Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 28 van de 28

Onderwerp: Melding 'Adaptive headlight defect' komt en gaat

  1. #21
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Melding 'Adaptive headlight defect' komt en gaat

    Net weer het eerder genoemde stuk gereden, weer op de zelfde plaats piep met melding, en na seconde of 20 weer weg.......?
    Donderdag ruim 600 km gereden waarvan grote stukken knetter hard (blijft trouwens een beleving met deze auto), op de Autobahn (31), gebeurt er helemaal nix.
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    203
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Melding 'Adaptive headlight defect' komt en gaat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De Grote Boze Wolf Bekijk Berichten
    Net weer het eerder genoemde stuk gereden, weer op de zelfde plaats piep met melding, en na seconde of 20 weer weg.......?
    Donderdag ruim 600 km gereden waarvan grote stukken knetter hard (blijft trouwens een beleving met deze auto), op de Autobahn (31), gebeurt er helemaal nix.

    Heb je ook adaptive cruise control?

  3. #23
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Melding 'Adaptive headlight defect' komt en gaat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arnoe1980 Bekijk Berichten
    Heb je ook adaptive cruise control?
    Nope
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Melding 'Adaptive headlight defect' komt en gaat

    Klopt grote boze wolf! Deze storing komt vaak voor op snelwegen. Zeker in geval van de a12, die weg glooit als een gek, loopt dwars door een soort polder, is die auto steeds de koplamphoogte aan het bijstellen om maar niemand te verblinden, en dan komt die melding.


    De storing moet eerst een aantal keer voorkomen en dan pas genereert die een harde fout met een melding. Had me vorige A8 ook. Heb ik verder ook niks aangedaan, zolang het licht brandt gaat het goed.

    Ik heb het trouwens net nog even nagekeken maar de hoogte verstelmotor kun je gewoon los bestellen kost iets van 82,- ex. Moet je alleen je koplamp even uitbouwen, maar ja als je m vervangt moet dat ook.

    Oh en aan adaptieve cruise control mis je niks...... steeds als er iemand voor je duikt remt je auto af en gaat de volgende er tussen......bij mij staat dat uit!!
    Laatst gewijzigd door Leonvanveen; 06-12-15 om 21:06.

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Melding 'Adaptive headlight defect' komt en gaat

    Krijg nu de betreffende melding ook met enige regelmaat, m.n. wanneer het vochtig is. Kennelijk zijn de stelmotoren niet stuk maar is er sprake van een slecht contact. Kan het ook zijn dat de koplampen naar beneden gaan bij deze melding of blijft het spul gewoon op de juiste hoogte en is er verder niets aan de hand?
    Zijn er nog meer alternatieven dan vervanging stelmotor of silica?
    Ga volgende week koplampen demonteren i.v.m. vervanging xenon projectors/lenzen. Vind het dan overigens wel zonde om stelmotor te vervangen zonder dat deze feitelijk stuk is...
    Laatst gewijzigd door slt; 23-12-15 om 08:46.
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011


  6. #26

    Standaard Re: Melding 'Adaptive headlight defect' komt en gaat

    Mannen manen mannen,
    In mijn ogen is deze discussie toch niet zinvol elkaar wat afzeuren,,, nergens voor nodig.

    Maar het was idd een sensor op de draagarm
    Niet goedkoop, maar wel opgelost.

    Bedankt voor alle reactie.s

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Melding 'Adaptive headlight defect' komt en gaat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door takroe24 Bekijk Berichten
    Mannen manen mannen,
    In mijn ogen is deze discussie toch niet zinvol elkaar wat afzeuren,,, nergens voor nodig.

    Maar het was idd een sensor op de draagarm
    Niet goedkoop, maar wel opgelost.

    Bedankt voor alle reactie.s
    Bij mij bleek het koppelstangetje rechtsvoor van de sensor losgeraakt te zijn. Na dit er weer opgedrukt te hebben en iets anders afgesteld geen foutmelding meer gehad.
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: Melding 'Adaptive headlight defect' komt en gaat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leonvanveen Bekijk Berichten
    Klopt grote boze wolf! Deze storing komt vaak voor op snelwegen. Zeker in geval van de a12, die weg glooit als een gek, loopt dwars door een soort polder, is die auto steeds de koplamphoogte aan het bijstellen om maar niemand te verblinden, en dan komt die melding.


    De storing moet eerst een aantal keer voorkomen en dan pas genereert die een harde fout met een melding. Had me vorige A8 ook. Heb ik verder ook niks aangedaan, zolang het licht brandt gaat het goed.

    Ik heb het trouwens net nog even nagekeken maar de hoogte verstelmotor kun je gewoon los bestellen kost iets van 82,- ex. Moet je alleen je koplamp even uitbouwen, maar ja als je m vervangt moet dat ook.

    Oh en aan adaptieve cruise control mis je niks...... steeds als er iemand voor je duikt remt je auto af en gaat de volgende er tussen......bij mij staat dat uit!!
    goedemorgen, hoe kan je dat uitzetten die van mij geeft constant aan dat de sensor geblokkeerd is

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •