Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 40

Onderwerp: Accu snel leeg, centrale vergrendeling hapert

  1. #1
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Accu snel leeg, centrale vergrendeling hapert

    Heren,

    Heb dringende hulp nodig mbt het volgende van jullie:

    Omdat ik ver moet reizen nu voor werk (op en neer 350km) heb ik een tweede kleine auto gekocht naast mijn audi a8 w12. Ik gebruik de audi 1 of 2 x in de week en meestal in het weekends (dus staat hij 4/5 dagen stil). Het viel mij paar dagen terug op dat ik in de avond wou rijden (was al beetje donker), ik de auto ontgrendelde en mijn leaving home functie werkte (zoals normaal) maar na 1 seconde alles weer uitging ... Ik stond verbaast! Ik ben dus de auto ingegaan en checkte gelijk de acculaadtoestand en deze stond op 10%! Dus ging ik rijden, na 15 minuten was de accu weer helemaal op 100%...

    Paar dagen later ben ik naar de poetser gegaan om de auto achter te laten, stapte ik uit de auto, deed de deur dicht en auto ging vanzelf op slot! Heel apart... Ik dus met keyless entry, ontgrendelen, deed de deur gelijk dicht, weer vanzelf op slot en dit ging gewoon paar keer door... Daarna was het normaal....

    Paar dagen daarna weer het volgende... Kwam ik thuis, stapte uit de auto, drukte op het knopje van keyless locking, deed het niet (moet zeggen dat geen een van de knoppen het doen, maar soms pakt de bestuurderskant wel), en ik drukte nog paar x om te proberen, maar niks. Dus ik druk op het knopje van afstandsbediening om te vergrendelen, toen lukte het wel, MAAR hij bleef achter elkaar vergrendelen! nog een vergrendelen en nog eens.. en nog eens.. en nog eens, dus hij bleef vastzitten met steeds maar weer vergrendelen! Heel apart, dus ik dacht: komt het omdat ik een aantal keren op het knopje op de deur heb gedrukt dat hij dan nu wel te pakken heeft en die aantal keren probeert te ontgrendelen? Toen hield het op en ik ging naar binnen!

    2 dagen terug gebeurde weer het volgende:

    Auto 2 dagen niet gebruikt, stapte ik in de auto om te kijken wat er met de accustand aan de hand was: weer 10%... Ik dus auto starten, na 2 minuten begon hij op te lopen naar 50%.. Klein stukje rijden en hij stond op 90%... Thuis aangekomen, met de afstandbediening vergrendelt en ben naar huis gegaan... Volgende ochtend even snel checken en hij stond netjes op 90%... Ik dacht oke, alles in orde...

    In de avond kom ik thuis, ontgrendelde de audi, leaving home ging aan en gelijk weer uit, daar gaan we weer. Ik stap in de auto en check de accustand en stond op 60%! Terwijl ik niet heb gereden en in de ochtend op 90% stond! Het leek erop alsof ergens een kortsluiting ofzo ontstaan dat het ineens de accu wegzuigt en ermee kapt..

    MAAR..

    Ik dus auto uit, vergrendelen met afstandsbedienig, COMING home werkt! (hij staat nog op 60% accu).. Ik dus weer ontgrendelen en raad eens: LEAVING home werkt ineens ook! Ik paar keer proberen en alles gaat goed, accustand nog steeds op 60%.... Ik dus weer naar huis..

    Volgende ochtend, snel voordat ik wegga even checken, ontgrendelen en op contact gezet en de accustand gecheckt: 10%!!!

    Ik word er gewoon niet goed van!

    Wat kan dit in godsnaam zijn? Iets met de keyless? iets met leaving home functie? Accu dood? Lekstroom of kortsluiting?

    HEEEL graag wacht ik op jullie antwoorden en reactie!!!

    Dank jullie alvast allen hartelijk!

  2. #2
    draadloos
    Guest

    Standaard re: Accu snel leeg, centrale vergrendeling hapert

    Leuk he, een A8 :-)

    Stap uit, zet de auto op slot met de remote. Blijf er naast staan, en kijk naar je verlichte gevarendriehoekschakelaar. Gaat deze na max. 5 minuten uit?

  3. #3
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard re: Accu snel leeg, centrale vergrendeling hapert

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos Bekijk Berichten
    Leuk he, een A8 :-)

    Stap uit, zet de auto op slot met de remote. Blijf er naast staan, en kijk naar je verlichte gevarendriehoekschakelaar. Gaat deze na max. 5 minuten uit?
    Ik ga dit vanavond na werken gelijk even checken! Maar niet alleen deze verlichting, maar ook de verlichting van de middenconsole, blijft toch altijd even nabranden en gaan dan gezamenlijk uit?

    Mocht deze uitgaan, is dit dan goed? en mocht deze blijven branden, is dit dan een lekstroom?

    Ik ga morgen ook gelijk mijn accu laten meten bij kwikfit, schijnt dat het daar zonder afspraak en gratis is...
    Laatst gewijzigd door darkrider; 12-06-15 om 12:08.

  4. #4
    draadloos
    Guest

    Standaard re: Accu snel leeg, centrale vergrendeling hapert

    Mm zou alleen deze ongeveer moeten zijn, als deze niet uitgaat, gaat de auto niet in slaapstand. Dan redt je het net 2 a 3 dagen met de accu..

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu snel leeg, centrale vergrendeling hapert

    We doen hier niet aan topictitels met 'help', hoofdletters en meerdere vraag- of uitroeptekens. Titel aangepast.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    391
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu snel leeg, centrale vergrendeling hapert

    Het is overigens niet bevorderlijk voor de accu om iedere keer de deur te openen, contact aan en de accuspanning te controleren.
    De auto start nl direct allerlei systemen op ( telefoon, navi etc) en die blijven ook nog langere tijd onder spanning staan na het afsluiten van de auto.
    Korte stukjes rijden met licht aan etc zijn ook killing voor de capaciteit.

    Weet wat je doet bij een fastfitter, accu's voor een A8 zijn een verhaal apart ivm de BEM en de in te voeren code.

  7. #7
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu snel leeg, centrale vergrendeling hapert

    Met een A8 naar KwikFit? Is echt een hele slechte keuze, dan nog liever naar de dealer....
    Lees ook dit topic eens, heeft veel overeenkomsten, misschien heb je er wat aan?

    http://www.audiforum.nl/forum/model-...0-staan-2.html
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  8. Ad
  9. #8
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: Accu snel leeg, centrale vergrendeling hapert

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door darkrider Bekijk Berichten
    Ik ga dit vanavond na werken gelijk even checken! Maar niet alleen deze verlichting, maar ook de verlichting van de middenconsole, blijft toch altijd even nabranden en gaan dan gezamenlijk uit?

    Mocht deze uitgaan, is dit dan goed? en mocht deze blijven branden, is dit dan een lekstroom?

    Ik ga morgen ook gelijk mijn accu laten meten bij kwikfit, schijnt dat het daar zonder afspraak en gratis is...
    Welkom in de wereld die A8 heet

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    62
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Accu snel leeg, centrale vergrendeling hapert

    zeg dat wel Franky , gisteren mijn a8 opgehaald bij CD Kettingspanner van de distributie laten vervangen . heeft er 2 weken gestaan en centrale vergr werkte niet meer , had ik al vakker gehad na 2 weken stilstand . portier geopend met sleutel en auto starte goed accu spanning stond op 5 procent . bij thuiskomst na een half uur rijden nog steeds op 5 procent . centrale verg ging er wel op maar niet meer er af via afstbed shit ! de gok maar eens genomen en de plus pool 1 minuut er afgehaald en alles werkt weer accu laat ook weer normaal bij . schiet mij maat lek

  11. #10
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: Accu snel leeg, centrale vergrendeling hapert

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vtgert Bekijk Berichten
    zeg dat wel Franky , gisteren mijn a8 opgehaald bij CD Kettingspanner van de distributie laten vervangen . heeft er 2 weken gestaan en centrale vergr werkte niet meer , had ik al vakker gehad na 2 weken stilstand . portier geopend met sleutel en auto starte goed accu spanning stond op 5 procent . bij thuiskomst na een half uur rijden nog steeds op 5 procent . centrale verg ging er wel op maar niet meer er af via afstbed shit ! de gok maar eens genomen en de plus pool 1 minuut er afgehaald en alles werkt weer accu laat ook weer normaal bij . schiet mij maat lek
    PANG!!!! 🔫 😁😂

    Maar idd wilt het loshalen van de accu polen voor een tijdje wel eens "KAN" helpen.
    Enne!! Je weet hé, alleen maar 1 kettingspanner vervangen is uitstel van executie hé!!
    Je doet ut goed, of je doet ut niet, daartussen is niets 😉.
    Laatst gewijzigd door Franky D; 15-06-15 om 00:37.

  12. #11
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos Bekijk Berichten
    Leuk he, een A8 :-)

    Stap uit, zet de auto op slot met de remote. Blijf er naast staan, en kijk naar je verlichte gevarendriehoekschakelaar. Gaat deze na max. 5 minuten uit?
    Deze gaat uit... Dus de A8 gaat goed in slaapstand

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pekelo Bekijk Berichten
    Het is overigens niet bevorderlijk voor de accu om iedere keer de deur te openen, contact aan en de accuspanning te controleren.
    De auto start nl direct allerlei systemen op ( telefoon, navi etc) en die blijven ook nog langere tijd onder spanning staan na het afsluiten van de auto.
    Korte stukjes rijden met licht aan etc zijn ook killing voor de capaciteit.

    Weet wat je doet bij een fastfitter, accu's voor een A8 zijn een verhaal apart ivm de BEM en de in te voeren code.
    Hier heb je gelijk in! Want ik ging wel elke keer op deze manier checken... Zal het niet weer doen ... Thanks for the advice!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De Grote Boze Wolf Bekijk Berichten
    Met een A8 naar KwikFit? Is echt een hele slechte keuze, dan nog liever naar de dealer....
    Lees ook dit topic eens, heeft veel overeenkomsten, misschien heb je er wat aan?

    http://www.audiforum.nl/forum/model-...0-staan-2.html
    Zoals ik al aangaf, was de ENIGE reden om naar kwikfit te gaan om mijn accu te laten meten! Ik zou nimmer nooit naar kwikfit gaan voor een mankement wat verholpen moet worden! Mijn garage waar ik altijd naartoe ga (deze jongen werkt bij audi dealer (huiskes kokkeler) in Enschede) is/was op vakantie...
    Bedankt voor je link!

    Heren,

    Ik heb vrijdag (toen de auto op 10% stond) met de auto gereden, en ook de gehele weekend mee gereden en geen enkele problemen gehad en de accu bleef netjes op 100% staan. Ik denk zelf dat de accu niet meer helemaal in topconditie is, maar ook niet zo erg versleten dat hij vervangen moet worden. Als mijn audi monteur van de vakantie terug is wil ik toch voor de zekerheid mijn accu laten meten om te kijken of vervangen noodzakelijk is. Zo ja, dan ga ik naar Pedro die mij al een prijsopgave heeft gegeven; deze bedraagt met inleren 350 voor mijn A8 W12. Ik zal ieder geval niet meer steeds de spanning checken en de deuren elke keer ontgrendelen, accustand checken en vergrendelen (zonder te starten en te rijden) ... Ik hou jullie verder nog wel op de hoogte hoe alles verder gaat en is gegaan
    Laatst gewijzigd door tom; 25-06-15 om 00:02.

  13. #12
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu snel leeg, centrale vergrendeling hapert

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door darkrider Bekijk Berichten
    Zoals ik al aangaf, was de ENIGE reden om naar kwikfit te gaan om mijn accu te laten meten! Ik zou nimmer nooit naar kwikfit gaan voor een mankement wat verholpen moet worden! Mijn garage waar ik altijd naartoe ga (deze jongen werkt bij audi dealer (huiskes kokkeler) in Enschede) is/was op vakantie...
    Bedankt voor je link!
    Ik begrijp het, krijg alleen altijd jeuk bij de naam KwikFit, wat ik daar in het verleden heb meegemaakt......(Opel).
    Als er een roestplekje op de uitlaat zit, moet het hele systeem worden vervangen, band binnenste buiten gemonteerd (Hoe krijg je het voor elkaar) zo kan ik nog wel ff doorgaan, vandaar
    Van mijn Audi blijven ze af!
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  14. #13
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: Accu snel leeg, centrale vergrendeling hapert

    Kwikshit!!!

  15. #14
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu snel leeg, centrale vergrendeling hapert

    Ik wil toch graag de accu vervangen omdat ik en niet weet wanneer deze voor het laatst vervangen is en graag zeker wil zijn dat dit euvel is opgelost!

    Nu lees en hoor ik bijna overal mensen roepen: "accu bestellen bij de dealer"

    Ik heb een A8 W12 uit 2004 en hierin zit 110Ah accu in begreep ik. De dealer gaf mij aan dat deze accu ongeveer op 300 euro uitkomt plus inleren. Hoorde hier op forum dat inleren ieder geval snel en makkelijk gedaan is.

    Nu is mijn vraag: kan ik alleen via de DEALER een accu kopen?

    Want ik zie bijvoorbeeld heeeel veel accu's van merk Varta of Bosch op ebay.de met 110Ah, zoals deze twee:

    http://www.ebay.de/itm/Bosch-Batteri...item566f03a5c8

    http://www.ebay.de/itm/Audi-A8-4D2-4...item43d47cf80d

    Graag jullie ervaring hierin... Mocht dit allen of een ander optie als de dealer niet gaan of kunnen voor de accu. Dan neem ik geen risico en koop ik een van de dealer en moet het ingeleerd worden.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu snel leeg, centrale vergrendeling hapert

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door darkrider Bekijk Berichten
    Ik wil toch graag de accu vervangen omdat ik en niet weet wanneer deze voor het laatst vervangen is en graag zeker wil zijn dat dit euvel is opgelost!

    Nu lees en hoor ik bijna overal mensen roepen: "accu bestellen bij de dealer"

    Ik heb een A8 W12 uit 2004 en hierin zit 110Ah accu in begreep ik. De dealer gaf mij aan dat deze accu ongeveer op 300 euro uitkomt plus inleren. Hoorde hier op forum dat inleren ieder geval snel en makkelijk gedaan is.

    Nu is mijn vraag: kan ik alleen via de DEALER een accu kopen?

    Want ik zie bijvoorbeeld heeeel veel accu's van merk Varta of Bosch op ebay.de met 110Ah, zoals deze twee:

    http://www.ebay.de/itm/Bosch-Batteri...item566f03a5c8

    http://www.ebay.de/itm/Audi-A8-4D2-4...item43d47cf80d

    Graag jullie ervaring hierin... Mocht dit allen of een ander optie als de dealer niet gaan of kunnen voor de accu. Dan neem ik geen risico en koop ik een van de dealer en moet het ingeleerd worden.
    Een accu die niet bij de dealer vandaan komt heeft geen BEM code. Op dit forum is voldoende info te vinden over het al of niet van een BEM code.
    Zelf rijd ik al een jaar met de VARTA silver dynamic, volgens mij zonder problemen.
    Overigens kun je zelf een BEM code ingeven, op Internet staan wel codes, of anders je oude code verhogen met een willekeurig getal.
    Bedenk wel dat, wanneer je een code van Internet plukt, deze wel gerelateerd moet zijn aan een 110Ah accu.

    E.e.a. heb ik vermeld als iets uit eigen ervaring. Dus onder voorbehoud van andere ''ervarings'' deskundigen die er veel meer vanaf weten!
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  17. #16
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu snel leeg, centrale vergrendeling hapert

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slt Bekijk Berichten
    Een accu die niet bij de dealer vandaan komt heeft geen BEM code. Op dit forum is voldoende info te vinden over het al of niet van een BEM code.
    Zelf rijd ik al een jaar met de VARTA silver dynamic, volgens mij zonder problemen.
    Overigens kun je zelf een BEM code ingeven, op Internet staan wel codes, of anders je oude code verhogen met een willekeurig getal.
    Bedenk wel dat, wanneer je een code van Internet plukt, deze wel gerelateerd moet zijn aan een 110Ah accu.

    E.e.a. heb ik vermeld als iets uit eigen ervaring. Dus onder voorbehoud van andere ''ervarings'' deskundigen die er veel meer vanaf weten!
    Dus jij hebt in je audi zelfde (soortgelijke?) accu als deze inzitten:

    http://www.ebay.de/itm/Audi-A8-4D2-4...item43d47cf80d

    En de code heb je zelf van je oude gepakt en deze met een getal verhoogd / internet afgeplukt voor een 110Ah...

    Iemand anders hier ervaring in?

    Ik vind het toch wel een verschil, 300 euro bij de dealer en 140 euro op ebay voor een Varta 110 Ah 'zonder' BEM code, die wel zelf te schrijven/vinden is....?!

  18. #17
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu snel leeg, centrale vergrendeling hapert

    Ik denk dat bovenstaande niet gaat, als ik de volgende onderwerp lees:

    http://www.audiforum.nl/forum/model-...bemcode-3.html

    Hierin HERHAALT Pedro elke dat je geen enkele andere, maar een originele accu moet kopen! Je voorkomt hiermee zeker gezeur en foutmeldingen achteraf...

    Nu heb ik twee vragen:

    1: Kan je een originele accu enkel bij de dealer krijgen waar de BEM code opstaat?
    2: Als ik een originele accu heb aangeschaft, wie kan deze voor mij inleren (overijssel) of (als dit snel kan met vag-com) uitleggen hoe ik dit kan inleren?

    Dank jullie allen.....

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu snel leeg, centrale vergrendeling hapert

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door darkrider Bekijk Berichten
    Ik denk dat bovenstaande niet gaat, als ik de volgende onderwerp lees:

    http://www.audiforum.nl/forum/model-...bemcode-3.html

    Hierin HERHAALT Pedro elke dat je geen enkele andere, maar een originele accu moet kopen! Je voorkomt hiermee zeker gezeur en foutmeldingen achteraf...

    Nu heb ik twee vragen:

    1: Kan je een originele accu enkel bij de dealer krijgen waar de BEM code opstaat?
    2: Als ik een originele accu heb aangeschaft, wie kan deze voor mij inleren (overijssel) of (als dit snel kan met vag-com) uitleggen hoe ik dit kan inleren?

    Dank jullie allen.....
    Dat is dus de discussie. Of je gaat het proberen tegen een stuk lager tarief en mogelijke ongemakken. Of je kiest voor safe en koopt bij de dealer..
    Ik zou toch nog even goed op Internet zoek naar meer info. Ook op Duitse sites staat e.e.a.
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    391
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu snel leeg, centrale vergrendeling hapert

    Ik heb bij http://www.accuhandel-utrecht.nl een accu laten plaatsen inc inleren van de BEM.
    Was voor €195,- all-in klaar.
    Zit er inmiddels een maand of 8 in, probleemloos.

    http://www.audiforum.nl/forum/model-...-10-staan.html

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu snel leeg, centrale vergrendeling hapert

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pekelo Bekijk Berichten
    Ik heb bij http://www.accuhandel-utrecht.nl een accu laten plaatsen inc inleren van de BEM.
    Was voor €195,- all-in klaar.
    Zit er inmiddels een maand of 8 in, probleemloos.

    http://www.audiforum.nl/forum/model-...-10-staan.html
    Volgens mij leveren zij geen accu's met een BEM-code. Ze zullen zelf dan wel een willekeurige code, van Internet of zo, ingevoerd hebben.
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •