Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: 3.0 TDI, plaats koelwatertemperatuursensor

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Leeftijd
    50
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard 3.0 TDI, plaats koelwatertemperatuursensor

    A8 3.0 TDI Quattro 2005
    Weet iemand waar ik de koelwater temperatuursensor kan vinden ? Hoe kan ik het beste zoeken naar info over deze motor ? A8 D3 ? of 4E , type motor?
    Motor wordt tijdens rijden niet warmer dan 70 graden , wanneer ik de auto een tijd stationair laat draaien haalt ie met moeite de 90 graden .
    Wanneer de koelvan gaat draaien zakt de temperatuur weer iets onder de 90 graden .
    Twijfel of de thermostaat open blijft staan of dat de sensor kapot is , probleem is begonnen net na het plaatsen van een nieuwe accu .
    Is het veel werk om de thermostaat te vervangen bij deze motor ? kosten ?




    Sander.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: 3.0 TDI, plaats koelwatertemperatuursensor

    Geen idee waar je de sensor kan vinden, maar dat antwoord ga je hier nog wel krijgen
    Dit riekt in ieder geval meer naar een rotte thermostaat dan naar een slechte temperatuursensor als je het mij vraagt.

    Je zou eens na kunnen vragen bij Audiparts Veghel wat vervangen kost.
    Het onderdeel zelf is niet duur. Een thermostaat kost vaak niet meer dan 2 of 3 tientjes.
    Afhankelijk van waar de thermostaat zit kunnen de arbeidskosten wat oplopen, maar ik denk dat dat ook wel mee gaat vallen.
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    326
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: 3.0 TDI, plaats koelwatertemperatuursensor

    Dat is het mooie met een A8. Elke reparatie onder de 1000 euro valt mee
    S8 2007 5,2fsi
    Dodge Ram 1500 5,7 Hemi 2015
    Honda CBR954RR 2002

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Leeftijd
    50
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: 3.0 TDI, plaats koelwatertemperatuursensor

    Wat ik ook vaak tegenkom is dat mensen de thermostaat vervangen , en dat het probleem blijft .
    Er zitten 2 thermostaten op deze auto's , nl ook 1 voor de versnellingsbak , wanneer deze defect is gaat deze open staan , en krijg je circulatie over het hele koelwatersysteem waardoor de motor niet goed op temperatuur komt , als ik het goed heb begrepen .

    Sander.

  5. #5

    Standaard Re: 3.0 TDI, plaats koelwatertemperatuursensor

    Klopt, maar beide thermostaten zijn dealerprijs ~40. Evenals de sensor.. Allemaal niet zo duur dus.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •