Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 74

Onderwerp: Veel condensvorming voor- en achterruit

  1. #41

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    50
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Ja, klopt. Lekte bij mij maar minimaal en rook ook bijna niets, maar alles besloeg continue. Nu alles kurkdroog!

  2. #42
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jacoo Bekijk Berichten
    Ja, klopt. Lekte bij mij maar minimaal en rook ook bijna niets, maar alles besloeg continue. Nu alles kurkdroog!
    Hmm.. interessant! Hoe ben je erachter gekomen waar die lekte? Wat was er precies lek en waar kwam dit terecht?
    Check ik dat gelijk ook na

  3. #43

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    50
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Makkelijkste is om zowel links als rechts de onderste dashboarddelen (links net boven de pedalen, rechts waar de pedalen zouden zitten als de auto rechts gestuurd was......) demonteren. Dan kijk je daar langs de middenconsole omhoog en ziet zowel links als rechts de kachelradiatoren (2 stuks dus) zitten. Kijk of ze vochtig zijn en of de bekleding eronder nat is.

  4. #44
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Veel condensvorming voor- en achterruit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jacoo Bekijk Berichten
    Makkelijkste is om zowel links als rechts de onderste dashboarddelen (links net boven de pedalen, rechts waar de pedalen zouden zitten als de auto rechts gestuurd was......) demonteren. Dan kijk je daar langs de middenconsole omhoog en ziet zowel links als rechts de kachelradiatoren (2 stuks dus) zitten. Kijk of ze vochtig zijn en of de bekleding eronder nat is.
    Nu ik er vandaag een beetje op heb gelet, lijkt wel alsof ik alsnog wel wat zoetige lucht waarneem... hmmm...
    De delen dat ik moet demonteren, heb ik niet echt begrepen! Ik neem aan dat ik de handschoenenkastje moet demonteren en links boven de pedalen kunststof kap waar ook de voetenverlichting aan vastzit (ook dezelfde onderdeel rechts!) Of moet ik de tapijten verwijderen? Want tapijten lopen omhoog onder de middenconsole door.... of bedoel je soms de 90graden leidingen die kapot kunnen zijn van AC?
    Zie afbeeldingen..
    Laatst gewijzigd door darkrider; 09-02-17 om 13:45.

  5. #45

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    50
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    klopt, die beide delen verwijderen. Dan kijk je er tegenaan, radiatoren zitten wel hoog in het dashboard gemonteerd. Tapijt kan blijven zitten, als ze lekken dan zou dat bovenaan toch vochtig/vettig moeten zijn. Heb alleen maar wat detailfoto's van de aansluitingen, daar zie je verder helemaal niets op.


  6. #46
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jacoo Bekijk Berichten
    klopt, die beide delen verwijderen. Dan kijk je er tegenaan, radiatoren zitten wel hoog in het dashboard gemonteerd. Tapijt kan blijven zitten, als ze lekken dan zou dat bovenaan toch vochtig/vettig moeten zijn. Heb alleen maar wat detailfoto's van de aansluitingen, daar zie je verder helemaal niets op.
    Ok zal ik binnenkort met wat beter weer gaan nakijken.. maar wat was er precies bij jou daaraan kapot dat er dus koelvloeistof lekte? Leiding/aansluitpunt? En hoeveel werk was het gezien alles achter de dashboard hoog is gemonteerd?

  7. #47

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    50
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Beide radiatoren waren lek tussen de lamellen. Denk de leeftijd, want verder kunnen ze daar door niets geraakt worden en/of beschadigen. Op zich redelijk makkelijk zelf te doen, links moet je het rempedaal losmaken en nog wat klein spul, rechts hangt er een computer in de weg die zo los is. Verder is het wel een gepriel om de bovenste leidingen weer goed dicht te krijgen. De klemmen die er omheen zitten gaan gemakkelijk scheef waardoor het vast en dicht lijkt, maar dan toch nog lekken. Radiatoren zijn bij de dealert alleen met een €300,- p/st extreem duur toz van andere auto's. Daarom maar goed op het www zoeken, dat scheelt enorm!!
    Succes.

  8. Ad
  9. #48
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jacoo Bekijk Berichten
    Beide radiatoren waren lek tussen de lamellen. Denk de leeftijd, want verder kunnen ze daar door niets geraakt worden en/of beschadigen. Op zich redelijk makkelijk zelf te doen, links moet je het rempedaal losmaken en nog wat klein spul, rechts hangt er een computer in de weg die zo los is. Verder is het wel een gepriel om de bovenste leidingen weer goed dicht te krijgen. De klemmen die er omheen zitten gaan gemakkelijk scheef waardoor het vast en dicht lijkt, maar dan toch nog lekken. Radiatoren zijn bij de dealert alleen met een €300,- p/st extreem duur toz van andere auto's. Daarom maar goed op het www zoeken, dat scheelt enorm!!
    Succes.
    Thanks!

  10. #49
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Veel condensvorming voor- en achterruit

    Ik heb vandaag met de audi het volgende geprobeerd:
    Heb ermee rondgereden "zonder" verwarming aan te zetten. Ik parkeer de auto en zet hem op slot. 2 uurtjes daarna ging ik naar buiten en zag dat alleen de voorruit last had van condens en de rest van de ramen niet! Als ik de verwarming wel aanzet, dan gaan alle ramen beslaan... gezien dit, denk ik zelf nu ook dat ik problemen heb bij de radiator achter de dash wat @Jacoo beschreef, want dan lekt er hete koelvloeistof tussen de lamellen en condenseert op de voorste ruit. Op moment dat ik de verwarming wel aan heb, wordt dit de auto ingeblazen en gaan alle ruiten condens vormen... denk dat dat het moet zijn! Moet binnenkort ff met goed weer wat demonteren en controleren...
    @Jacoo: weet je welk OEM nummer de radiator heeft? Kan ik alvast toch op het net zoeken naar een gebruikte/nieuwe voor een goed prijs

    edit: heb zelf net in etka gekeken. Is dat nummer "1B" op de afbeelding?
    Laatst gewijzigd door darkrider; 12-02-17 om 18:12.

  11. #50

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Onderdeel wat je nu hebt opgezocht is van de standkachel, je moet de radiateur van de verwarming hebben.
    zijn er 2 van en zitten in de hvac behuizing.
    onderdeel nr 4D0898030B.
    Om ze eruit te halen hoeft het gas pedaal en de rempedaal er niet uit.
    Je kunt de radiateuren er allebei naar de
    passagiers kant uit schuiven.

  12. #51
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Veel condensvorming voor- en achterruit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dvorack Bekijk Berichten
    Onderdeel wat je nu hebt opgezocht is van de standkachel, je moet de radiateur van de verwarming hebben.
    zijn er 2 van en zitten in de hvac behuizing.
    onderdeel nr 4D0898030B.
    Om ze eruit te halen hoeft het gas pedaal en de rempedaal er niet uit.
    Je kunt de radiateuren er allebei naar de
    passagiers kant uit schuiven.
    Je hebt helemaal gelijk! Ik heb de juiste afbeelding gevonden, nummer 32:



    Heel erg bedankt!

    Wat moet ik hiervoor allemaal loshalen aan de passagierszijde om deze beide fatsoenlijk te demonteren? En hoe zit het met de koelvloestof?
    Laatst gewijzigd door darkrider; 12-02-17 om 20:03.

  13. #52

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Onderplaat onder stuur, dashboard kastje stuurapparaat onder dashboard kastje , leidingen aan de radiateuren, slangen van radiateur aan passagier zijde in ruimte onder de voorruit in motorruimte en een klem waarmee de aluminium leiding vast zit in dezelfde ruimte onder voorruit(deze 2 slangen en de klem zijn lastig bij te komen maar te doen.)
    Deze moeten los om de leiding voor de radiateur in de wagen weg te kunnen draaien.
    Koelvloeistof heb ik opgevangen bij het losmaken van de onderste leiding van de radiateur in wagen.

    groeten Richard.

  14. #53
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dvorack Bekijk Berichten
    Onderplaat onder stuur, dashboard kastje stuurapparaat onder dashboard kastje , leidingen aan de radiateuren, slangen van radiateur aan passagier zijde in ruimte onder de voorruit in motorruimte en een klem waarmee de aluminium leiding vast zit in dezelfde ruimte onder voorruit(deze 2 slangen en de klem zijn lastig bij te komen maar te doen.)
    Deze moeten los om de leiding voor de radiateur in de wagen weg te kunnen draaien.
    Koelvloeistof heb ik opgevangen bij het losmaken van de onderste leiding van de radiateur in wagen.

    groeten Richard.
    Jij hebt zo te horen zelf dit euvel ook meegemaakt? Heb je nieuwe radiatoren gekocht of gebruikte?
    Lijkt mij toch redelijk wat werk als dit ook bij mij kapot is!

  15. #54
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Voor je je halve interieur gaat slopen: een lekke kachelradiateur zorgt naast de zoetige lucht van warme koelvloeistof in het interieur voor een vette aanslag op de ruiten.
    Laatst gewijzigd door tom; 12-02-17 om 21:15.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  16. #55

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    In mijn geval deed de verwarming het aan de bestuurders zijde het niet en was 1 radiateur verstopt.
    Een redelijke klus, maar als je wat sleutel ervaring hebt is het goed te doen.
    Als er een lekkage zou zijn zou je inderdaad een zoetige lucht moeten ruiken en het niveau van je koelvloeistof
    zou moeten dalen.
    Laatst gewijzigd door Dvorack; 12-02-17 om 21:19.

  17. #56
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Bij mij is de condensvorming niet echt vettig maar gewoon watervorm condens.. gezien ik zeer weinig rij met de audi in herfst en wintermaanden, merk ik weinig/niets van koelvloeistof daling...

    Maar om alleen te checken of die lek is, hoef ik alleen de onderplaat weg te halen en met de hand naar boven toe te voelen.. om te kijken of het nat is... zoals hiervoor gezegd..

  18. #57

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Als je de onderplaat weghaalt en je kijkt schuin naar boven zie je 2 aluminium leidingen zitten, deze zitten aan de linker radiateur gemonteerd.
    Als je het dashboard kastje demonteert, dan zie je twee leidingen aan de rechter radiateur gemonteerd zitten.

  19. #58
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Als het puur waterdamp is dan is koelvloeistof uitgesloten. Het is echt heel duidelijk, vooral die vette aanslag. Ik zou het zoeken in afwatering of lekkage.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  20. #59

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Ik meende toch dat je aangaf dat je een zoetige lucht waarnam in de cabine, als dit niet het geval is, dan naar andere oorzaak zoeken, koelvloeistof geeft een duidelijk waarneembare geur dit valt niet te missen.

  21. #60

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    50
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Dat doorschuiven van de linker radiator was voor mij niet van toepassing (wist het btw ook niet eens....) daar ik vorig jaar rechts en nu pas links heb vervangen..... Maar goede info!
    Darkrider idd eerst goed kijken en ruiken of ze lek zijn voordat je ze eruit " sloopt" ...

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •