Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 41

Onderwerp: Trekhaak zelf te monteren?

  1. #21
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Trekhaak zelf te monteren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De Grote Boze Wolf Bekijk Berichten
    Koffer is zeker groter als mijn A6, er moet alleen steeds meer mee op vakantie volgens mij........(paste nog maar net)

    Bijlage 214779Bijlage 214780
    Moet je alleen geen koelkast inbouwen, dan past dat niet meer :-)

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    391
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaak zelf te monteren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franky D Bekijk Berichten
    Dit noemen ze afschakelen
    Maar kheb wel VAGCOM bij me, in geval van nood
    Geen Vagcom mee maar wel de VAG 505 ( ligt standaard in de reservewielbak)

  3. #23
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaak zelf te monteren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pekelo Bekijk Berichten
    Geen Vagcom mee maar wel de VAG 505 ( ligt standaard in de reservewielbak)
    Ik heb VAGCOM op een mini laptoppie, past keurig in dashboardkastje en gaat eigenlijk altijd overal mee naar toe.
    Voor het geval de accu hiervan leeg is, heb ik een omvormertje in de auto liggen van 12V >> 220V.

    asus-eee-pc-mini-laptop.jpg
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Trekhaak zelf te monteren?

    Jullie hebben allemaal wel veel vertrouwen in jullie auto's, dat je vagcom meeneemt op vakantie .
    Maar eerlijk is eerlijk, vaak komen kleine stortinkjes naar boven bij lange ritten en intensief gebruik.

    Die koelkast heb ik er ook als eerste uitgehaald.

    Ben benieuwd naar wat Mikemichiels93 heeft gedaan, stel dat je het zelf doet en ergens een gebruikt setje kan kopen en het kost duizend euro (wat ik n iet denk want alleen en kabelset kost al 430,-en die zou ik gebruikt niet kopen), en het kost je een hele dag wat betreft montage. Voor duizend euro kun je heel wat containertjes met bouw en sloop afval afvoeren.

  5. #25
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Trekhaak zelf te monteren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leonvanveen Bekijk Berichten
    Jullie hebben allemaal wel veel vertrouwen in jullie auto's, dat je vagcom meeneemt op vakantie .
    Maar eerlijk is eerlijk, vaak komen kleine stortinkjes naar boven bij lange ritten en intensief gebruik.

    Die koelkast heb ik er ook als eerste uitgehaald.

    Ben benieuwd naar wat Mikemichiels93 heeft gedaan, stel dat je het zelf doet en ergens een gebruikt setje kan kopen en het kost duizend euro (wat ik n iet denk want alleen en kabelset kost al 430,-en die zou ik gebruikt niet kopen), en het kost je een hele dag wat betreft montage. Voor duizend euro kun je heel wat containertjes met bouw en sloop afval afvoeren.
    Gebruikte afneembare trekhaak met regelmodule kost je rond de 400 euro.


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    391
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaak zelf te monteren?

    Ach, vertrouwen...

    Ongemerkt kan er weleens iets insluipen wat geen merkbaar effect heeft op het "welzijn" van de koets maar wat wel als storing geregistreerd staat.
    Afgelopen vakantie het ding voor een goeie daad gebruikt.

  7. #27
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: Trekhaak zelf te monteren?

    Breek me de bek niet open, heb net voor de vakantie de fout melding 17471 brandstofdrukregeling P1063 - 003 - regelgrens onderschreden.
    Bij stationair draaien, wilt ie wel eens uitvallen.
    Op t wijde WWW afgezocht naar een oplossing, maar niet echt gevonden.
    Lekkages heb ik niet, lucht zit er ook niet in, en de brandstof filter zit er net een kleine 20.000km in, daarvoor nog de originele vanaf fabriek.
    Dus toch wel fijn om zo'n ding bij je te hebben op vakantie, al is t maar als je echt ergens strand dat je kan laten zien aan een lokale garage dat je verstand van zaken hebt, en je dus niet besodemieteren met van alles en nog wat
    En NÉÉ, een A8 vertrouwen kan ik iet echt, er is altijd wel iets, al is t maar iets kleins/simpels, maar lang goed gaat t nooit, dat noemen ze nou "voorsprong door techniek"
    Met mijn vorige A4 B6 had ik nooit tot zelde problemen, op t olie zuipen na dan, maar naar een Forté motor flush was dat probleem al snel de wereld uit, lang leve dunloop olie.

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaak zelf te monteren?

    Zo heb ik ook al het nodige met deze auto meegemaakt waarbij je toch vraagtekens kunt zetten gelet op de aanschafprijs van zo'n wagen.
    Ik heb al vele audi's gehad maar nog nooit zoveel aan een auto gesleuteld als deze.
    Natuurlijk kun je dan iets opmerken over onderhoud o.i.d, maar toch...... Blijkt maar weer dat ook een A8 toch maar een (gewone) auto is die ook stuk kan.

    Bovendien denk ik dat leeftijd en elektronica geen goede mach zijn.
    Laatst gewijzigd door slt; 11-08-15 om 22:49.
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  10. #29
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Trekhaak zelf te monteren?

    Raar, op mijn retrofits na, heb ik nog nooit een auto gehad me zo weinig problemen. Meer dan 120dkm zonder problemen, alleen onderhoud... De Volvo's die ik gehad heb, hebben me meer ergenis en kosten gebracht..

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    31
    Posts
    107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Trekhaak zelf te monteren?

    Zo afspraak gemaakt na dit goedkoop onderzoek, normaal was het 1000+ euro voor montage maar deze zaak in overpelt belgie telt zich 610euro voor wat ik nodig MET montage... nou daar ga ik me niet vies voor maken, hierbij een mailtje met prijsopgaaf voor de A8 d3

    Goede avond Mike



    Enkel de haak bestellen zonder kogel is geen optie want dan betalen we meer dan een geheel nieuwe haak;

    de prijzen zijn:




    - BOSAL verticaal afneembare haak € 525 (7-polig); € 585 (13-polig)




    - WESTFALIA verticaal afneembare haak € 610 (7-polig); € 670 (13-polig)




    Beide haken zijn volledig onzichtbaar in gedemonteerde toestand, inclusief de stekker.

    Deze prijzen zijn alles inclusief (haak, professionele plaatsing, module met bekabeling)




    GARANTIE = LEVENSDUUR WAGEN




    Voor bijkomende info en/of afspraak mag je me altijd vrijblijvend contacteren,




    met vriendelijke groeten




    Frank

    0493 56 84 02

  12. #31
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: Trekhaak zelf te monteren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mikemichiels93 Bekijk Berichten
    Zo afspraak gemaakt na dit goedkoop onderzoek, normaal was het 1000+ euro voor montage maar deze zaak in overpelt belgie telt zich 610euro voor wat ik nodig MET montage... nou daar ga ik me niet vies voor maken, hierbij een mailtje met prijsopgaaf voor de A8 d3

    Goede avond Mike



    Enkel de haak bestellen zonder kogel is geen optie want dan betalen we meer dan een geheel nieuwe haak;

    de prijzen zijn:




    - BOSAL verticaal afneembare haak € 525 (7-polig); € 585 (13-polig)




    - WESTFALIA verticaal afneembare haak € 610 (7-polig); € 670 (13-polig)




    Beide haken zijn volledig onzichtbaar in gedemonteerde toestand, inclusief de stekker.

    Deze prijzen zijn alles inclusief (haak, professionele plaatsing, module met bekabeling)




    GARANTIE = LEVENSDUUR WAGEN




    Voor bijkomende info en/of afspraak mag je me altijd vrijblijvend contacteren,




    met vriendelijke groeten




    Frank

    0493 56 84 02
    Houd ons op de hoogte over het verloop van de montage, liefst met foto's, zijn we dol op
    Let er wel op dat ze goede draad verbindingen maken, liefst solderen!!! geen aftak klemmen (Scotchlok), die gaan geheid storingen geven in de toekomst!!!
    Laatst gewijzigd door Franky D; 14-08-15 om 12:09.

  13. #32
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Trekhaak zelf te monteren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franky D Bekijk Berichten
    Houd ons op de hoogte over het verloop van de montage, liefst met foto's, zijn we dol op
    Let er wel op dat ze goede draad verbindingen maken, liefst solderen!!! geen aftak klemmen (Scotchlok), die gaan geheid storingen geven in de toekomst!!!
    Voor de rest fijne vakantie Frank? Niet te veel internetten he ;-)

  14. #33
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: Trekhaak zelf te monteren?

    @draadloos, valt t op dan

  15. #34
    draadloos
    Guest

    Standaard Re: Trekhaak zelf te monteren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franky D Bekijk Berichten
    @draadloos, valt t op dan
    Je bent zeker pissed dat je daar met de A8 rijd, en niet met die lambo ;-)

  16. #35
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaak zelf te monteren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franky D Bekijk Berichten
    @draadloos, valt t op dan
    Is ook best leuk hoor om lekker langs het zwembad het forum af te struinen......
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  17. #36
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: Trekhaak zelf te monteren?

    jip!! gewoon lekker relaxen met macbook air op de veranda
    Mij te warm hier, gemiddeld 35gr!! pffffffff

  18. #37
    Franky D
    Guest

    Standaard Re: Trekhaak zelf te monteren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos Bekijk Berichten
    Je bent zeker pissed dat je daar met de A8 rijd, en niet met die lambo ;-)
    Moet zeggen dat de Sloveense autobanen het er voor leent om hier met een Lambo rond te knallen.
    De autobanen zijn zo strak als een biljartlaken hier

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaak zelf te monteren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos Bekijk Berichten
    Raar, op mijn retrofits na, heb ik nog nooit een auto gehad me zo weinig problemen. Meer dan 120dkm zonder problemen, alleen onderhoud... De Volvo's die ik gehad heb, hebben me meer ergenis en kosten gebracht..
    Het kan verkeren..
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  20. #39

    Standaard Re: Trekhaak zelf te monteren?

    Hallo Mike, ik overweeg hier ook naartoe te gaan. Professioneel bedrijf? Hoe lang zijn ze ermee mee bezig? Achteraf geen problemen (gehad)? (Foutmeldingen vcds etc). Dank!

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2021
    Leeftijd
    54
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Trekhaak zelf te monteren?

    leuk terug te zien , tropic van 2015
    maar toen had ik nog geen geld een A8 te kopen
    ik heb paar week geleden een trekhaak gemonteerd op mijn A8 D3 3,7
    trekhaak met module led +500 euro (rameder.nl)
    inbouwtijd 3 uur staat er maar met blessure iets langer geduurd
    sleutelwerk is prima te doen als je beschrijving goed volgt , wel zo`n meer kantige torx nodig - special vag
    dan electronica met 2 opties om aan te sluiten
    aansluiting op de busline bij accu
    alles in getaped en wel accu erop en alle toeters en bellen gingen
    om verhaal kort te houden heb ik de tape verwijderd en knikken dus uit de aansluitingen met bus leiding
    al iets rustiger alleen abs en elec storing
    met mijn vag meter heb ik alles gereset
    en alles werkt geen storing ook niet met diverse aanhangers
    in beschrijving staat ook dat hij aan computer moet maar met vag meter gaat prima
    heb 12 jaar passat 3b5 gereden , goede aankoop die meter jaren terug 6-7 tientjes

    en ja een trekhaak lijkt echt niet onder A8 met die 2 uitlaad pijpjes
    dus die van mij ligt in de kofferbak en stekkerdoos omhoog gedraaid zit in bumper
    dus blij dat je niet kan zien dat er een trek haak onder zit zonder aanhanger
    en ook met aanhanger gaat ie als de brandweer , dik 2300 kg trekkracht en 95 kg kogeldruk
    en kan nog liften met boardcomputer ;-)

    dacht leuke aanvulling voor degene die het ook willen proberen met goed eindresultaat

    gegroet

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •