuwe Varta met dezelfde specificaties, (volgens mij is dat altijd een silver line).

    In vagcom:
    Als eerste maak je altijd even een autoscan en die bewaar je!
    Vevolgens monteer je de nieuwe accu.
    Je gaat in VAG com naar Batt. regelmodule (uit mn hoofd 61) en je gaat naar hercoderen (of coding)

    Met behulp van de assistent voor accu-coderen kun je ingeven wat voor nieuwe accu het is in dit geval een Varta. Stel nou dat mijn BEM code: 000915105DL met daar onder VAo39010661IS
    zou zijn.

    Die zou je kunnen invoeren en je hebt zomaar kans dat je auto dat allemaal prima accepteert, en dan kan je zomaar weer een jaar of zeven vooruit!

    p.s. om te kunnen coderen met vagcom moet je wel onder registratie de juiste shop gegevens en landcode e.d. hebben ingevuld anders doet tie het niet.

    Succes!

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu snel leeg, centrale vergrendeling hapert

    p.s. om te kunnen coderen met vagcom moet je wel onder registratie de juiste shop gegevens en landcode e.d. hebben ingevuld anders doet tie het niet.

    Succes!
    Als het de code accepteert is het toch goed?
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Accu snel leeg, centrale vergrendeling hapert

    Ja alleen doet tie dat niet bij de accu als die niet goed staat ingesteld.

    Voor je gordel piep uitzetten e.d. is dat geen probleem, dat zijn allemaal korte codes, maar bij long coding leggen ze graag even in de logfile vast wie iets verandert, en zul je dat ingevuld moeten hebben, anders accepteert tie het niet of kun je gewoon geen code ingeven.

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    40
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Accu snel leeg, centrale vergrendeling hapert

    Hallo guys.
    Sorry i don't speak Dutch ... i hope someone can help me.

    I bought new software from Marktplaats 5150 and 5570 (last one) when i install that Cd's i start to have problem with battery drain.

    What i did:
    I bought new BEM with "C" letter in the end so probably the best one.
    I did battery coding in good way. Everything nice, code accept.
    I downgrade soft from 5570 to 5150 and still the same problem.
    Sometimes 2 days battery is good but yesterday I park my car, i lock it and then after 30 minutes i came back to car to pick some things from the trunk and i lock the car again.
    After another 30minutes battery was 10%. hm ?

    I'm from Den Haag. Maybe there is someone on forum from my neighborhood whith same problem. ??\

    Guys HELP!!! 3 weeks already... !!!

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    40
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Accu snel leeg, centrale vergrendeling hapert

    Problem solved !!

  12. #31
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.299
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu snel leeg, centrale vergrendeling hapert

    Good to read that your problems are solved, maybe you want to share the information how to solve the problem? So in the future somebody with the same problem knowse how to solve it.
    Audi S5 Sportback 3.0 TFSI 2018 Navarra Blue
    Audi A1 Sportback Advanced 30 TFSI 01-2023 Mythoszwart Metallic
    (Sold) Audi A5 Sportback Competition plus 1.8 TFSI 06 - 2016 Daytonagrey

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu snel leeg, centrale vergrendeling hapert

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RBo Bekijk Berichten
    Good to read that your problems are solved, maybe you want to share the information how to solve the problem? So in the future somebody with the same problem knowse how to solve it.
    Ik zou me zo voor kunnen stellen dat, wanneer hij zelf geen reactie (lees hulp) heeft gehad, hij het hierbij laat...
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  14. #33
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.299
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu snel leeg, centrale vergrendeling hapert

    @slt, dat zou idd zo maar kunnen, maar je weet maar nooit. En misschien komt hij toch nog met een reactie.
    Audi S5 Sportback 3.0 TFSI 2018 Navarra Blue
    Audi A1 Sportback Advanced 30 TFSI 01-2023 Mythoszwart Metallic
    (Sold) Audi A5 Sportback Competition plus 1.8 TFSI 06 - 2016 Daytonagrey

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Leeftijd
    45
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Exclamation Re: Accu snel leeg, centrale vergrendeling hapert

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franky D Bekijk Berichten
    PANG!!!! 🔫 😁😂

    Maar idd wilt het loshalen van de accu polen voor een tijdje wel eens "KAN" helpen.
    Enne!! Je weet hé, alleen maar 1 kettingspanner vervangen is uitstel van executie hé!!
    Je doet ut goed, of je doet ut niet, daartussen is niets 😉.
    Ja de accu los halen en een minimaal 5 sec wachten dat helpt vaak als tijdelijk oplossing. probeer dat een paar keer. Ik ben het nu ook aan het uitdokteren want mijn a8 2003 heeft er ook last van. de auto komt dan in een safe mode waardoor hij op allerlei energievormen bespaart, de centrale vergrendeling, de lichten. etc. Heel vervelend want daar sta je met de boodschappen in de regen je a8 open te maken met sleutel.

    Ik ben aan het uitzoeken of het misschien een accu sensor is die faulty is. Maar met je accu is waarschijnlijk niets mis. het zit in de techniek eromheen.

    en ik lees nu ook dat het misschien toch het inleren van de accu is, dat kon mijn garage zo snel niet vinden, maar ik zal het vandaag nog even aanstippen.
    Laatst gewijzigd door a82003; 23-01-20 om 08:19.

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2020
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu snel leeg, centrale vergrendeling hapert

    hallo, probleem met de accu heb ik ook,de accu wat erin zat was een bmw accu maar dan wel van varta met BEMcode,heb mijn automatrialenzaak gebeld en gevraagd voor een accu voor mijn audi(is een A6 C6/4F5 type) en zij hebben mijn een bosch accu meegegeven,erin gezet er stond een IR-code op vermeld en heb in vcds ingegeven wat de IR-code mij als de in tevoeren codes aangaf,nou daar ging het dus behoorlijk mis,de auto had alleen nog maar binnenverlichting,wilde niet meer starten(startmotor draait niet) geen aanduidingslampjes in het dashboard,stuurslot blijft erop,dus gewoon bijna dood,om het zo ff te noemen!!!na een beetje in de vcds gerommeld te hebben kreeg ik de radio aan en op dat moment verscheen er SAVE in de display van de cockpit heb dit opgezocht en volgens diverse bronnen zou dit een beveiliging zijn om de belangrijke stroomunits te beschermen tegen over/lage spannings waarden en dit heb ik nog steeds niet opgelost,heb gisteren de anwb laten komen in de hoop dat zij iets voor me konden doen,maar dat was niet zo,aangezien de auto op een gezamelijke oprit stond,hebben we de automaatpook in de N zien te krijgen en heb ik hem met een afsleepwagen laten ophalen!!
    morgen ga ik naar de automatrialenzaak toe en gaan daar s ff vertellen wat er aan de hand is en dat ze de bosch accu maar terugnemen en me een varta accu met BEM geven,net zoals de accu wat erin zat,met de hoop dat misschien de auto wel zal starten en dan de rest van de problemen,opgelost kunnen worden,zonder veel problemen!!
    nou dus om een antwoord te geven op de vraag een originele accu(van dealer is niet nodig,accu met BEMcode vind je ook buiten een dealer om)dealer of een gewone accu is mijn antwoord,zorg ervoor dat je precies de zelfde accu erin zet,om een hoop trammelant te voorkomen!!
    deze accu zal ook wel ff door iemand moeten worden gereset zodat de dynamo het laadvermogen bijstelt,je kunt dit ook niet doen,maar mogelijk zou dat levensduur van de accu kunnen beinvloeden,maar dit is wat ik uit diverse berichten heb begrepen!!
    als iemand ervaring heeft met zo'n zelfde probleem zou ik graag horen,wat jij hebt kunnen/moeten doen om de problemen opgelost te krijgen,alvast bedankt!!

    ik heb pas sinds kort een account hier en hoop dat ik het goed geplaatst heb,want heb niet zoveel ervaringen met forums en dergelijke,mijn excusses als ik iets fout heb gedaan m.b.t tot de regels met zetten van de reactie.

    vriendelijke groet

    elroy

  17. #36
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu snel leeg, centrale vergrendeling hapert

    Dan lijkt het erop dat de nieuwe accu niet geladen was toen je hem erin zette.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Leeftijd
    45
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Accu snel leeg, centrale vergrendeling hapert

    Ja het was toch het inleren van de accu, uiteindelijk met de juiste code is het gelukt. heb een andere accu optie gekozen, maar dat werkte ook voor mijn accu.

  19. #38

    Standaard Re: Accu snel leeg, centrale vergrendeling hapert

    had dezelfde issues, bleek de comfort module die boven de accu zit te zijn. Een vriend had er nog een van een andere A8 liggen, vervangen en alles doet het weer. Accu is door vorige eigenaar zelf geplaatst en niet ingeregeld. Vraag me af of dat consequenties kan hebben voor die comfortmodule die volgens mij ook het energie management systeem regelt. Is de vorige daarom kapot of ontregeld?

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Leeftijd
    45
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Accu snel leeg, centrale vergrendeling hapert

    het inleren is inderdaad onderdeel van het probleem, ik heb exact hetzelfde met mijn a8/d3 uit 2003. ik doe het zelf met een random code vanaf internet van een accu met dezelfde hoeveelheid AH bij mijn garage. maar het probleem komt soms ook spontaan weer terug. heel vervelend. als er een permanente oplossing is hoor ik het graag. mijn accu is nu 2 jaar oud. dat mag de oorzaak nog niet zijn. en ik laad inmiddels ook bij met solar paneeltje.

  21. #40
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu snel leeg, centrale vergrendeling hapert

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eerste A8 Bekijk Berichten
    had dezelfde issues, bleek de comfort module die boven de accu zit te zijn. Een vriend had er nog een van een andere A8 liggen, vervangen en alles doet het weer. Accu is door vorige eigenaar zelf geplaatst en niet ingeregeld. Vraag me af of dat consequenties kan hebben voor die comfortmodule die volgens mij ook het energie management systeem regelt. Is de vorige daarom kapot of ontregeld?
    Incorrect overstarten betekent in veel gevallen het einde voor de comfortmodule. Altijd de aansluitpunten gebruiken voor overstarten, nooit direct op de accu.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •