Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Geschikte remschijven voor de S8 (2008)

  1. #1

    Standaard Geschikte remschijven voor de S8 (2008)

    Hi Guys & Girls,

    Onlangs keek ik naar de remmen onder mijn auto en het ziet ernaar uit dat het verstandig is om langzamerhand aan de voor- en achterkant de schijven en de blokken te vervangen. Al informerende heb ik contact opgenomen met de lokale leverancier en die vertelde me dat ATE schijven en blokken prima zouden passen en werken op mijn auto en dat het OEM kwaliteit zou zijn.

    Ik ben van mening dat als het echt OEM kwaliteit zou zijn (als Audi ze zelf ook zou monteren vanaf de fabriek) het gewoon goed genoeg zou moeten zijn. Of dit nou ook zo is, dat weet ik niet. Ik heb natuurlijk geen zin in slechte remprestaties of onnodig piepen en kraken van de schijven en blokken.

    Weet 1 van jullie meer van de combinatie ATE blokken/ schijven i.c.m. Audi S8 2008? Ik ben er erg benieuwd naar.

    Gr,

    G.




    Ik heb op eerdere auto's Brembo schijven gehad i.c.m. Ferodo blokken

  2. #2
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Geschikte remschijven voor de S8 (2008)

    ***** De Grote Boze Wolf *****

  3. #3

    Standaard Re: Geschikte remschijven voor de S8 (2008)

    Hi Boze Wolf,

    Dank je voor je reactie, maar net deze thread had ik al door zitten bladeren. Zegt van alles over remschijven voor de A8, maar dan wat algemener en als ik goed heb gelezen wordt er niet echt ingegaan op de ATE schijven + blokken. Vandaar dat ik mijn eigen topic was gestart.

    Alsnog bedankt.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Posts
    151
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Geschikte remschijven voor de S8 (2008)

    Wat levert Audi origineel op de S8?

  5. #5

    Standaard Re: Geschikte remschijven voor de S8 (2008)

    ....bij wasser zei men ATE. Weet dat ATE oem kwaliteit is, maar dat betekent niet perse dat ze fabriek af de auto met ATE equip'en.

    Lang verhaal, kortom ik weet het niet.


  6. #6

    Standaard Re: Geschikte remschijven voor de S8 (2008)

    Actief ochtendje....weet het inmiddels wel. Standaard komt de S8 met ATE schijven en pagid blokken, de 2008 S8 dan.

  7. #7

    Standaard Re: Geschikte remschijven voor de S8 (2008)

    Onthoud ook dat OEM zeker niet altijd de 'beste' optie is. OEM is altijd een afweging tussen remprestaties, stoffen, kosten, piepen en levensduur. Goede remblokjes stoffen vaak wat meer, of gaan gewoon sneller op. Als elke S8 rijder elke 15.000km terug komt bij de dealer voor nieuwe blokjes is dat voor Audi reden genoeg om een ander type te monteren.

    In de after market kan je zelf kiezen. Er zijn véél sterkere blokjes (en dito bestendige schijven, al is het verschil daarin echt heel veel kleiner), maar ook veel mindere (die wel veel langer mee gaan). De algemene regels over wat voor type blok waarvoor geschikt is kan je ook bij andere auto's lezen (en dus ook bij de A4 / A6 etc.). Niet alles zal voor jouw klauwen te koop zijn, dus kijk daar ook naar.

    ATE is een merk, en geen type. ATE maakt ceramische, maar ook gewone organische remblokken. Van goede maar ook slechte kwaliteit. Je kan dus alleen maar bepalen en vergelijken op basis van types, en niet op basis van merk. Hawk heeft bijvoorbeeld de HPS en de HP+. De HPS is echt een ongelooflijk shit blokje (remt matig @ cold, matig @ warm, zeer sterk op @quite warm, en zeer slecht op @ hot, en die grenzen zijn zo bereikt op een normale auto). De HP+ is vergelijkbaar met de DS2500 van Ferodo, en is een prima allround OEM+ blokje.

    De originele Pagid blokken van een Q7/Cayenne/Touareg zijn prima; die compound is goed. Ik weet niet wat ze voor de S8 gebruiken, maar ik denk niet dat dat heel anders zal zijn.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Geschikte remschijven voor de S8 (2008)

    Volgens mij is het origineel allemaal ATE. Als je er blij mee bent zou ik het lekker origineel laten, zeker op zo'n auto.

    Voor:
    Remblokken 4E0 698 151 K (ATE 13.0460-7182.2 607182). Dealerprijs €410, i-netprijs €131
    Remschijven 4E0 615 301 E (ATE 24.0136-0103.1 436103). Dealerprijs €628 per set , i-netprijs €257 per set

    Achter:
    Remblokken 4B3 698 451 A (ATE 13.0460-2889.2 602889). Dealerprijs €151, i-netprijs €46
    Remschijven 4E0 615 601 L (ATE 24.0122-0214.1 422214). Dealerprijs €326 per set, i-netprijs €126

  10. #9
    VosS4
    Guest

    Standaard Re: Geschikte remschijven voor de S8 (2008)

    Hou het lekker OEM....een S8 nodigt niet echt uit voor experimenteren met goedkopere opties, op Ebay.de zijn OEM sets te koop voor minder dan in NL bij Duitse dealers!

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Geschikte remschijven voor de S8 (2008)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Onthoud ook dat OEM zeker niet altijd de 'beste' optie is.
    Idd, bijvoorbeeld bij M van BMW vervangen fervente rijders vaak de remmen. Omdat ze OEM nogal onderdoen voor wat je zou verwachten bij een auto van dat kaliber.
    En als je dezelfde stijl neemt (geperforeerd, gegroefd...) zie je toch het verschil niet met OEM. Dus waarom zou je er niet voor gaan als je er betere prestaties voor kan terug krijgen.
    Maar ik weet niet of de standaard S8 al meer dan genoeg zijn, geen ervaring mee
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    326
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: Geschikte remschijven voor de S8 (2008)

    Mijn OEM schijven en blokken hebben mij nog nooit teleurgesteld. En ik tip geregeld de 300 aan. Ik heb alleen geen idee hoe andere schijven en blokken zijn omdat ik alles door de dealer laat doen.....
    S8 2007 5,2fsi
    Dodge Ram 1500 5,7 Hemi 2015
    Honda CBR954RR 2002

  13. #12
    VosS4
    Guest

    Standaard Re: Geschikte remschijven voor de S8 (2008)

    Onder de RS hier zit Brembo schijven V+A OEM en vanuit Audi monteren ze daar voorzijde Pagid en achter Ferrodo blokken op.
    Hoewel ik wel eens de grens opzoek en zeker in de bergen van Frankrijk heb ik nooit het idee dat de remmen hier enkele moeite mee hebben.
    Hoe warmer ze worden hoe beter ze remmen eigenlijk, denk eerder dat de remvloeistof de beperkende factor is in OEM setting.

  14. #13

    Standaard Re: Geschikte remschijven voor de S8 (2008)

    Dat kan prima, maar het ligt dus sterk aan de Pagid / Ferodo compound . Als die goed is, is er zelfs kans dat ze al vergelijkbaar zijn met high-end after market oplossingen, bijvoorbeeld .
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •