Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Massa aansluiting(en) A8 2003

  1. #1

    Standaard Massa aansluiting(en) A8 2003

    Goedendag allemaal,

    Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier iets gepost heb, maar ik heb jullie expertise weer eens nodig.
    Sinds ik mijn heerlijk rijdende A8 heb, heb ik helaas ook een probleem met mijn trots.
    Het is een probleem waar we helemaal gestoord van worden, en nog niet kunnen vinden waar deze vandaan komt.
    Al meerdere keren voor dit probleem naar Coen Donkers geweest, maar ook daar weten ze het niet meer.

    Het probleem is dat mijn MMI telkens zegt dat mijn accu leeg is, althans tot op 10%.
    Mijn A8 start wel gewoon, op een hele enkele keer na.
    Nu is mijn vraag, is er iemand die precies weet waar alle aarde aansluitingen in een A8 uit 2003 zitten.
    Wij hebben namelijk het idee dat de auto ergens een massasluiting heeft.
    Maar waar moeten we die allemaal gaan zoeken?

    Ik hoop dat iemand van jullie mij/ons hiermee kan helpen.

    Groetjes Caatje aka Erica
    Caatje + V8 = PeeCaatje

  2. #2

    Standaard Re: Massa aansluiting(en) A8 2003

    Kun je een uitleeslog posten?

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Massa aansluiting(en) A8 2003

    Er van uitgaande dat je gewoon een originele accu met bem code op de juiste manier geïnstalleerd hebt in je auto.

    is het misschien aannemelijker dat je een verbruiker hebt in je auto. Een uitlees log zou erg handig zijn.

  4. #4

    Standaard Re: Massa aansluiting(en) A8 2003

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Kun je een uitleeslog posten?
    Nee, dat kan ik niet meer, heb namelijk niet meer de mogelijkheid de auto uit te lezen, want de laptop waar we het uitleesprogramma op hadden staan is gecrasht, en het draait niet op deze. Maar bij Coen is hij ook al meerdere malen uitgelezen, en daar is telkens niets uitgekomen.
    Ook is hij al een aantal maal een paar dagen gemonitord om te kijken of er verborgen verbruikers waren, maar ook daar is nooit iets uitgekomen.

    We hebben hem vandaag weer naar Coen gebracht om er een andere software versie op te zetten zonder power manager, omdat we in een ander topic hebben gelezen dat dit ook wel eens problemen geeft.
    Misschien dat dit een oplossing is, en anders eens op zoek naar een andere laptop zodat we een uitleeslog kunnen maken.

    Wordt vervolgt....
    Caatje + V8 = PeeCaatje

  5. #5

    Standaard Re: Massa aansluiting(en) A8 2003

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caatje Bekijk Berichten
    Nee, dat kan ik niet meer, heb namelijk niet meer de mogelijkheid de auto uit te lezen, want de laptop waar we het uitleesprogramma op hadden staan is gecrasht, en het draait niet op deze. Maar bij Coen is hij ook al meerdere malen uitgelezen, en daar is telkens niets uitgekomen.
    Ook is hij al een aantal maal een paar dagen gemonitord om te kijken of er verborgen verbruikers waren, maar ook daar is nooit iets uitgekomen.

    We hebben hem vandaag weer naar Coen gebracht om er een andere software versie op te zetten zonder power manager, omdat we in een ander topic hebben gelezen dat dit ook wel eens problemen geeft.
    Misschien dat dit een oplossing is, en anders eens op zoek naar een andere laptop zodat we een uitleeslog kunnen maken.

    Wordt vervolgt....
    Daarom vroeg ik inderdaad om een post, om het versienummer van je power management kunnen zien en je te vertellen naar welke je 'm moest updaten


  6. #6

    Standaard Re: Massa aansluiting(en) A8 2003

    Als je een massakortsluiting vermoedt, dan moet je denk ik eerst even zien te achterhalen of je ook überhaupt wel een lekstroom hebt. Dat is een stuk makkelijker dan software updaten of elk massapunt langs gaan. Zie eerst eens of de accu überhaupt wel leeg loopt: zo niet, softwareprobleempje. Zo ja, dan gaat updaten (downgraden?) van je software het probleem vermoedelijk ook niet oplossen...
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  7. #7

    Standaard Re: Massa aansluiting(en) A8 2003

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Als je een massakortsluiting vermoedt, dan moet je denk ik eerst even zien te achterhalen of je ook überhaupt wel een lekstroom hebt. Dat is een stuk makkelijker dan software updaten of elk massapunt langs gaan. Zie eerst eens of de accu überhaupt wel leeg loopt: zo niet, softwareprobleempje. Zo ja, dan gaat updaten (downgraden?) van je software het probleem vermoedelijk ook niet oplossen...
    "Ook is hij al een aantal maal een paar dagen gemonitord om te kijken of er verborgen verbruikers waren, maar ook daar is nooit iets uitgekomen." Software-update van power-management is een bekend dingetje bij deze auto, maar dan moet is het wel belangrijk te checken welke versie er al op staat.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Massa aansluiting(en) A8 2003

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    "Ook is hij al een aantal maal een paar dagen gemonitord om te kijken of er verborgen verbruikers waren, maar ook daar is nooit iets uitgekomen." Software-update van power-management is een bekend dingetje bij deze auto, maar dan moet is het wel belangrijk te checken welke versie er al op staat.
    Dan is dat een logische stap ja.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Posts
    151
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Massa aansluiting(en) A8 2003

    Probleem ook gehad, zelfs met een nieuwe accu die er door Donkers ingezet en ingeleerd is. MMI kwam niet boven de 10% uit.

    De oplossing?: auto 2 dagen aan de ctek lader gehangen, met de accu gewoon aangesloten. Probleem opgelost en niet meer terug gekomen...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •