Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 74

Onderwerp: Veel condensvorming voor- en achterruit

  1. #21
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Dank voor je bericht... accubak? Dat is gewoon exact onder de accu of? Misschien een foto'tje? Ramen heb ik tig keren schoongemaakt en zelfs met anti condens behandeld! Airco gebruik ik zelf niet, maar gezien het in de avond hier in Enschede erg vriest, ben ik bang dat dat niet gaat werken...

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Matten droog zegt niet alles. Onder het tapijt zit een dikke laag schuim. Heb je de boel los gehad zodat je onder het tapijt en dus onder de schuimlaag kunt voelen?
    Ergens hier zwerf er nog wel iets wat ik in dit opzicht heb meegemaakt.
    Het zou me niet verbazen dat het schuim nat is en de bodem vochtig.
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  3. #23
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slt Bekijk Berichten
    Matten droog zegt niet alles. Onder het tapijt zit een dikke laag schuim. Heb je de boel los gehad zodat je onder het tapijt en dus onder de schuimlaag kunt voelen?
    Ergens hier zwerf er nog wel iets wat ik in dit opzicht heb meegemaakt.
    Het zou me niet verbazen dat het schuim nat is en de bodem vochtig.
    Twee vragen:
    1: moet de stoel gedemonteerd worden om de tapijt los te krijgen?
    2: waar kan het liggen "mocht" het onder de tapijt nat zijn?

    Het rare is.. ik gebruik de audi enkel bij goed weer en niet tussen de maanden medio oktober t/m begin maart...
    daarom zou ik niet kunnen weten hoe de bodem dan nat kan zijn?!

  4. #24
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Veel condensvorming voor- en achterruit

    Vanuit waar heb je mogelijkheden dat iets volzit (bladeren/viezigheid) en daardoor water verkeerde kant afloopt en zo binnen in de auto kan komen? Iemand een CHECKLIST wat ik allemaal kan controleren om euvel van condens kan traceren?

    Ik dacht zelf aan het volgende:

    - achterraam los?
    - vloer nat?
    - verstopte dakafvoer?

    Iemand die het lijstje kan aanvullen?

    Dan kan ik eens een weekend vrijmaken en volop demonteren en checken en voorgoed ? (Hopelijk!) oplossen...
    Laatst gewijzigd door darkrider; 03-12-16 om 21:57.

  5. #25
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Afvoergootjes van je open dak verstopt?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.


  6. #26
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Sorry, had je al aangedacht


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    50
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Waarom zet je niet gewoon de airco aan, niet de recirculatiestand gebruiken en zo eens een tijdje rijden? Airco haalt vocht uit de lucht. Als je tegenwoordig een auto met beslagen ramen ziet rijden is het meestal een oudere- of kleinere auto zonder airco.....
    My 2 cents...

  8. Ad
  9. #28
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jacoo Bekijk Berichten
    Waarom zet je niet gewoon de airco aan, niet de recirculatiestand gebruiken en zo eens een tijdje rijden? Airco haalt vocht uit de lucht. Als je tegenwoordig een auto met beslagen ramen ziet rijden is het meestal een oudere- of kleinere auto zonder airco.....
    My 2 cents...
    Werkt airco wel onder 5 graden? Ik dacht dat die niet werkte ivm veiligheid tegen bevriezen?!...

    ik heb vandaag ook de kunstof delen onder motorkap weggehaalt, rondom interieurfilter, om te kijken of daar water opgehoopt is.. want dit kan ervoor zorgen dat er water naar binnen kan stromen als de afwatering verstopt is... het zag er wel droog uit... maar ik moet goed kijken en de afwatering goten zien te vinden om deze schoon te maken... vloer in de auto is echt droog overal... ik maak mij wel een beetje zorgen om de achterruit! Want dese beslaat best snel vanuit onderen naar boven!
    Echt lastig dit!

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Bodem droog? Rechtsvoor je dorpellijst verwijderen, dan het tapijt onder het dashboardkastje naar voren trekken en het schuim controleren op vocht. Ook met je hand onder het tapijt net voor de stoel voelen. In principe moet je dit aan beide zijden doen maar om te beginnen is rechtsvoor het gemakkelijkst.
    Controleer ook of je airco afvoer schoon is. Er zou maar zo water in de airco achter kunnen blijven, ook ervaring mee.
    Deze afvoer is gemakkelijk te vinden en los te koppelen. Zijkant kachelhuis, net onder het dashboardkastje, beide zijden.

    Wanneer er water via de achterruit binnenkomt moet je dit kunnen zien. Als er water via de kitrand naar binnenkomt, loopt het via je hoedenplank in de kofferruimte, en aan de rechterzijde dus ook onder je accu!
    Laatst gewijzigd door slt; 05-12-16 om 15:11.
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Leeftijd
    56
    Posts
    133
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door draadloos1 Bekijk Berichten
    Volgens mij kun je nog beter het probleem oplossen... met zaklamp in de auto, wasbox in, iemand met de hogedruk erop en maar kijken waar het binnenkomt...
    Bij de handige ruitenboer spuiten ze water met veel zeepsop buiten op het raamrubber en blazen dan van binnenuit met een luchtspuit rondom op het raam.

    Bellen blazen, net als vroeger.

  12. #31
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Vandaag vele plekken van de audi gecheckt!

    Dakafvoergoten zijn schoon en laat alle water netjes door.
    Afvoergat bij de tankklep is helemaal schoon en laat alle water ook netjes door.
    Afvoer gaten onder de interieurfilter, afvoergaten motorcompartiement, zijn helemaal schoon, droog en getest met water en deze zijn ook helemaal in orde. Ik heb de voorste tapijt deels losgehaalt en onder gevoelt, nergens water of condens te bekennen!
    Ik gebruik de airco niet dus kan daar ook niet aan liggen , plus de vloer is dus niet nat...

    Ik ben een beetje radeloos waar het wel aan kan liggen!?

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    511
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Misschien is het gewoon condens omdat je mogelijk te weinig rijdt. Ik denk dat je de airco juist wel zo veel als mogelijk is moet gebruiken.
    Jij weet ook deze deze juist het vocht onttrekt.
    Audi 80 CD Turbo diesel / Audi 80 1.8 S / Audi 100 2.3 E 1994 / Audi A6 Avant 2.5 TDI 1997 / Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro Tiptronic 2001 / Audi A8 3.7 V8 quattro Tiptronic 2003 / Audi A3 SB 1.8 TFSI Ambition, DSG 2007 / BMW 523I Executive 2011

  14. #33
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Veel condensvorming voor- en achterruit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slt Bekijk Berichten
    Misschien is het gewoon condens omdat je mogelijk te weinig rijdt. Ik denk dat je de airco juist wel zo veel als mogelijk is moet gebruiken.
    Jij weet ook deze deze juist het vocht onttrekt.
    op dit moment rij ik er 1x per 3 weken ermee , en maximaal 60/70 km (winterperiode).. niet meer... zou het daaraan kunnen liggen?
    Maar airco werkt niet onder 5 graden toch?

    Wat mij wel is opgevallen is dat de rechter achterdeur aan de onderzijde nat is... ik dacht dit is normaal, maar elke als ik deze deur open, komt er toch een klein plasje water uit op de grond , wat bij de andere deuren niet gebeurt...
    Er is nattigheid tussen de deurpaneel en karosserie zover ik kon zien....

    Heeft elke deur een waterafvoer? Zo ja, waar zitten deze precies? Dan kan ik ze schoon maken!

    Hoe kan ik deze paneel verwijderen? Ik heb rolgordijn en verlengde wielbasis a8.... misschien een beschrijving voordat ik iets kapot maak?!
    Laatst gewijzigd door darkrider; 21-12-16 om 20:47.

  15. #34
    quint1995's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    281
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Als ik jou was zou ik eerst eens beginnen met de auto te drogen. Dit kan je doen door bijvoorbeeld een klein electrisch kacheltje erin zetten (goed je verstand gebruiken Hoe en waar je deze neer zet). En daarna als de auto kurk droog is op speurtocht gaan. Het lijkt me onzin dat je de airco niet mag gebruiken ivm bevriezing. Moderne auto's zijn vol geladen met systemen en sensoren voor de mensen onder ons die nergens overna denken. Gewoon lekker de clima op normale stand zetten en de "computer" laten doen waar het voor gemaakt is. Vaak is het ook zo dat bij de stand voor het ontwazemen van de ramen de airco aangaat. Elk airco systeem heeft een luchtdroger dus bevriezing lijkt mij niet mogelijk. Ik heb totaal geen ervaring met de A8 en jou type maar dit lijkt mij raadzaam om te doen. Succes!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

  16. #35
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leonvanveen Bekijk Berichten
    Het komt bij sommige Audi's A8 voor dat de achterruit los laat. Dit gebeurt bij in Duitsland nieuw geleverde auto's. Hier is een recall voor en dan wordt er een compleet nieuwe achterruit geplaatst. Deze recall geldt echter alleen in Duitsland en niet in Nederland! De importeur werkt hier niet aan mee.

    Ik had dat ook met de mijne, ineens schimmel in m'n kofferbak!! en vaak een beetje vocht op de achterruit. Ik ben toen uitgebreid aan het bellen geweest met allerlei aftersales managers van Pon en van dealers maar helaas..............

    Ik heb toen met onze ruitenboer de achterruit er op nieuw in geplakt en sindsdien is het over.
    Hoi Leon,

    je verteld dat het bij jou over was nadat je de achterruit opnieuw had vastgemaakt met de hulp van een ruitenboer. Hoelang heeft dit jullie gekost aan tijd en is de makkelijk te doen? Een nieuwe ruit is niet echt goedkoop! En dealer in Audi Duitsland vertelde mij dat de achterruit niet in aanmerking komt voor een vergoeding (ruit zit niet los zeggen ze) , zelfs ook niet dat de ruit delamineert in de wel bekende hoeken


    Misschien dat ik het bij jou kan laten doen? Zo ja, wat zou mij dit kosten? Of heb je een ander beter idee? Misschien in combinatie met alsnog een nieuwe ruit?!

    Gr

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    In eerste instantie ben ik toen ook een tijd op zoek geweest naar lekkage. Tot ik wist waar ik moest kijken voor die achterruit.

    In mijn geval zat de achterruit heel duidelijk los op de hoeken. Ik had toen aansprak kunnen maken op die recall. Omdat ik geen zin en tijd had om daarvoor naar Duitsland te rijden, heb ik m door onze ruiten man er uit laten halen en opnieuw in laten zetten. Daarmee vervalt mijn aanspraak op een recall, omdat de ruit nu goed vast zit.

    Achteraf wel eens spijt van, want de achterruitverwarming werkt ook niet perfect in het midden.

    Ik had ook overduidelijk last van vocht in de kofferbak en niet in de rest van de auto.

    Bij komend iets is, omdat de ruit op verschillende plaatsen los zat, en de rest van de kit ook niet heel denderend was, konden we hem er vrij makkelijk uit krijgen. Zo'n ruit eruit halen doe je met een staal draad, die moet eerst van binnen naar buiten, voordat je de kit laag kapot kan trekken.
    Als je geen opening hebt, krijg je die staal draad er ook niet door heen, en sloop je meestal de achterruit.

    Lekkage's zijn over het algemeen lastig te vinden. Het begint altijd met uit vinden waar de lekkage zich als eerste ontpopt, in de auto, voor of achter, links rechts, kofferbak? etc

    Condens op de ruit hoeft natuurlijk niet meteen te beteken dat er ergens een lekkage is.

    En voor het zoeken geld nog 1 ding: water loopt wel 10 km om maar nooit 1cm omhoog!

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    50
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Probleem al opgelost? Bij mij was het nl een lekke kachelradiator........bleef ook alles beslaan, nu gerepareerd en alles weer super droog!...

  19. #38
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Bij mij ligt het probleem echter in het feit dat ik veel te weinig in winter en met slechte dagen rij. Ik rij de bolide alleen met mooi weer en lente/zomers. Hierdoor kan de interieur en tijdens rijden niet alle condens verdwijnen en beslaat later op de ramen. Want heb zo goed als alles gechecked en alle doorvoeren geprikt (die al niet verstopt waren) en nog bleef het net na rijden even ontstaan. Ik vermoed wel iets met mijn achterruit, maar dat is ook het enige eigenlijk

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    50
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Geen zoetige lucht in je auto?

  21. #40
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jacoo Bekijk Berichten
    Geen zoetige lucht in je auto?
    Niet echt geroken om eerlijk te zijn! Je bedoeld zeker koelvloeistof?

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •