Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 61 tot 74 van de 74

Onderwerp: Veel condensvorming voor- en achterruit

  1. #61
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Als het puur waterdamp is dan is koelvloeistof uitgesloten. Het is echt heel duidelijk, vooral die vette aanslag. Ik zou het zoeken in afwatering of lekkage.
    Ik heb heel eerlijk gezegd niet echt gevoeld of het vettig was, maar als ik met een doekje langs ga, dan veeg ik het eraf en hou ik niet echt vettig raam over... Ook als de ramen beslaan en ik doe voor 15/20 min de deur(en) open, dan is alle vocht(waas) weg en zijn de ramen verder wel netjes schoon.. Uitgaande hiervan zei ik, "geen vette condensvorming".... Kwa afwatering heb ik (denk ik) wel alles al gecontroleerd en doorgespoeld (dakafwatering, afwatering onder de motorkap, AC (gebruik ik ook bijna niet)). De vloeren zijn verder ook droog.....

  2. #62
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Veel condensvorming voor- en achterruit

    @Dvorack: Ik ruik wel een heel klein beetje zoetige lucht in de auto, dat klopt.

    @Jacoo: Ik zal zeker eerst een klein afdekplaat weg halen en met mijn hand grijpen naar boven toe om te kijken of ik nattigheid waarneem
    Laatst gewijzigd door darkrider; 13-02-17 om 12:41.

  3. #63

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Het demonteren van de onderplaat en het dashboard kastje is niet zoveel werk, gewoon even demonteren en checken.
    kun je in ieder geval weer een eventuele oorzaak weg vinken.

  4. #64

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Leeftijd
    38
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    je grootste probleem, dat je zelf niet in wil zien krijg ik de indruk, is dat je de airco niet gebruikt.

    en veel te weinig met de auto rijdt.

    er zit zoveel bekleding en tapijt in de auto, dat er behoorlijk wat vocht inkomt.

    het niet gebruiken van de airco (waarom in godsnaam uitzetten, zuinig rijden moet je een alto nemen)

    en je sporadisch rijden met de auto.



    en wss zul je wel ergens wat er binnenkrijgen, maar dat hoeft maar minimaal te zijn om in jouw geval alles dicht te zetten.

    had je de deur nog nagekeken?

    daar kwam water uit had ik begrepen,

    dat kan uit de deur lopen, en de auto in, dus kijk daar eens naar.


    de achterruit controleren met zeepsop en een luchtspuit, de meest makkelijke en duidelijke manier.

    lang niet elke ruit waarvan de kit niet dicht is zit daadwerkelijk los namelijk.

  5. #65
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Veel condensvorming voor- en achterruit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerdie Bekijk Berichten
    je grootste probleem, dat je zelf niet in wil zien krijg ik de indruk, is dat je de airco niet gebruikt.

    en veel te weinig met de auto rijdt.

    er zit zoveel bekleding en tapijt in de auto, dat er behoorlijk wat vocht inkomt.

    het niet gebruiken van de airco (waarom in godsnaam uitzetten, zuinig rijden moet je een alto nemen)

    en je sporadisch rijden met de auto.



    en wss zul je wel ergens wat er binnenkrijgen, maar dat hoeft maar minimaal te zijn om in jouw geval alles dicht te zetten.

    had je de deur nog nagekeken?

    daar kwam water uit had ik begrepen,

    dat kan uit de deur lopen, en de auto in, dus kijk daar eens naar.


    de achterruit controleren met zeepsop en een luchtspuit, de meest makkelijke en duidelijke manier.

    lang niet elke ruit waarvan de kit niet dicht is zit daadwerkelijk los namelijk.
    Airco doet het toch niet onder 5 graden?! Dus met koude dagen gaat dat niet op Normaal gesproken staat die meestal gewoon aan. En ja, zoals gezegd, kan het zijn dat ik dus met slechte weer (herfst / winter) er niet mee rij, dat de vochtopname in de auto door staan niet voldoende wordt ontvocht tijdens de korte ritten en dus beslaat. Ik gebruik ook altijd pingi (2 stuks!) in die maanden dat die lang staat, maar helpt voor geen meter! Maar ik wil gewoon alles controleren wat de mogelijkheden kunnen zijn, ook voor de toekomst, zodat ik alles af kan afvinken... Kan nooit kwaad in mijn ogen....

    Met de deur was er trouwens niets aan de hand want er zit afwateringsgaten onder elke deur en hierdoor dacht ik dat de deur vol zat met water...
    Laatst gewijzigd door darkrider; 13-02-17 om 12:47.


  6. #66
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jacoo Bekijk Berichten
    Probleem al opgelost? Bij mij was het nl een lekke kachelradiator........bleef ook alles beslaan, nu gerepareerd en alles weer super droog!...
    Was het beslaan bij jou trouwens tijdens en/of na parkeren?

    Want tijdens rijden, met verwarming aan (ac of niet) heb ik nergens last van. Het is puur "na" parkeren dat alles beslaat (of deels in geval geen gebruik van verwarming)....

  7. #67

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    50
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Als ik het zo lees, dan denk ik niet dat je kachel lek is. Maar de panelen zijn zo los om te controleren en uit te sluiten!
    Wat je nu beschrijft lijkt me juist meer op een auto zonder airco. Als je die nl na het rijden wegzet slaat ook alles aan. Weet je zeker dat je airco het wel doet?

  8. Ad
  9. #68
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Veel condensvorming voor- en achterruit

    Airco heeft afgelopen zomer vlekkeloos gedaan! Maar nu het vaker onder 5 graden is, heb ik het niet kunnen checken, want dan werkt het niet. Ik rij er namelijk niet in de winter (of met zeer slecht weer). Maar om alles goed intact te houden, rij ik 1x per 3 weken ermee voor ongeveer 60/80km rond... snelweg-buiten bebouwde kom.

    Ik heb laatste keer expliciet gekeken naar het condensvorming op de voorruit, echter is dit niet vettig, dat is zeker...

    Maar @Jacoo, was het bij jouw ook enkel na het parkeren of ook tijdens het rijden, het beslaan?
    Laatst gewijzigd door darkrider; 17-02-17 om 22:55.

  10. #69

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    50
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Was bij mij continue. Doordat koelvloeistof zo vettig is bleven ruiten beslaan.

  11. #70
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Veel condensvorming voor- en achterruit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jacoo Bekijk Berichten
    Was bij mij continue. Doordat koelvloeistof zo vettig is bleven ruiten beslaan.
    Bij mij dus absoluut niet! Enkel nadat ik gereden heb geparkeerd staat.. tijdens rijden nergens last van.. als airco aan is, is het helemaal helder.. zonder airco is alles ook onbeslagen!

    Geen continu beslagen ramen, geen vette ramen, ook niet supersterke geur van koelvloeistof... twijfel wel enorm of mijn kachel stuk is
    Laatst gewijzigd door darkrider; 18-02-17 om 10:36.

  12. #71

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Ik niet. Je bent ook geen koelvloeistof kwijt, dus is zeker weten niet stuk. Punt is gewoon dat met dit weer je auto niet droogt.

    Onze poetser maakt die auto's ook altijd zeik nat van binnen. Wat we dan doen is de matten eruit, airco uit, blower volgas, luchtrichting naar de cabine en voeten, kachel hoogste stand, achter ramen op een klein kiertje en dan een uur of 4 laten draaien, tussendoor steeds even een beetje gas geven om het water uit de uitlaat te blazen en een beetje oliedruk te geven. En dan nog is die niet 100% droog.

  13. #72
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Veel condensvorming voor- en achterruit

    Gezien ik maar 1x in de 3 weken met de audi rond rij, voor de rest op de oprit staat en dus in buitenlucht/regen etc, denk dat de interieur veel vocht aantrekt en vast houdt. Ook heb ik 2x pingi in de auto, maar werkt niet goed/voldoende/helemaal niet.. Op moment dat ik ermee rij, verwarming wordt warm, krijg je nadat je de auto uit zet verschil in warmte buiten en binnen de auto, plus de vocht die dan laaaang niet is opgedroog van de korte rit en dus beslagen ramen krijgt... op moment dat ik ermee rij zonder verwarming aan, dan beslaat alleen de voorruit, want dan krijg je de warme motorruimte lucht deels vanuit je rooster op de voorruit en dus ook weer beslagen ramen... een ander scenario kan ik dan niet meer denken... want heb alles voor de rest nagekeken:

    Dakraam afvoeren check!
    Motorruimte afvoeren check!
    Airco leiding check!
    Afvoer gaten achter check!
    Vloeren en matten check!
    Deurenafvoeren check!
    Radiator "nog" niet gechecked



    Wat kan ik het beste in mijn situatie doen als ik met slecht weer/winter er weinig mee rij? Eens in de zoveel tijd kachel in de auto en ramen op kier zodat droogt?
    Laatst gewijzigd door darkrider; 19-02-17 om 10:38.

  14. #73
    darkrider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    740
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Veel condensvorming voor- en achterruit

    Gisteren om 18:00 dakraam schuin open gezet, achterste ramen op een klein kiertje, elektrische kachel in de auto en laten lopen tot nu net ... ga ik vaker doen om de condens goed te laten drogen. Hopelijk biedt dit de uitkomst voor de vochtprobleem, gezien ik dus weinig rij en vocht door korte ritten ook niet uit de auto gaat/droogt

    Edit:

    Ik zie nu ook dat alle ramen vochtvrij met kachel in de auto, behalve de onderste deel van de achterruit! Denk dat de achterruit toch los zit aan de onderzijde zoals @Leonvanveen zei?!



    Laatst gewijzigd door darkrider; 25-02-17 om 09:16.

  15. #74
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: Veel condensvorming voor- en achterruit

    Ik heb bij mijn a8 ook last van het beslaan van bijna alle ruiten, tevens merk ik dat de kachelmotor hard blaast maar er weinig lucht komt uit de roosters bij de voorruit, op rekeningen van de vorige eigenaar zie ik een keer of 2 dat er stelmotoren zijn vervangen en ook lag er denk ik een derde set in de kofferbak. Nummers komen iig overeen.

    Ik ga ook even contact opnemen met een Duitse dealer aangezien mijn achterruit denk ik ook loslaat en de auto ook org Duits is.
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •